audi 90 bygge

LarraN
8 juli 2006 · 46 Inlägg

Hejsan nu har jag införskaffat mig en audi 90 2,3E och ett kjolpaket men tyvärr var ju fronten slut så den kommer om 4-5 veckor sa de!
Har bak/sidokjolar som jag hade tänkt och försöka montera under de närmaste veckorna!


Har nu börjat slipat rosten som finns vilket inte är så mycket mest på dörrarna, sen plockade jag bort dragkroken nu ikväll och kollade passformen på bakkjolen och den var inte perfekt men de ska nog gå att få till på ett smidigt sett smile


Har lite planer för en 20v topp eller om man kanske ska försöka fåtag på en audi 100 turbo motor till en vettig prislapp!


Men har ni något/några tips om vad jag skulle kunna göra med kärran får ni gärna hojta till wink

(bilder kommer snart)

Mvh Larran

moltex
8 juli 2006 · 32 Inlägg

blir lättare att komma med förslag då man fått sett bilderna, så jag kniper igen munnen tills bilderna kommer upp smile lycka till!

en liten bil utan servo är som en gokart, kärlek!
LarraN
29 juli 2006 · 46 Inlägg

Har nu lagt in 2 bilder som är någon vecka gammal men kommer ta nya så fort jag har en kamera igen!
men bilderna ligger på mitt garage!

TyranN Biltokig
31 juli 2006 · 345 Inlägg

De 2 bilderna du har bådar i alla fall gott inför framtiden! Kommer det något mer på bilen än kjolpaket och lack? Vad blir det för färg på lacken? Skulle vara snyggt med pärlemovit på en ljusblå grund! smile

nagasaki.020
31 juli 2006 · 311 Inlägg

Tjena! Jag har också en Audi 90 och skulle också vilja byta ut toppen från 10v till 20v hade suttit fint! Du ser ut till att ha kommit långt någonlunda. Kul att se ett bygge på audi 90 som går snabbt framåt! Lycka till!

Audifantast Fartälskare
31 juli 2006 · 390 Inlägg

hejsan...grattis till ett lyckat bilköp wink vart har du köpt ditt kjolpaket??

Speedparts That´s why.......
LarraN
31 juli 2006 · 46 Inlägg

TyranN skrev:
De 2 bilderna du har bådar i alla fall gott inför framtiden! Kommer det något mer på bilen än kjolpaket och lack? Vad blir det för färg på lacken? Skulle vara snyggt med pärlemovit på en ljusblå grund! smile

skulle tro att de blir metallic orange fast de ska vara mer utstickande en mr fun´s senaste bygge tongue men pärlemovit är en riktigt snygg färg beror lite på prislappen hur mkt de skiljer! Men de blir nog en vinge på den med men vill se hur den ser ut innan jag börjar handla och blir missnöjd och sen ett bra och snyggt ljudbygge!
Funderar på att åka till mds på fredag och inhandla en del om man har fått sommarjobbs lönen dvs!


Audifantast skrev:
hejsan...grattis till ett lyckat bilköp wink vart har du köpt ditt kjolpaket??

tackar smile ja de var lyckat med tanke på prislappen på bilen, men jag köpte mitt kjolpaket från http://www.on-the-edge.se

Ett tips till er som ska handla där ifrån kolla på http://www.nrw-tuning-center.de/ om ni hittar något där för på on the edge har inte han lagt upp allt men han säljer NTC kjolpaket!

tänkte bara säga till er alla som kanske funderar på varför jag inte bygger på en coupé så är de för att jag tycker att alla som stylar en audi 90 så är de en coupé de har! vill ha något mera eget för jag har inte sett många som slänger på ett kjolpaket och donar på den vanliga modellen!

Tack alla som följer detta bygge och ger fina kommentarer hoppas de är underhållande fast att de tar tid smile

Audifantast Fartälskare
31 juli 2006 · 390 Inlägg

okeey  vad gick den på? köpte min Audi 90 1990...underbart fin undertill för 16 000:- tror detta är rätt bra men den har gått 27 000 mil :S Ska verkligen bli roligt att se din Audi 90...har själv bara haft min i 2-3 månader nu...det är först nu allt börjar komma på plats...det mesta ligger hemma men man ska ju ha tid till att montera allt snart..... Lycka till!

Speedparts That´s why.......
LarraN
31 juli 2006 · 46 Inlägg

Audifantast skrev:
okeey  vad gick den på? köpte min Audi 90 1990...underbart fin undertill för 16 000:- tror detta är rätt bra men den har gått 27 000 mil :S Ska verkligen bli roligt att se din Audi 90...har själv bara haft min i 2-3 månader nu...det är först nu allt börjar komma på plats...det mesta ligger hemma men man ska ju ha tid till att montera allt snart..... Lycka till!

tror du kommer bli sur om jag skulle säga vad jag köpte min för tongue men jag köpte den för 2100kr och då gick den inte! (killen som hade den innan kostade på ny kylare och sotningsats för 6000-7000kr) de hade planat toppen men hade dock inte kapat toppbultarna så toppen var renoverad förutom ventiltätningarna och de har jag byt och sen slipat in ventilerna! Min är fin under med men rostig på dörrarna runt om som jag nu har slipat/blästrat bort men har ett hål att laga på förardörren, men de är ju en gammal bil trotsallt så man ska ju inte tro att de är helt rostfria!


Har nu även köpt ett par 16" mim fälgar vet ej modell namnet på dom men de ska jag ha till en början kommer väl åka på ett par 17" kanske 18" om de går framöver men man jag måste spara undan lite pengar till lacken med så jag börjar litet och går uppåt med tiden smile

LarraN
31 juli 2006 · 46 Inlägg

För er som är nyfikna på vad jag ska ha för front så har ni en bild nedan! tyvärr har de semester men de var tur på sätt och vis för jag beställde en annan men nu hade de kommit en ny front så jag fick byta räknar med att få den om ca 5 veckor! så innan de hoppas jag att de mesta slipningen är klar och att sidokjolarna sitter på plats!

http://i7.tinypic.com/21l292h.jpg

// Larran

TyranN Biltokig
1 augusti 2006 · 345 Inlägg

Kommer bli fett!!

nagasaki.020
1 augusti 2006 · 311 Inlägg

Kan man alltså ha samma kjolpaket från den audi 80:n på audi 90:n? Hade varit fett ju.. måste man anpassa den mycket eller?

LarraN
1 augusti 2006 · 46 Inlägg

nagasaki.020 skrev:
Kan man alltså ha samma kjolpaket från den audi 80:n på audi 90:n? Hade varit fett ju.. måste man anpassa den mycket eller?

Man kan ha samma, audi 90 är en sportmodell av 80! Men min bak spoiler fick man slipa ur lite bak i hörnen på de är inte bara att sätta dit sen så får man göra något fäste själv osv.. passformen är inte 100% med med lite slipning så blir de bra man kan ju även få glasfibra lite med..

//Larran

nagasaki.020
1 augusti 2006 · 311 Inlägg

Najs najs!! Tack för hjälpen det lär komma till nytta! Men annars så går det med sidokjol och framspoiler då?

Senast redigerat av nagasaki.020 (1 augusti 2006)

LarraN
1 augusti 2006 · 46 Inlägg

Just nu händer de inte mkt, sommarjobbar förfullt nu sista veckan med sidokjolarna har jag tejpat upp för att de hur de passar de var lite slipning de med men köpte ett par universal, och fram spoilern har jag inte..

Men nu har jag en fråga till er som följer detta, vill gärna ha ett par snygga speglar har dock funderat på F1 speglar men vad finns de för olika som kan passa ? om man ska ha M3 så är de en massa med adapter plattor osv och de finns inte till audi 80/90 sad

Sen vill jag ha en snygg vinge men då ska den passa in med har funderat på en i kolfiber och även hittat en begagnad men vet inte om man kanske ska lugna sig med de tills den är lackad ?

sen är de det att på en audi 80 har man separat blinkers vid vanliga lyset men på audi 90 så sitter blinkersen i fram spoilern, någon som kanske har en lösning på de ? har hittar byggsatser på realcar iaf smile

Tacksam för svar wink

//Larran

Senast redigerat av LarraN (1 augusti 2006)

nagasaki.020
1 augusti 2006 · 311 Inlägg

Släng upp 1 bild på problemet då så får vi se.. jag funderade också på kolfibervinge samt F1 tycker de e så feta... men men...

LarraN
1 augusti 2006 · 46 Inlägg

http://i7.tinypic.com/21mdhmb.jpg
Där har man blinkers i fronten och de behöver jag med!

http://i7.tinypic.com/21mdhtj.jpg
På denna finns de inte som jag ska ha! men hur ska jag få till de med blinkers då ?
Kan man sätta nere i luftintaget eller blir de för dålt ? har ingen aning om vad bilprovningen skulle säga!

Tar gärna imot tips om tex speglar, vinge och övrig styling samt lösningar smile

Tacksam för svar

//Larran

Senast redigerat av LarraN (1 augusti 2006)

nagasaki.020
1 augusti 2006 · 311 Inlägg

Du kan ju skära ut i kanten precis om du vill och sätta in den.. men det kanske inte är det skojigaste man kan göra på en ny och fin front... kan man inte ha alternativa blinkers på skärmen? Skaffa ett par på bilskrot eller köp några i LEDs eller nått på realcar? inte vet man..

LarraN
1 augusti 2006 · 46 Inlägg

nagasaki.020 skrev:
Du kan ju skära ut i kanten precis om du vill och sätta in den.. men det kanske inte är det skojigaste man kan göra på en ny och fin front... kan man inte ha alternativa blinkers på skärmen? Skaffa ett par på bilskrot eller köp några i LEDs eller nått på realcar? inte vet man..

Har kollat på realcar och jag funderar på att sätta led på skärmen men jag måste ju ha något framåt med, och då har dom byggsatser där de finns en rund i klarglas som man kanske får sätta i nätet i de små luftintagen på hörnen!
Men döljer jag dom för mkt för att få en anmärkning på bilprovningen eller klarar man dig ?

nagasaki.020
1 augusti 2006 · 311 Inlägg

Måste man verkligen har något framme? Tja du kan ju ha framme också fast då lär den bli som ett blinkande ufo men det kanske är värt.. undrade en till grej... baklysena på audi 90.. kan man ha de som är på audi 80 som den på bilden eller är de för stora/små?

Senast redigerat av nagasaki.020 (1 augusti 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang