Batterilampan lyser när bilen är igång, måste trampa på gasen lite så släcks den..

whoiswho
7 oktober 2010 · 445 Inlägg

Okej Precis som det står där uppe, Är mest intresserad varför det är så?
För har precis bytt Kolen i generatorn och satt i nytt batteri.
Ska det bara vara så eller är det något jag har missat?
Det är förövrigt en Golf 2

Mvh Rasmus

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
te_wik Forummoderator
7 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

Det är vääldigt vanligt på äldre VW. Hur ligger tomgången just innan du trampar på gasen just när du startat?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Traky
7 oktober 2010 · 38 Inlägg

Tja

Har du kollat remen ?

Ford Mustang Ghia "ghia" (1975)
whoiswho
7 oktober 2010 · 445 Inlägg

Fan grabbar ja ska ut och kika på detta:) återkommer med svar!

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
Crizpen
9 oktober 2010 · 33 Inlägg

Är oftast så att man måste gasa till för att laddningen skall komma igång.. vi har en jetta d som de är samma på och vi har aldrig haft problem med det. så gasa bara till en sväng när du startat bilen big_smile

"Allt går om man vill ;P "
Audi 100 2,5tdi "Pendlar bilen" (1993)
Drönirettab
9 oktober 2010 · 21 761 Inlägg

Har man en bil där inte motorn "varvas upp" en aning precis efter starten så kan sånt där hända, det behöver alltså inte vara något fel egentligen. Dock kanske irriterande. smile

whoiswho
10 oktober 2010 · 445 Inlägg

Tack för de andra svaren:)

Nu har jag 2 st saker till jag undrar över.
1. När det är kallt ute och jag ska starta bilen så är den väldigt segstartad, Den hoppar igång och dör till en början men sen går den igång.

2. Har bytt temeraturgivaren så motorfläkten ska hoppa igång när motorn blir för varm, Men det händer ändå att den indikerar på instrumentpanelen att motorn är för varm, även om den ligger på normaltemperatur. Så vad är felen snälla hjälp mig! har lagt ut nog med pengar på denna bilen nu.

//Rasmus

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang