3533
Sök

855 t5 Turbo Agg

496 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
855 t5 bil, passar 19T? vill få ut ungefär 350häst och uppåt.  Är det stor skillnad mellan t5 kamar och GLT? vad tjänar man på GLT KAMAR?

296 Inlägg
15 oktober 2010
är inte jätte insatt i volvo men fördelen med "sug" kammar är att dom lyfter högre så att man får in mera luft och bensin. men det finns ju en gräns då båda kammarna står öppna samtidigt, så ibland är det inte helt optimalt med sugkammar till en turbo motor. eller föresten är det t5 motorn eller en t5:a? med eller utan turbo??

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

546 Inlägg
15 oktober 2010
med GLT kammar har man väl bättre drag på högre varv?
ska du på med 19T kom i håg att ha en program vara som passar med

MVH

496 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
2quick4u skrev:
är inte jätte insatt i volvo men fördelen med "sug" kammar är att dom lyfter högre så att man får in mera luft och bensin. men det finns ju en gräns då båda kammarna står öppna samtidigt, så ibland är det inte helt optimalt med sugkammar till en turbo motor. eller föresten är det t5 motorn eller en t5:a? med eller utan turbo??

Det har jag förstått helt klart, det är 2,3 L T5R, Många byter iaf och vad tjänar man på det? mer drag? märkvärt bart?

8 287 Inlägg
16 oktober 2010
haggen90 skrev:
Många byter iaf och vad tjänar man på det? mer drag? märkvärt bart?

Den enda fördelen är att dem drar bättre från 4000 och uppåt. I övrigt tillför dem inget positivt.

296 Inlägg
16 oktober 2010
jag hittade denna med ganska bra information om flöden och för o nackdelar, hoppas den kan hjälpa till smile

http://www.savarturbo.se/?sida=content/artiklar.php

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

402 Inlägg
24 november 2010
Är inte så insatt på volvos 5:or igentligen, men som jag hört från kompisar o även från TM-racing så ökar effekten relativt mycket med GLT-kammar. Det gäller jue givetvis att du mappar om bilen också.
Men innan du skaffar 19t turbon, annan intercooler o glt-kammar så lär du behöva byta stakarna.
Du får lätt en bra bit över 300hk med det om den mappas rätt o då kommer dina stakar att vika sig.
Senast redigerat av Hedlisch (24 november 2010)

Sök