2589
Sök

Nyqvist Drifting Skyline R33 makeover 2014 9/4

Byggs om från helt orginal till en bil utöver det vanliga man ser på en parkering . Drifting kommer det andas o bilen kommer användas brutalt o hårt som den ä värd att behandlas ?

319 698 Visningar
Projektet avslutat 4 februari 2015
1 397 Inlägg
1 mars 2012
Går den på alla 6 burkar? Vad säger lambda värdena?

1 105 Inlägg
1 mars 2012
ThomasNyqvist skrev:
Har i dag   löst  soppa pumps  problemet efter mkt om och men  blir så  trött på el  fy fan
de va bara jorden  som va dåligt , fattar dock inte att de funka med org ecu men inte med vipec
så  jordade  sen  funka de skumt skumt men men

Så nu till det stora=)

bilen är prov startad jippi  dock utan   dp  är ännu bara ca 30 cm lång och inte svetsad så får fixa detta och testa  nåndag igen  så sjukt orlig för missljud så vågar inte  ha igång den med det brötande

http://www.garaget.org/video/117984

Låter jävligt lurigt tycker jag dock

Härligt åt dig att det startade! Lät som du säger lite skumt tongue Låter väl extra mycket då du inte har DP men är det knack från ventilerna man hör? Bytt kammar eller kör du orginalkammarna?

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

922 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Johan_e2 skrev:
ThomasNyqvist skrev:
Har i dag   löst  soppa pumps  problemet efter mkt om och men  blir så  trött på el  fy fan
de va bara jorden  som va dåligt , fattar dock inte att de funka med org ecu men inte med vipec

Så nu till det stora=)

bilen är prov startad jippi  dock utan   dp  är ännu bara ca 30 cm lång och inte svetsad så får fixa detta och testa  nåndag igen  så sjukt orlig för missljud så vågar inte  ha igång den med det brötande

Härligt åt dig att det startade! Lät som du säger lite skumt tongue Låter väl extra mycket då du inte har DP men är det knack från ventilerna man hör? Bytt kammar eller kör du orginalkammarna?

Vet ej vad de kommer från men org kammar ä det
Ska försöka bygga klart det innan ja testAr igen

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

1 105 Inlägg
1 mars 2012
ThomasNyqvist skrev:
Johan_e2 skrev:
ThomasNyqvist skrev:

Så nu till det stora=)

Mätt spel på ventilerna? Har du schimsat?

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

922 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Johan_e2 skrev:
ThomasNyqvist skrev:
Johan_e2 skrev:

Mätt spel på ventilerna? Har du schimsat?

Ne har inte gjort det då jag sätte tebax dom där dom satt innan
Tänkte det. Bör va bra då
Obs Ska ej shimsas  om inte kammen är anorlunda
Senast redigerat av ThomasNyqvist (5 mars 2012)

sponsor

922 Inlägg
9 mars 2012
Trådstartare
dåligt med update här sigs efter första uppstarten va det juh ded är ljudet  usch  ah  blev riva av toppen

o felsäka   det enda jag hitta va att topp packningen  legat aningen snett så 1ans o 2ans kolv  nuddat kanten lite på den då  jag saknat en styr pinne till toppen  då den varit bort hela tiden 

så nu är det monterat med två styrpinnar  och  topp är monterad  igen o all kring utrustning  så på söndag blir det   kolla över så allt är monterat och  dra toppen med moment sen dax för ny up start förhoppnings vis  med ljuvligare motor ljud

sponsor

2 011 Inlägg
9 mars 2012
ThomasNyqvist skrev:
dåligt med update här sigs efter första uppstarten va det juh ded är ljudet  usch  ah  blev riva av toppen

o felsäka   det enda jag hitta va att topp packningen  legat aningen snett så 1ans o 2ans kolv  nuddat kanten lite på den då  jag saknat en styr pinne till toppen  då den varit bort hela tiden 

så nu är det monterat med två styrpinnar  och  topp är monterad  igen o all kring utrustning  så på söndag blir det   kolla över så allt är monterat och  dra toppen med moment sen dax för ny up start förhoppnings vis  med ljuvligare motor ljud

Trist som fan, men huvudsaken du hittar felet innan den rasar för dig igen.

Lycka till.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

922 Inlägg
9 mars 2012
Trådstartare
Clintan66 skrev:
ThomasNyqvist skrev:

Trist som fan, men huvudsaken du hittar felet innan den rasar för dig igen.

Lycka till.

Ah fyee olje torsk på höga varv hoppas ja ä löst med. Utbyggt tråg o ristrektorer extra retur från top mm
smile

sponsor

1 397 Inlägg
922 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Bilen startad och låter grymt mkt ljuvligsr lite lyftsr tickande men   inga andra ljud upptäkta ännu 

sås får den så det räcker o blir över smile
så  skall kolla i sprutet,
även tändningen  o se så att det stämmer mot va den ger med strob på veven
även soppa tryck lite mer noga osv  se så allt 100 tät 
tänkte även försöka få den till rulla nån km nästa helg kanske så den får rulla lite försiktigt innan de blir  dax för  bänken i slutet av mars

måste även see  om de finns bes tid i  snar framtid vet knappt om man vågar köra in o prov bessa den  haha

sponsor

922 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
Har i dag 30/3 varit i norrköping på AG's o mappat bilen
Komdit vid 8 tiden o lastade av. 

Tändning stäldes o. Lite små justeringar. Mm utfördes innan bilen rullades upp i bänk för en mappning
Började  lugnt  o sansat varmkörning osv

Redan Vid 200 i vrid börja kopplingen krångla o slira

Men tony vill försöka lite   O se om det gick få den till gå fint
O det gör den nu

430 i vrid med slirande koppling ladd 1.2ca

Whp vet ej

Då ny koppling ska monteras o sen mappas om så hoppas ja på stadig kopplig fram över
Se vad man hittar för koppling  o sätta i

Bilen skjuter på fint. Vid provkörning efter mapning så ska bli kul
O se vad de ger när allt funkar

sponsor

2 011 Inlägg
31 mars 2012
Tråkigt ju, men skönt den fungerar. Trodde du slängde i ny koppling när du hade motorn av.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

922 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
Clintan66 skrev:
Tråkigt ju, men skönt den fungerar. Trodde du slängde i ny koppling när du hade motorn av.

Gått 100 mil den kopplingen av mig följde me bilen. När ja skaffa den. Ny koppling. Så trodde på den men nepp

sponsor

922 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
ett klipp från mappningen  med slirande koppling kan jag  bjuda på alla fall
http://www.garaget.org/video/119893

Så då var en ny koppling beställd 

ACT 6 puckad ofjädrad  lammel med en  hd exrtrem tryckplatta specad till 850 nm  hoppas den klarar sig=)

sen har jag  även  beg lyftare påväg hem så kommer nog i veckan  när detta kommit hem blir det skruva ner låda byta koppling sen   kontrollera vilken/vilka lyftare som är   sura o inte vill leva  mer

Sen  så  får det bli AG´s o få den  helt färdig mappad med förhoppningsvis fina siffror utan slirande kopplingen den gången  hoppas ja
Senast redigerat av ThomasNyqvist (6 april 2012)

sponsor

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
6 april 2012
nice nice big_smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

1 105 Inlägg
5 maj 2012
Hur går det för dig? Kommer det nya siffror snart? smile

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

922 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Johan_e2 skrev:
Hur går det för dig? Kommer det nya siffror snart? smile

Jodå bytt koppling o haft ur ventillyftarna rivit isär dom 2 va kassa o skaffa ett gäng beg o kolla dom med men ännuvett evigt tickande så störrande

Annars går allt just nu dåligt med turboras efter lite körning o test av ny kopplingen så hoppas jag lösa detta innan nya mappningen som ä på gång snart

sponsor

1 105 Inlägg
6 maj 2012
Meen va jobbigt! Vad var det som ledde till raset?

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

922 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
Johan_e2 skrev:
Meen va jobbigt! Vad var det som ledde till raset?

Vet ej  tyvär
Men nya lager ä på väg hem till turbon o det skall. Undersökas endel va det kan varit osv
Hoppas jag hittar något

sponsor

55 Inlägg
7 maj 2012
nicce som fan big_smile tråkigt att höra de me raset sad Lycka till big_smile

Sök