Katter som huserar på min huv på nätterna.......

Phaetoon
6 juli 2006 · 8 156 Inlägg

JapMax skrev:
O hur ska ni koppla ström i huven?=P för de första är huven oftast lackad.. vilket då medför att man aldrig kommer neri plåten.. sen så kan man ju undra hur  strömmen ska va kopplad? ska ena sidan o plus o andra minus? =P blir lite jobbigt.. bästa alternativet är väl att sitta i fönstret med ett luftgevär (så inte grannarna tror de är krig:)) o skjuta aset när han placerar sin kissvåta röv på huven.

Man får väl komma på något? Kanske byta till en olackerad huv ett par dagar? Katterna lär sig nog snart. Antar att det bästa är att göra hela chassit strömförande (och koppla det till larmet då förstås...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
ironhead volvoraggare
6 juli 2006 · 4 776 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/8712870.htm?ca=11_s vore också nått att använda på katterna hehehe ps går att använda på andra djur än katter också som ggör märken i lacken

Senast redigerat av ironhead (6 juli 2006)

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
BoraV6
6 juli 2006 · 677 Inlägg

Har en sån där 500W strålkastare i källaren, skaffa rörelsedetektor till den kanske!

Ska prata med Polisen igen i morrn, komunen hade inget med det att göra.
Och det är enligt djurhållningslagen ett brott att skada annans egendom med sina katter. Är det ett lagbrott, vem anmäler man det hos...... Polisen, precis!


Finns nån pryl på Jula också som ger ifrån sig ett högfrekvent ljud som ska hålla både katter och hundar borta, typ som en sån där myggjagare som man stoppar i väggen. Fundera på att ge kärringen en chans att köpa en sådan och prova (alltså hon pyntar 279kr+frakt) annars så får hon ta in dom.

Jag är ju djurvän och tycker synd om katterna. Men jag fatter inte hur man kan ha utekatt i stan!

ironhead volvoraggare
7 juli 2006 · 4 776 Inlägg

katter ska vara ute på landet och inte inne i stan hur gammal är tantskrället är hon på väg att dö tro eller nått i så fall så försvinner ju både hon och katterna snart iom en snar tid

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
mrcelica
7 juli 2006 · 1 639 Inlägg

För att driva en dödlig ström (>50mA) genom kattfan med trampdynor o allt så lär du behöva en spänning på flera hundra volt... 12v lär inte ens kittla i tassarna på den.. Regeln är att ju högre spänning, desto mindre mjauande, sprattlande och lidande... Bygg dig ett redigt pressvetsaggregat som kan lämna över 10kA så behöver du inte ens bekymra dig för att leta efter spår av kattor på din huv... Dock får du se till att ingen som du inte vill förinta (bokstavligt)  kommer i närheten...

Så, enkelt är det... smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Merclone Leg. Spådam
7 juli 2006 · 816 Inlägg

Katapultmotorhuv?

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
pnilz
7 juli 2006 · 45 Inlägg

mrcelica skrev:
För att driva en dödlig ström (>50mA) genom kattfan med trampdynor o allt så lär du behöva en spänning på flera hundra volt... 12v lär inte ens kittla i tassarna på den.. Regeln är att ju högre spänning, desto mindre mjauande, sprattlande och lidande... Bygg dig ett redigt pressvetsaggregat som kan lämna över 10kA så behöver du inte ens bekymra dig för att leta efter spår av kattor på din huv... Dock får du se till att ingen som du inte vill förinta (bokstavligt)  kommer i närheten...

Så, enkelt är det... smile

När fick ström och spänning med varandra att göra? Jag kan säga att jag fått 15000 volt genom kroppen som knappast var särskilt dödlig.

mrcelica
7 juli 2006 · 1 639 Inlägg

pnilz skrev:

mrcelica skrev:
För att driva en dödlig ström (>50mA) genom kattfan med trampdynor o allt så lär du behöva en spänning på flera hundra volt... 12v lär inte ens kittla i tassarna på den.. Regeln är att ju högre spänning, desto mindre mjauande, sprattlande och lidande... Bygg dig ett redigt pressvetsaggregat som kan lämna över 10kA så behöver du inte ens bekymra dig för att leta efter spår av kattor på din huv... Dock får du se till att ingen som du inte vill förinta (bokstavligt)  kommer i närheten...

Så, enkelt är det... smile

När fick ström och spänning med varandra att göra? Jag kan säga att jag fått 15000 volt genom kroppen som knappast var särskilt dödlig.

Det var tamejfan det dummaste jag har hört på detta forum någonsin...
Strömens styrka är HELT beroende av spänningen och den resistans i ledaren där den ska passera, hört talas om OHMS LAG ??? I(ström) = U(spänning)/R(resistans)

Du kan aldrig få VOLT genom kroppen över huvud taget, därmot så orkar 15000 volt driva upp en ganska hög ström genom din kropp, men saker som tändspolar, kostängsel, Tazers osv kan inte alstra mer än några milliampere, men det behövs en så hög spänning (volt) för att övervinna resistansen i din hud... Om strömmen var obegränsad i den apparat som gav dig 15000 volt hade du avlidit på någon tiondels sekund, börjat ryka och till sist blivit förkolnad efter någon minut...

Pröva att tafsa lite på en tågledning som har 16000V växelström dvs. bara 1000V mer än vad du pratade om ! Om du sedan kan sitta här och skriva efter det så ska du få en årslön av mig, jag lovar och svär !!!

Ärligt talat, du kunde pluggat lite fysik så hade du sluppit basunera ut din totala okunnighet på det här viset.... Att påstå att ström och spänning inte har med varandra att göra är ett bra sätt att tala om att man är lika teknikst intresserad som min gamla mormor...

Senast redigerat av mrcelica (7 juli 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
xeper
7 juli 2006 · 16 Inlägg

mrcelica skrev:

pnilz skrev:

mrcelica skrev:
För att driva en dödlig ström (>50mA) genom kattfan med trampdynor o allt så lär du behöva en spänning på flera hundra volt... 12v lär inte ens kittla i tassarna på den.. Regeln är att ju högre spänning, desto mindre mjauande, sprattlande och lidande... Bygg dig ett redigt pressvetsaggregat som kan lämna över 10kA så behöver du inte ens bekymra dig för att leta efter spår av kattor på din huv... Dock får du se till att ingen som du inte vill förinta (bokstavligt)  kommer i närheten...

Så, enkelt är det... smile

När fick ström och spänning med varandra att göra? Jag kan säga att jag fått 15000 volt genom kroppen som knappast var särskilt dödlig.

Det var tamejfan det dummaste jag har hört på detta forum någonsin...
Strömens styrka är HELT beroende av spänningen och den resistans i ledaren där den ska passera, hört talas om OHMS LAG ??? I(ström) = U(spänning)/R(resistans)

Du kan aldrig få VOLT genom kroppen över huvud taget, därmot så orkar 15000 volt driva upp en ganska hög ström genom din kropp, men saker som tändspolar, kostängsel, Tazers osv kan inte alstra mer än några milliampere, men det behövs en så hög spänning (volt) för att övervinna resistansen i din hud... Om strömmen var obegränsad i den apparat som gav dig 15000 volt hade du avlidit på någon tiondels sekund, börjat ryka och till sist blivit förkolnad efter någon minut...

Pröva att tafsa lite på en tågledning som har 16000V växelström dvs. bara 1000V mer än vad du pratade om ! Om du sedan kan sitta här och skriva efter det så ska du få en årslön av mig, jag lovar och svär !!!

Ärligt talat, du kunde pluggat lite fysik så hade du sluppit basunera ut din totala okunnighet på det här viset.... Att påstå att ström och spänning inte har med varandra att göra är ett bra sätt att tala om att man är lika teknikst intresserad som min gamla mormor...

