2978
Sök

Nyqvist Drifting Skyline R33 makeover 2014 9/4

Byggs om från helt orginal till en bil utöver det vanliga man ser på en parkering . Drifting kommer det andas o bilen kommer användas brutalt o hårt som den ä värd att behandlas ?

319 631 Visningar
Projektet avslutat 4 februari 2015
2 011 Inlägg
25 april 2011
ThomasNyqvist skrev:
Clintan66 skrev:
Hade nog även folierat lite på bak kjolen. Så du följer det gröna ner där också. Bara röven blir svart smile

den tanken har slagit mig med  faktiskt

Ja... När man ser den från sidan så får jag känslan av att det stör med det svarta som syns från spoilerna fram och bak. För stora bitar som är svart. Bättre med de små ytor som du gjort med tanklock, rutor osv.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

922 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
kenny_crx skrev:
http://www.skyline.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=19196 där har du j-spec tongue

va som fan jag o polarn har fått bra bemötande  då jag och ahn fått bra priser snabba levernser och  mkt   bra kontakt  svarar dom inte på mejl så  skickar man ett till så får man  alltid svar så har jag haft det men vekar juh inte kul det man läser på skyline forumet 

vet att én annan polare hadde problem med ett avgas system där ifrån de är det ja vet

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

56 Inlägg
26 april 2011
ThomasNyqvist skrev:
kenny_crx skrev:
http://www.skyline.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=19196 där har du j-spec tongue

va som fan jag o polarn har fått bra bemötande  då jag och ahn fått bra priser snabba levernser och  mkt   bra kontakt  svarar dom inte på mejl så  skickar man ett till så får man  alltid svar så har jag haft det men vekar juh inte kul det man läser på skyline forumet 

vet att én annan polare hadde problem med ett avgas system där ifrån de är det ja vet

så länge de funkar bra för oss så tycker ja vi ska ha kvar den smile

86 Inlägg
29 april 2011
Hahahaha. J-spec.se uscha. Nå thomas vad tycker du om passformen på mina bakskärmar? Jaaa mitt avgassystem var ju fint. Det var ju käpprätt åt helvete:P Kunde lika gärna gjort ett nytt från scratch tongue
Och jag vet ju vart jag INTE skall skicka mina framlampor på konvertering iaf. efter att ha läst igenom tråden han länkade ovan wink

Ikväll blir det kul. bygga bygga bygga. grilla. ta en öl. bygga bygga hela natten långt. Så får vi hitta felet på din tändning oxå så vi får igång monstret big_smile

Team Staywide
Nissan 200sx s13,5 Drifting
Mitt projekt
www.staywide.se

Mega Drift
337 Inlägg
29 april 2011
jad hade nog folierat fronten bara och behållt resten svart som du har det. jag tror att man kan uppleva bilen som halvfärdig som den är nu. det var iallafall mitt första intryck. men du gör som du själv vill cool blir den iallafal

Mega Drift @ FB
SPONSORER
JAMedia.nu / Vianor.se Kristianstad / L,B Bil lackering / Maxxtuning.se / AN88.se / Ajden.se

15 Inlägg
30 april 2011
blir riktigt bra! får ta och titta på den snart.. tummen upp!

922 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Då är bilen  provstartad dock problem med  täningen  med hks fcon  piggybacken   så vet ej vad jag skall göra bara varit igång med  org box 
läkte lite   olja  men det är löst  nu  finns en  del kvar att pilla med innan den skall åkas med   men  nu  bränns det

broms slangar fram
göra klart v sidokjol
tona och limma i bakruta
foliera tak
lite pill  invändigt
skylt belysning bak måste fixas

sponsor

2 011 Inlägg
1 maj 2011
Hur blev det med folieringen på dina spoilrar fram och bak? Vad valde du?

922 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Clintan66 skrev:

bak kommer få  va  siden mattsvart lackering ett tag  fram är ej  bestämmt ännu men  skulle vilja ha den  grön helt klar   får se så sjukt  svårt  tejpa tillräckligt snyggt
märkt att det  släpper lite i  dóm vassaste  kanterna på  vissa ställen   tråkigt men men  får  se hur resten blir

sponsor

2 011 Inlägg
1 maj 2011
ThomasNyqvist skrev:
Clintan66 skrev:

bak kommer få  va  siden mattsvart lackering ett tag  fram är ej  bestämmt ännu men  skulle vilja ha den  grön helt klar   får se så sjukt  svårt  tejpa tillräckligt snyggt
märkt att det  släpper lite i  dóm vassaste  kanterna på  vissa ställen   tråkigt men men  får  se hur resten blir

Okej lycka till med resten nu.

Kan inte limma på något sett vid kanterna bara. Typ transparent nagellack eller nått. smile
Du vet vad jag menar...

922 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
Clintan66 skrev:
ThomasNyqvist skrev:
Clintan66 skrev:

Okej lycka till med resten nu.

Kan inte limma på något sett vid kanterna bara. Typ transparent nagellack eller nått. smile
Du vet vad jag menar...

Jo dågår juh på de flästa ställena
Mer uppdate kommer i veckan. Mvh

sponsor

922 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Just nu är det sjjukt segt mkt motgångar tonade bakrutan 2 gånger med mindre lyckat resultat så är fortfarande o tonad
Sen kolla. Ja listen ja skaffat till den får juh inte tag i org den passa inte heller sen har
Folieringen släppt på tröskeln lite fult men ska gå hårt så skiter nog i det finish får bli om ja orkar dra färg på den nån gång

sponsor

86 Inlägg
4 maj 2011
tagga thomas. Du kommer få ordning på det. Inte roligt, jag vet. Men det löser sig. big_smile och det på trösklarna syns inte om man inte vet om det. Den kommer väl ändå åka brett förbi folket som ser den? wink

Team Staywide
Nissan 200sx s13,5 Drifting
Mitt projekt
www.staywide.se

1 397 Inlägg
5 maj 2011
Kom igen nu thomas! du kan ju inte ha mer motgångar än mig wink jag ska ta tag i min motor på fredag och hoppas du gör de samma! nu kör vi ett sista ryck! big_smile

922 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
lill3bror skrev:
Kom igen nu thomas! du kan ju inte ha mer motgångar än mig wink jag ska ta tag i min motor på fredag och hoppas du gör de samma! nu kör vi ett sista ryck! big_smile

Ska ner till garaget i dag o pilla lite se fall ja kan göra nån nytta o få i bältes fästet
Och få i ordning på bromsarna
Kanske rulla en liten sväng på gatan

Tack för stödet grabbar

sponsor

44 Inlägg
5 maj 2011
Du kommer bara va ännu nöjdare när den är färdig om du har tagit dig förbi motgångarna! Kämpa på, det är en riktigt grymt projekt och bra jobbat från dig!

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
6 maj 2011
det jag sett hitintills är så sjukt grymt.. motgångar föder framgångar big_smile jag tror på dig..!

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

836 Inlägg
30 maj 2011
Hur gick det med motorn? :S

922 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Dåligt rasat 5ans lager helt
Men motorn är ur för fixas till bra började den gå o allt men men
Funderingar på bygga ut olje tråget lite o så me

sponsor

368 Inlägg
31 maj 2011
ThomasNyqvist skrev:
Dåligt rasat 5ans lager helt
Men motorn är ur för fixas till bra började den gå o allt men men
Funderingar på bygga ut olje tråget lite o så me

det var ingen kul att höra sad men det ´ska väll vara vanligt på nissans motorer att lagren går osv då dom har dålig oljesmörjning i motorn redan från fabrik. man får gärna rätta mig om jag har fel.
men ge inte upp nu bara big_smile

Sök