Golf G60 -91 "Vart sitter styrboxen?"

ViktorAberg Hillbilly Heaven
25 oktober 2010 · 17 Inlägg

Hej!

Behöver kort och enkelt veta vart styrboxen sitter på min Golf G60 från 1991 (Mk2 alltså).
Ska se vad som står på den innan jag beställer trimchip.
Någon som vet? smile

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
26 oktober 2010 · 857 Inlägg

Har ingen bild men tar du bort plasten mellan torpedvägg och ruta på höger sida (i färdriktningen) så sitter styrdonet där under.

lillisGTI
26 oktober 2010 · 152 Inlägg

köp inte chip från KL racing. Du måste fixa ett mindre remhjul också men då kommer inte kompressorn hålla länge jag har varit med om det

ViktorAberg Hillbilly Heaven
27 oktober 2010 · 17 Inlägg

g-man skrev:
Har ingen bild men tar du bort plasten mellan torpedvägg och ruta på höger sida (i färdriktningen) så sitter styrdonet där under.

Okej tack för svaret, får ta och kika där då smile

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
27 oktober 2010 · 857 Inlägg

lillisGTI skrev:
köp inte chip från KL racing. Du måste fixa ett mindre remhjul också men då kommer inte kompressorn hålla länge jag har varit med om det

Vad är det för fel med deras chip? Om man köper därifrån så ingår det remhjul och om bara kompressorn är renoverad och i bra skick så är det inte några problem med att köra med 68mm remhjul som medföljer deras chip.

Har kört med deras chip i min corrado i 6år utan problem. Hade g-lader först som jag skickat iväg för renovering men jag visste om att en stopp för en av tätningslisterna var trasig så det var en chansning att renovera o köra med den, den tätningen kröp ut så den börja ladda lite sämre men annars inga som helst problem med deras grejer.
Kör idag med eaton m65 med ett ladd på 0.9-1.0bar och det funkar.

Senast redigerat av g-man (27 oktober 2010)

lillisGTI
29 oktober 2010 · 152 Inlägg

för att jag har kollat mappen i en dator med en kille som skulle hjälpa mig och mappa om det, och han visste inte ens vad dom hade hållt på med i den mappen den såg ut som jag vet inte vad och bilen gick jätte fett

ViktorAberg Hillbilly Heaven
31 oktober 2010 · 17 Inlägg

Har kollat på styrboxen nu, om jag står framför bilen med ansiktet mot vindrutan visst är det styrboxen som ligger under plasten längst bort till höger? Såg en liten vit klisterlapp på den där det står:

037 906 022 CN
42/90

Är det de numret jag ska uppge när jag beställer trimchipet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang