6321
Sök

Ford mondeo 97 drivknut?

GARAGET V.D.
900 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
behöver lite hjälp här.. roll
det låter från höger fram hjulet när man kör, det låter typ (tup tup tuptutututu) ge fortare man kör ge mer och snabbare ljudet blir. hjullager byte jag för ca 4 månader sedan. jag undrar om det kan vara drivknut? och hur svårt är det att byta på en ford?
uppskattar all hjälp jag kan få!
//Marcus

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

"The guy who never make up his mind"
347 Inlägg
17 oktober 2010
det enklaste att kolla är så alla hjulbultar är spända, hade samma problem på en polares 206 gti, det visade sig vara hjulbultarna. annars så brukar ju drivknuten börja knacka när man svänger, och tillslut låta hela tiden när man kör. smile

Nulla tenaci invia est via

GARAGET V.D.
900 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Adse skrev:
det enklaste att kolla är så alla hjulbultar är spända, hade samma problem på en polares 206 gti, det visade sig vara hjulbultarna. annars så brukar ju drivknuten börja knacka när man svänger, och tillslut låta hela tiden när man kör. smile

jag byte till vinter däck idag och jag spände hjulbultarna ordentligt. men just på detta hjul (h fram) saknas en bult då skruven var sned så ja tog bort den och hjulet fick sitta fast med 3 bultar istället för 4. kan det påverka? bulten tog jag bort sedan maj, och de började låta för ca 1 månad sen, det knackar inte när man svänger. vad kan det vara tro?

kika gärna på mina bilar

347 Inlägg
17 oktober 2010
knackar det inte när du svänger.. okej, inte på något håll, väntser eller höger alltså?

GARAGET V.D.
900 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Adse skrev:
knackar det inte när du svänger.. okej, inte på något håll, väntser eller höger alltså?

nej det låter nästan inte när man svänger, varken höger eller vänster.

kika gärna på mina bilar

GARAGET V.D.
900 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
det är mer Skrapande ljud, har kollat bromsen och det var fint där, hjullager bytte jag nyligen och bromsskivan såg bra ut. det låter som det är ETT skrap per varv hjulet rullar.
Va tror ni?

kika gärna på mina bilar

347 Inlägg
17 oktober 2010
bromsskivan som är sne eller klossorna kanske? låter ju kontigt..

GARAGET V.D.
900 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Adse skrev:
bromsskivan som är sne eller klossorna kanske? låter ju kontigt..

borde väl märka vid bromsningen  om skivan e sne, det e inte det tyvärr.. skivorna va snea på bmwn å då skakade hela bilen när jag bromsade även rattskakningar. men sånt e det inte på forden. det låter bara, men det låter mindre när man svänger. kan det vara så att det saknas en bult? borde inte heller påverka..

kika gärna på mina bilar

347 Inlägg
17 oktober 2010
nej det är klart hela bilen borde skaka.. hmm, skumt, pröva med en ny bult & se hur det blir! kan ju ha sjukt stor betydelse i vissa sammanhang.

Sök