Byggs om från helt orginal till en bil utöver det vanliga man ser på en parkering . Drifting kommer det andas o bilen kommer användas brutalt o hårt som den ä värd att behandlas ?
Jo, men om jag sagt till käringa att jag säljer under 450hk och jag bara får 380whp men 450hk i motorn så behöver jag ju inte göra mig av med bilen efter det jag lovat
Jo, men om jag sagt till käringa att jag säljer under 450hk och jag bara får 380whp men 450hk i motorn så behöver jag ju inte göra mig av med bilen efter det jag lovat
Det gäller att vrida på sanningen för att få som man vill
en bosch 040 soppa pump påväg hem som klarar mitt mål alla fall har en 255 i tanken nu om nån är intresserad av den så säg till
kollade vart mitt paket med toppackningen och insugspackning osv var o i går kom det till sweden malmö så kanske kan hämta ut det på fredag hadde varit trevligt får dock se fall ja hinner med skruva något i helgen !
Oj! 2mm? Tappar lite komp med sån tjock va? Planat topp och block mycket eller? Jag har tänkt köra 1,2mm men blir ju fundersam när dina kolvar tar i Är kolvarna högre än orginal eller?
Oj! 2mm? Tappar lite komp med sån tjock va? Planat topp och block mycket eller? Jag har tänkt köra 1,2mm men blir ju fundersam när dina kolvar tar i Är kolvarna högre än orginal eller?
kolvarna är samma höjd om man sätter kolv bult genom en org till en smidd så det är exakt samma höjd dock skiljer det lite på mittdelen på den smidda delen som är lite lägre för lite lägre comp på smidda kolvarna för klara av mer ladd men då man topdeckar så måste man ha tjockare packning då kolven kommer lite över kanten på blocket däremot planing av top påverkar inte så att det tar i utan ökar compen lite bara
asså tappa comp o comp om jag planat blocket 2 tiondelar av en mm altså 0,2 mm och jag har 2.0 packning då, morsvarar det 1,8 mm och ja mistänker toppen är planad då det ser ut så då den är super plan och fin så säg o,2 till då är man nere på 1,6mm o det är inget nämnvärt i comp minskning .
nya pumpen bosch 300L/h
motorn börjar likna nått igen bara lyfta av toppen och på med nya packningen nästa gång så
tråg på hämtade min nya packning på posten i dag beställdes i fredags grym leverans från usa blev sjukt förvånad när brevet låg från posten hemma i dag redan
Senast redigerat av ThomasNyqvist (1 februari 2012)
fan vad härligt att se! önskar jag själv hade kommit sådär långt vid det här laget!
Gött attdet börjar bli bil av de hela igen men mkt kvar måste juh bygga bur med men får ta det när jag mappat och så för då ska bakvagnen ner o fixas lite då får en bur byggas sammtidigt kanske
söndag imorgon, de betyder att de är thomas stora skruvardag! vi får se va som hände imorn
Söndagar i staywide garaget det är inte o leka med då smäller det som fan då vet ingen vad som händer , de ända ja vet nu ä att jag varit på öl provning i kväll o de blir evo ix ut till garaget i morgon fin skjuts i vintertider ä aldrig fel 