2322
Sök

Nyqvist Drifting Skyline R33 makeover 2014 9/4

Byggs om från helt orginal till en bil utöver det vanliga man ser på en parkering . Drifting kommer det andas o bilen kommer användas brutalt o hårt som den ä värd att behandlas ?

319 683 Visningar
Projektet avslutat 4 februari 2015
1 105 Inlägg
19 januari 2012
Jo absolut, men med dom väggarna som jag har så kommer inte oljan skvalpa ut i vingarna vid skarpa kurvor m,m utan mesta delen av oljan stannar inom väggarna så jag är nog ändå för väggar i tråget smile
Slänger upp en bild som visar lite hur jag menar...  Högra bilden är med bafflar/väggar
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10531/10531-b496cb24c630129eeed3136c11a0c2b7.jpg

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

1 397 Inlägg
19 januari 2012
ThomasNyqvist skrev:
Johan_e2 skrev:
lill3bror skrev:
Hahah johan_e2! big_smile Jag hade faktiskt förväntat mig en dåligt ritad paint bild tongue Den där blir kanon! Du ska ha ett jättetack!

Har dock en fråga... sidobafflarna, har dom trapdoors? Luckor som bara går åt ett håll.. eller är de halvmånar där oxå i botten?

Nope, inga trapdoors bara slottat och halvmånar. Ska rita lite bättre hur det ser ut senare men från väggarna så går det ett tak som lutar in mot surgetanken och hade jag byggt sumpen hade jag nog vinklat botten lite oxå.

Nakdel med för mkt dörrar o fickor vid lite olja kvar i tråget ä att det kanske är på fel stäle o inte har möjlighet att komm till silen alls

Sant sant! Men tror att Johans sump är lite halvbeprövat, så jag kommer köra på att bygga som hans

922 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Johan_e2 skrev:
Jo absolut, men med dom väggarna som jag har så kommer inte oljan skvalpa ut i vingarna vid skarpa kurvor m,m utan mesta delen av oljan stannar inom väggarna så jag är nog ändå för väggar i tråget smile
Slänger upp en bild som visar lite hur jag menar...  Högra bilden är med bafflar/väggar
http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10531/10531-b496cb24c630129eeed3136c11a0c2b7.jpg

Då har du doorflaps ? Med gångärn ?
Självklarttror ja ditt funkar bättre än mitt dock ger ja mig inte på att bygga nått utan exakta mått som kan inebära prob om man gör fel så min är en mellan variant om ni förstår

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

1 105 Inlägg
19 januari 2012
Nej nej inga dörrar eller gångjärn, det är bara raka väggar med lite hål i som släpper genom oljan. Ditt blir att fungera på samma sätt med surgetanken bara att den kommer släppa genom mer olja tack vare alla hål.

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

922 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Johan_e2 skrev:
Nej nej inga dörrar eller gångjärn, det är bara raka väggar med lite hål i som släpper genom oljan. Ditt blir att fungera på samma sätt med surgetanken bara att den kommer släppa genom mer olja tack vare alla hål.

Okej får se hur olje tryck osv ä sen ska koppla shiftlight som olje lampa och ska lysa redan vid ganska högt olje tryck inte vid typ 0,5  då ä de juh förs sent typ
Sen skfarsan bygga ett accusump system home made editon så hjälper juh till de med

sponsor

1 105 Inlägg
19 januari 2012
Går också i dom tankarna att skaffa accusump, känns som att det är det sista steget i oljeproblemen smile Kommer du köra elektrisk ventil eller ska du köra manuell?

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

922 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Johan_e2 skrev:
Går också i dom tankarna att skaffa accusump, känns som att det är det sista steget i oljeproblemen smile Kommer du köra elektrisk ventil eller ska du köra manuell?

Ej bestämt då vi pratat om elektrisk hur funkar manuell ?

sponsor

1 105 Inlägg
19 januari 2012
Det är bara en kulventil du öppnar innan du drar igång accusumpsystemet, elektriska kopplar du på tändningen så öppnas ventilen och accusumpen försmörjer lite innan du startar motorn.. Vart det sulligt? tongue

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

922 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Johan_e2 skrev:
Det är bara en kulventil du öppnar innan du drar igång accusumpsystemet, elektriska kopplar du på tändningen så öppnas ventilen och accusumpen försmörjer lite innan du startar motorn.. Vart det sulligt? tongue

lite  fatta ja men ä den aktiv under körning då ?  så den  hjälper till vid eventell luft

sponsor

1 105 Inlägg
19 januari 2012
ThomasNyqvist skrev:
Johan_e2 skrev:

lite  fatta ja men ä den aktiv under körning då ?  så den  hjälper till vid eventell luft

Jo den är aktiv under körning, kika min tråd på bilden så skriver jag där hur den funkar.

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

922 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Har varit i garaget en sväng i dag o pillat lite

målat och monterat mina 800cc spridare  även  bytt kontaktstycken på kabelhärvan till spridarnahttps://www1.garaget.org/gallery/images/40/39682/39682-2632821a1eefe157a4fd21a11a26b19a.jpg

dragit  lite bromsrör till kryckan  verkar funka smile får se hur den beter sig när man väl kör sen smilehttps://www1.garaget.org/gallery/images/40/39682/39682-edc087d81b2b042ed77e2580e39c8480.jpg

sponsor

1 105 Inlägg
22 januari 2012
Hur har du gjort med tillförseln på railen? Storlek på kopplingen? AN6?
Senast redigerat av Johan_e2 (22 januari 2012)

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

836 Inlägg
22 januari 2012
Jag vill åka drift bil!!!!! tongue jävla grymt som vanligt thomas

922 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Johan_e2 skrev:

jag  har   borrat 8 mm hål i railen och  sedan  silverlodat fast an kopplingar an6  yes

sponsor

922 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
kenny_crx skrev:

jag med smile längtar så
hoppas få allt till lira  nu så den får känna lite på sveriges banor  smile

sponsor

1 397 Inlägg
23 januari 2012
ThomasNyqvist skrev:
kenny_crx skrev:

jag med smile längtar så
hoppas få allt till lira  nu så den får känna lite på sveriges banor  smile

Fan! big_smile du har ju kommit längre än mig! big_smile hehe. Snyggt Thomas!

1 105 Inlägg
23 januari 2012
ThomasNyqvist skrev:
Johan_e2 skrev:

jag  har   borrat 8 mm hål i railen och  sedan  silverlodat fast an kopplingar an6  yes

Åfan! Smart! Vad har du tänkt dig för effekt när du har byggt "klart"?

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

922 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Johan_e2 skrev:
ThomasNyqvist skrev:
Johan_e2 skrev:

Målet
400whp + allt över ä bonus villl försöka få det att hålla

sponsor

1 105 Inlägg
23 januari 2012
ThomasNyqvist skrev:
Johan_e2 skrev:
ThomasNyqvist skrev:

Målet
400whp + allt över ä bonus villl försöka få det att hålla

Låter som ett vettigt mål, tror mitt mål med 500hk är lite overkill men har sagt åt käringa att jag ska sälja om jag hamnar under 450hk. Har dock inte sagt om jag menade whp eller i motorn smile

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

1 397 Inlägg

Sök