Sådär tar man slut på en diskussion tongue

pnilz
9 juli 2006 · 45 Inlägg

mrcelica skrev:

pnilz skrev:

mrcelica skrev:
För att driva en dödlig ström (>50mA) genom kattfan med trampdynor o allt så lär du behöva en spänning på flera hundra volt... 12v lär inte ens kittla i tassarna på den.. Regeln är att ju högre spänning, desto mindre mjauande, sprattlande och lidande... Bygg dig ett redigt pressvetsaggregat som kan lämna över 10kA så behöver du inte ens bekymra dig för att leta efter spår av kattor på din huv... Dock får du se till att ingen som du inte vill förinta (bokstavligt)  kommer i närheten...

Så, enkelt är det... smile

När fick ström och spänning med varandra att göra? Jag kan säga att jag fått 15000 volt genom kroppen som knappast var särskilt dödlig.

*snipp snapp* massor med text

Du vet, för att uppnå höga spänningar behöver man inte särskilt stark ström. Visst när jag fick spänningen genom mig så kände jag hur händerna började krampa ihop men eftersom strömmen var så liten så var det ju knappast farligt. Tågledningar som du pratar om har garanterat mycket högre strömmar och det är som sagt växelström. Att transformera upp 12V likriktad spänning till 15000V är inget svårt i sig, och tar bort strömmen, som är det farliga. Jag har pluggat Ellära i 3 år och även läst fysik B på gymnasiet, klart jag vet vad jag pratar om.

Kirre
9 juli 2006 · 2 122 Inlägg

jag tycker att du ska gå och snacka med grannen och säga som de är att dom får betala alla skador som blir... funkar inte de så låna dej en mink fälla eller liknanda och ställ på gården med lite kött i så åker den nog dit

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
ghost_boy83 CREW
9 juli 2006 · 2 594 Inlägg

ja att ta i hjäl katten blir nog svårt den har ju trotts allt nio liv smile
har haft samma problem men den katten pissade i friskluftintagen fyyy fan va det luktade!!!
jag löste problemet med att ta en blommspruta fylla den med ättika å ducha bolen lite tex kofångaren däcken mm katter har rätt så kännslig lukt och jusst ättika hatar dom du kan ju skälv prova att stoppa näsan i en flaska å dra in ångorna

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
9 juli 2006 · 1 852 Inlägg

har nog en lösning på ditt problem, ge den en elshock som heter duga! hur du ska göra detta är enkelt: alla kameror som har blixt har en liten transformator som omvandlar spänningen från 1.5V till 300-400V. denna spänning används till att ladda upp en kondensator (vilket brukar ta ½ minut) denna spänning släpps därefter ut till själva blixten. blixten kopplar du bort och i stället kopplar du dit en sladd. denna sladden kan du dra till vad du vill, t.ex. två ståltrådar som du drar runt bilen. hittar du ingen gammal kamera att använda kan du köpa en engångskamera med blixt.

detta fungerar alldeles utmärkt då jag byggt flera "strömpistoler". skulle det inte räcka kan du köpa extra kondensatorer och koppla till!

jag hade nog iaf köpt ett luftgevär och skjutit den j*vln, men om du är djurvän så kanske beskrivningen ovan är bättre?

MVH Andreas

man lever bara en gång så lev väl!
Catling Old School Ford
9 juli 2006 · 600 Inlägg

spännande med kamera blixten ... kan man använda den på polare?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
Ford Capri "ELD" (1981)
ironhead volvoraggare
9 juli 2006 · 4 776 Inlägg

mrcelica skrev:

pnilz skrev:

mrcelica skrev:
För att driva en dödlig ström (>50mA) genom kattfan med trampdynor o allt så lär du behöva en spänning på flera hundra volt... 12v lär inte ens kittla i tassarna på den.. Regeln är att ju högre spänning, desto mindre mjauande, sprattlande och lidande... Bygg dig ett redigt pressvetsaggregat som kan lämna över 10kA så behöver du inte ens bekymra dig för att leta efter spår av kattor på din huv... Dock får du se till att ingen som du inte vill förinta (bokstavligt)  kommer i närheten...

Så, enkelt är det... smile

När fick ström och spänning med varandra att göra? Jag kan säga att jag fått 15000 volt genom kroppen som knappast var särskilt dödlig.

Det var tamejfan det dummaste jag har hört på detta forum någonsin...
Strömens styrka är HELT beroende av spänningen och den resistans i ledaren där den ska passera, hört talas om OHMS LAG ??? I(ström) = U(spänning)/R(resistans)

Du kan aldrig få VOLT genom kroppen över huvud taget, därmot så orkar 15000 volt driva upp en ganska hög ström genom din kropp, men saker som tändspolar, kostängsel, Tazers osv kan inte alstra mer än några milliampere, men det behövs en så hög spänning (volt) för att övervinna resistansen i din hud... Om strömmen var obegränsad i den apparat som gav dig 15000 volt hade du avlidit på någon tiondels sekund, börjat ryka och till sist blivit förkolnad efter någon minut...

Pröva att tafsa lite på en tågledning som har 16000V växelström dvs. bara 1000V mer än vad du pratade om ! Om du sedan kan sitta här och skriva efter det så ska du få en årslön av mig, jag lovar och svär !!!

Ärligt talat, du kunde pluggat lite fysik så hade du sluppit basunera ut din totala okunnighet på det här viset.... Att påstå att ström och spänning inte har med varandra att göra är ett bra sätt att tala om att man är lika teknikst intresserad som min gamla mormor...

det är väll sant att det är spänningen man dör av och inte strömmen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
pnilz
9 juli 2006 · 45 Inlägg

Nej det är strömmen som dödar, vid 30mA är strömmen dödlig.

_Granlund_
9 juli 2006 · 61 Inlägg

ironhead skrev:

Phaetoon skrev:
Kan man inte elektrifiera motorhuven? 20 000 Volt eller så borde väl skrämma bort katten?

*Edit:
Någon slog mig visst med ett par sekunder wink
Tror att det är bättre med 20 000V. Mindre strömförlust då.

då gäller det att komma i håg själv att man satt på störmmen så man inte blir grillad själv en högspänningsomvandlare kopplad till motorhuven borde ju funka i så fall fjärrstyrd av larmet hehe eller kopla hela bilen med ström lär ju ta död på biltjuvarna också

man får ha ett lågt ampere tal så går det bra.

Kenwood SAABlare
9 juli 2006 · 190 Inlägg

lägg apelsinskal på huven dom hatar den skiten, snus me för den delen big_smile

Mja Mjo! Så kan de gå!
BoraV6
9 juli 2006 · 677 Inlägg

Kenwood skrev:
lägg apelsinskal på huven dom hatar den skiten, snus me för den delen big_smile

Säker?

Ja man kan ju prova. Ska prova med ättika också som flera har nämt.

PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
9 juli 2006 · 271 Inlägg

BoraV6 skrev:

Kenwood skrev:
lägg apelsinskal på huven dom hatar den skiten, snus me för den delen big_smile

Säker?

Ja man kan ju prova. Ska prova med ättika också som flera har nämt.

ja tycker du inte ska lägga apelsin skal eller snus på din bil...om du inte vill ha annumer skador på den asså...jag hade fångat katt fan o sen gått hem till käringen med ett kort på katten i en bur o begärt hellackering av bilen plus sveda o verk... om inte den lagliga biten funkar asså...för du kan åka dit som fan om du kattnappar den :Pfast de e värt...o om hon anmälder dej så släpper du ut katten långt åt helvete bort eller så taru bara dö på den om man känner för det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang