Byggs om från helt orginal till en bil utöver det vanliga man ser på en parkering . Drifting kommer det andas o bilen kommer användas brutalt o hårt som den ä värd att behandlas ?
Jo absolut, men med dom väggarna som jag har så kommer inte oljan skvalpa ut i vingarna vid skarpa kurvor m,m utan mesta delen av oljan stannar inom väggarna så jag är nog ändå för väggar i tråget Slänger upp en bild som visar lite hur jag menar... Högra bilden är med bafflar/väggar
Hahah johan_e2! Jag hade faktiskt förväntat mig en dåligt ritad paint bild Den där blir kanon! Du ska ha ett jättetack!
Har dock en fråga... sidobafflarna, har dom trapdoors? Luckor som bara går åt ett håll.. eller är de halvmånar där oxå i botten?
Nope, inga trapdoors bara slottat och halvmånar. Ska rita lite bättre hur det ser ut senare men från väggarna så går det ett tak som lutar in mot surgetanken och hade jag byggt sumpen hade jag nog vinklat botten lite oxå.
Nakdel med för mkt dörrar o fickor vid lite olja kvar i tråget ä att det kanske är på fel stäle o inte har möjlighet att komm till silen alls
Sant sant! Men tror att Johans sump är lite halvbeprövat, så jag kommer köra på att bygga som hans
Jo absolut, men med dom väggarna som jag har så kommer inte oljan skvalpa ut i vingarna vid skarpa kurvor m,m utan mesta delen av oljan stannar inom väggarna så jag är nog ändå för väggar i tråget Slänger upp en bild som visar lite hur jag menar... Högra bilden är med bafflar/väggar http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10531/10531-b496cb24c630129eeed3136c11a0c2b7.jpg
Då har du doorflaps ? Med gångärn ? Självklarttror ja ditt funkar bättre än mitt dock ger ja mig inte på att bygga nått utan exakta mått som kan inebära prob om man gör fel så min är en mellan variant om ni förstår
Nej nej inga dörrar eller gångjärn, det är bara raka väggar med lite hål i som släpper genom oljan. Ditt blir att fungera på samma sätt med surgetanken bara att den kommer släppa genom mer olja tack vare alla hål.
Nej nej inga dörrar eller gångjärn, det är bara raka väggar med lite hål i som släpper genom oljan. Ditt blir att fungera på samma sätt med surgetanken bara att den kommer släppa genom mer olja tack vare alla hål.
Okej får se hur olje tryck osv ä sen ska koppla shiftlight som olje lampa och ska lysa redan vid ganska högt olje tryck inte vid typ 0,5 då ä de juh förs sent typ Sen skfarsan bygga ett accusump system home made editon så hjälper juh till de med
Går också i dom tankarna att skaffa accusump, känns som att det är det sista steget i oljeproblemen Kommer du köra elektrisk ventil eller ska du köra manuell?
Går också i dom tankarna att skaffa accusump, känns som att det är det sista steget i oljeproblemen Kommer du köra elektrisk ventil eller ska du köra manuell?
Ej bestämt då vi pratat om elektrisk hur funkar manuell ?
Det är bara en kulventil du öppnar innan du drar igång accusumpsystemet, elektriska kopplar du på tändningen så öppnas ventilen och accusumpen försmörjer lite innan du startar motorn.. Vart det sulligt?
Det är bara en kulventil du öppnar innan du drar igång accusumpsystemet, elektriska kopplar du på tändningen så öppnas ventilen och accusumpen försmörjer lite innan du startar motorn.. Vart det sulligt?
lite fatta ja men ä den aktiv under körning då ? så den hjälper till vid eventell luft
lite fatta ja men ä den aktiv under körning då ? så den hjälper till vid eventell luft
Jo den är aktiv under körning, kika min tråd på bilden så skriver jag där hur den funkar.
jag har borrat 8 mm hål i railen och sedan silverlodat fast an kopplingar an6 yes
Åfan! Smart! Vad har du tänkt dig för effekt när du har byggt "klart"?
Målet 400whp + allt över ä bonus villl försöka få det att hålla
Låter som ett vettigt mål, tror mitt mål med 500hk är lite overkill men har sagt åt käringa att jag ska sälja om jag hamnar under 450hk. Har dock inte sagt om jag menade whp eller i motorn