5209
Sök

Caddy -00. Startar fint men dör efter en sekund. hände efter att ett släp kopplats på ?!

3 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Bilen fungerade fint, kopplade på släpet körde en sväng, parkerade och stängde av motorn, när jag sen skulle starta så dör den direkt.

efter detta så blinkar inte "blinkersen" när jag larmar på och av bilen.

Kan larmet ha blivit kortslutet och hur löser jag det i så fall???
Går det att fuska till något så jag kan köra hem bilen iaf?roll

Administratör
2 992 Inlägg
21 oktober 2010
Kollat säkringarna? Nån kortis kanske? Annars så låter det ju som immobilizern inte funkar.

En kopp av den svarta såsen...

3 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Har kollat säkringarna och dom e hela, men det bör väl sitta en säkring på larmenheten och den hittar jag inte.
Är immobilizern inbakad i larmet eller är det en egen enhet?

Living the good Life!
585 Inlägg
21 oktober 2010
Satsar mina pengar på att din Immobilizer håller på att ingripa, kolla ifall det går att koda om nyckeln med tanke på att det kanske den som har förlorat sin kodning gentemot bilen..

When the flag drops, the Bullshit stops.

3 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
AudiZack skrev:
Satsar mina pengar på att din Immobilizer håller på att ingripa, kolla ifall det går att koda om nyckeln med tanke på att det kanske den som har förlorat sin kodning gentemot bilen..

Okay, jag ska kolla upp det, men med tanke på att larmet verkar ha gett upp samtidigt som problemet med starten uppkom, så känns det som att problemet borde ligga i bilen och inte i nyckeln, eller tänker jag fel?

825 Inlägg
23 oktober 2010
Hade samma fel på en Renault buss och då var det säkringen till startspärren som gått sönder .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

den enda som e som jag
274 Inlägg
24 oktober 2010
misstänker att du har någon separat kabel till batteriet till larmet?isåfall kolla så den inte sitter lös=ingen kontakt. när en bil startar men dör så är startspärren i. testa att låsa bilen manuellt och sedan låsa upp igen. Mer kommer ja inte på.

Din dröm är min verklighet

Sök