Hej, Sitter 3 vakum slangar på insuget, 2 smala en lite större. Vart ska den grövre slangen gå? Sen kan jag passa på och fråga varför inte bilen kommer upp i temp? Övre slangen blir bara ljumen?
Japp, sitter en backventil. På min går slangen in i kupen till vakumklockan som ger vakum åt luftspjällen för ventilationen, sitter ac på min 240 och då är det vakumstyrda reglage istället för vajer.
Japp, sitter en backventil. På min går slangen in i kupen till vakumklockan som ger vakum åt luftspjällen för ventilationen, sitter ac på min 240 och då är det vakumstyrda reglage istället för vajer.
Jag har ingen ac, du vet inte vad den annars går till?
Bilen måste knappast ha AC för att vara utrustad med sånt system (dvs vakumstyrt, tryckknappar alltså). Om jag inte minns fel så hade tex en polare en gammal Volvo 164 med sånt system och den var ju inte utrustad med AC.
Jo, det är sant, men jag är osäker på om det är så på hans bil. På min B230E sitter nämligen anslutningen till bromsservot på "framsidan" av insugningsröret, en bit till höger om gasreglaget.
Fast det skulle förstås kunna vara så att när bilen är utrustad med vakumstyrda spjäll så sitter anslutningen på framsidan, men när bilen har vajerstyrda så sitter den på baksidan. Man vet aldrig. Kanske tex Hilmer vet något om det, han borde kunna Volvo.
Jo, det är sant, men jag är osäker på om det är så på hans bil. På min B230E sitter nämligen anslutningen till bromsservot på "framsidan" av insugningsröret, en bit till höger om gasreglaget.
Fast det skulle förstås kunna vara så att när bilen är utrustad med vakumstyrda spjäll så sitter anslutningen på framsidan, men när bilen har vajerstyrda så sitter den på baksidan. Man vet aldrig. Kanske tex Hilmer vet något om det, han borde kunna Volvo.
Jag förstår vad du menar med vakum knapparna, men jag har gammla hedliga vajer, som du säger, bromsservons slang går till framsidan, bredvid gasreglaget.
På undersidan av insuget finns en svart plastskruv, vet du vad den är till för?
Tomgångsskruv.
Vad det gäller din slang så rekommenderar jag dig att följa denna, den bör vara ansluten nånstans och man på så vis kan utröna vad den är till. Men som regel är det antingen till värmepaketet eller farthållare.
På undersidan av insuget finns en svart plastskruv, vet du vad den är till för?
Tomgångsskruv.
Vad det gäller din slang så rekommenderar jag dig att följa denna, den bör vara ansluten nånstans och man på så vis kan utröna vad den är till. Men som regel är det antingen till värmepaketet eller farthållare.
Om jag kunde följa den skulle jag göra det. Men ägaren innan har klippt av den. Va och kolla på min andra bil med samma motor. Där va bara slangen i mitten ikopplad. Så antar att jag bara kan plugga dom andra 2?