Byggs om från helt orginal till en bil utöver det vanliga man ser på en parkering . Drifting kommer det andas o bilen kommer användas brutalt o hårt som den ä värd att behandlas ?
Har i dag löst soppa pumps problemet efter mkt om och men blir så trött på el fy fan de va bara jorden som va dåligt , fattar dock inte att de funka med org ecu men inte med vipec så jordade sen funka de skumt skumt men men
Så nu till det stora=)
bilen är prov startad jippi dock utan dp är ännu bara ca 30 cm lång och inte svetsad så får fixa detta och testa nåndag igen så sjukt orlig för missljud så vågar inte ha igång den med det brötande
Härligt åt dig att det startade! Lät som du säger lite skumt Låter väl extra mycket då du inte har DP men är det knack från ventilerna man hör? Bytt kammar eller kör du orginalkammarna?
Har i dag löst soppa pumps problemet efter mkt om och men blir så trött på el fy fan de va bara jorden som va dåligt , fattar dock inte att de funka med org ecu men inte med vipec så jordade sen funka de skumt skumt men men
Så nu till det stora=)
bilen är prov startad jippi dock utan dp är ännu bara ca 30 cm lång och inte svetsad så får fixa detta och testa nåndag igen så sjukt orlig för missljud så vågar inte ha igång den med det brötande
Härligt åt dig att det startade! Lät som du säger lite skumt Låter väl extra mycket då du inte har DP men är det knack från ventilerna man hör? Bytt kammar eller kör du orginalkammarna?
Vet ej vad de kommer från men org kammar ä det Ska försöka bygga klart det innan ja testAr igen
Så nu till det stora=)
Vet ej vad de kommer från men org kammar ä det Ska försöka bygga klart det innan ja testAr igen
Mätt spel på ventilerna? Har du schimsat?
Ne har inte gjort det då jag sätte tebax dom där dom satt innan Tänkte det. Bör va bra då Obs Ska ej shimsas om inte kammen är anorlunda
dåligt med update här sigs efter första uppstarten va det juh ded är ljudet usch ah blev riva av toppen
o felsäka det enda jag hitta va att topp packningen legat aningen snett så 1ans o 2ans kolv nuddat kanten lite på den då jag saknat en styr pinne till toppen då den varit bort hela tiden
så nu är det monterat med två styrpinnar och topp är monterad igen o all kring utrustning så på söndag blir det kolla över så allt är monterat och dra toppen med moment sen dax för ny up start förhoppnings vis med ljuvligare motor ljud
dåligt med update här sigs efter första uppstarten va det juh ded är ljudet usch ah blev riva av toppen
o felsäka det enda jag hitta va att topp packningen legat aningen snett så 1ans o 2ans kolv nuddat kanten lite på den då jag saknat en styr pinne till toppen då den varit bort hela tiden
så nu är det monterat med två styrpinnar och topp är monterad igen o all kring utrustning så på söndag blir det kolla över så allt är monterat och dra toppen med moment sen dax för ny up start förhoppnings vis med ljuvligare motor ljud
Trist som fan, men huvudsaken du hittar felet innan den rasar för dig igen.
Trist som fan, men huvudsaken du hittar felet innan den rasar för dig igen.
Lycka till.
Ah fyee olje torsk på höga varv hoppas ja ä löst med. Utbyggt tråg o ristrektorer extra retur från top mm
Bilen startad och låter grymt mkt ljuvligsr lite lyftsr tickande men inga andra ljud upptäkta ännu
sås får den så det räcker o blir över så skall kolla i sprutet, även tändningen o se så att det stämmer mot va den ger med strob på veven även soppa tryck lite mer noga osv se så allt 100 tät tänkte även försöka få den till rulla nån km nästa helg kanske så den får rulla lite försiktigt innan de blir dax för bänken i slutet av mars
måste även see om de finns bes tid i snar framtid vet knappt om man vågar köra in o prov bessa den haha
ACT 6 puckad ofjädrad lammel med en hd exrtrem tryckplatta specad till 850 nm hoppas den klarar sig=)
sen har jag även beg lyftare påväg hem så kommer nog i veckan när detta kommit hem blir det skruva ner låda byta koppling sen kontrollera vilken/vilka lyftare som är sura o inte vill leva mer
Sen så får det bli AG´s o få den helt färdig mappad med förhoppningsvis fina siffror utan slirande kopplingen den gången hoppas ja
Hur går det för dig? Kommer det nya siffror snart?
Jodå bytt koppling o haft ur ventillyftarna rivit isär dom 2 va kassa o skaffa ett gäng beg o kolla dom med men ännuvett evigt tickande så störrande
Annars går allt just nu dåligt med turboras efter lite körning o test av ny kopplingen så hoppas jag lösa detta innan nya mappningen som ä på gång snart