3227
Sök

Nyqvist Drifting Skyline R33 makeover 2014 9/4

Byggs om från helt orginal till en bil utöver det vanliga man ser på en parkering . Drifting kommer det andas o bilen kommer användas brutalt o hårt som den ä värd att behandlas ?

319 604 Visningar
Projektet avslutat 4 februari 2015
hellaflush!
1 266 Inlägg
30 december 2010
sjukt vad motorn ser rå ut! big_smile

922 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
NoFear skrev:
Har precis suttit och läst igenom din tråd, kan bara säga att jag är sjukt imponerad, märks verkligen att du har koll på vad du gör, lycka till och keep it up!
PS, Du får gärna kolla in mitt lilla projekt med smile

Sjukt skoj att höra  ska kolla in din bil självklart

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

922 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Timmyboy skrev:
sjukt vad motorn ser rå ut! big_smile

Hehe tackar kommer nog bli grym synd att snurran är lite stor men får bli ketchup effekt åkapå mkt varv bara

sponsor

922 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Woojen skrev:
detta blir jäkligt najs måste jag säga! mycket inspiration till mitt egna bygge! hoppas bara mina delar ifrån usa kommer strax! köpte ett redigt kalas med delar nu när dollarn bara är 6,16 kr smile
Kalllufts lösningen var riktigt schysst!

Förlåt ifall jag missat detta men vad för sprut kör du?

MVH

Har hinget sprut till den ännu men blir nog nått skoj sen men är öppen för förslag fall någon har liggandes eller vet något till vettigt pris.
Dollarn så låg kanske man skulle slå till ja med då. Hehe ebay eller firmor du vet ?

sponsor

44 Inlägg
31 december 2010
Riktigt bra med såhär mycket bilder! Härligt projekt, ser ut som att du har bra koll på vad du gör! smile

922 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
antonknast skrev:
Riktigt bra med såhär mycket bilder! Härligt projekt, ser ut som att du har bra koll på vad du gör! smile

Tackar blir ett uppehåll nu med bilder då ja kört nyårstaffeten o är helt slut inte kört cross sen 04a så va grymt skoj blev sugen igen dock .
Nyår i kväll så blir nog inget mek i morgon dock kanske nån timme på söndag

sponsor

1 101 Inlägg
1 januari 2011
ThomasNyqvist skrev:
Woojen skrev:
detta blir jäkligt najs måste jag säga! mycket inspiration till mitt egna bygge! hoppas bara mina delar ifrån usa kommer strax! köpte ett redigt kalas med delar nu när dollarn bara är 6,16 kr smile

MVH

Har hinget sprut till den ännu men blir nog nått skoj sen men är öppen för förslag fall någon har liggandes eller vet något till vettigt pris.
Dollarn så låg kanske man skulle slå till ja med då. Hehe ebay eller firmor du vet ?

hmm jag körde på ebay! många av affärerna lägger ju 50% av värdet i fraktkostnad istället så tullen dessutom blir låg ifall du har otur nog att få den tongue

Så att beställa från usa är sjukt billigt! Har köpt runt 10 saker än sålänge varav ett paket var intercooler,turbo,catchtank,boostcontroller,tryckrör,silicon,slangklämmor,fpr å lite till kramms å jag har aldrig åkt på någon tull tongue

angående sprut, kolla på engelska forum, Ofta kan man hitta Apexi power FCs INKL handkontrollen för 5-7 tusen INKL frakt vilket är ganska schysst!

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

922 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
Woojen skrev:
ThomasNyqvist skrev:
Woojen skrev:

MVH

hmm jag körde på ebay! många av affärerna lägger ju 50% av värdet i fraktkostnad istället så tullen dessutom blir låg ifall du har otur nog att få den tongue

Så att beställa från usa är sjukt billigt! Har köpt runt 10 saker än sålänge varav ett paket var intercooler,turbo,catchtank,boostcontroller,tryckrör,silicon,slangklämmor,fpr å lite till kramms å jag har aldrig åkt på någon tull tongue

angående sprut, kolla på engelska forum, Ofta kan man hitta Apexi power FCs INKL handkontrollen för 5-7 tusen INKL frakt vilket är ganska schysst!

hur vet man vilka som skriver ner summan ? Hur funkar det bra leverans tid o lätt att betala

sponsor

4 767 Inlägg
1 januari 2011
Enklast är ju att kontakta säljaren innan köp och höra sej för om dom kan skriva ner värdet på paketet.

Betalar gör man i regel med paypal. Regga ett konto på www.paypal.com om du inte har det, och verifiera ditt kort så blir det enklare att göra större betalningar. Vissa säljare kräver att kontot är verifierat smile
(Paypal drar 15 kr från ditt visa/mastercard-kort, sen loggar du in på din internetbank några dagar senare, och då står en fyrsiffrig kod på ditt kontobesked som du fyller i på paypals sida, så e det klart sen.)

Beställer du från England tillkommer aldrig tull eller moms då det är EU-land.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

922 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
liten update åkte till garaget en sväng i dag  och pilla lite fixa lite med höger sida skall försöka göra den så klar jag bara kan i veckan med inpassning kittning  göra klart inerskärm bak och  passa in bastötis mot skärm mm så det  är klart  försöka kan jag alla fall hoppas ja hinner o orkar  börjar juh på nytt jobb i morgon  blir lite längre o åka men  blir kanon tror ja endå

sen har jag beställt  detta

12" x2
https://www1.garaget.org/gallery/archive/39682/1035489_gaonc7.jpg

wg 38 mm vband
https://www1.garaget.org/gallery/archive/39682/1035497_7vguqj.jpg

Oljekyl +filter flytt kyl 13 rad till detta kit

https://www1.garaget.org/gallery/archive/39682/1035510_40288f.jpg

har även beställt packning och  8mm fläns till downpipe så jag kan  svetsa till en elbow och frontpipe så man har det mesta redo

sponsor

424 Inlägg
2 januari 2011
Det är inte fel med en sen julklapp wink

922 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
NoFear skrev:
Det är inte fel med en sen julklapp wink

nee nästan den  bästa hehe blir många sena julklappar nu framöver  för min del då  det  behövs  massor med delar  just nu

sponsor

922 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
update

iIdag blev det en beställning från h2m racing med med an kopplingar slang och prylar till oljetryck o retur till turbo

sponsor

hellaflush!
1 266 Inlägg
3 januari 2011
ojoj, fina prylar smile

836 Inlägg
3 januari 2011
kom ihåg att det inte e orginal filtert som ska sitta på oljekylen tongue

922 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
kenny_crx skrev:
kom ihåg att det inte e orginal filtert som ska sitta på oljekylen tongue

Kej inte inhandlatt något ännu som tur är då vad är det för modell då

sponsor

836 Inlägg
3 januari 2011
vet inte modell smile står på skyline.se om du söker

Avstängd
201 Inlägg
4 januari 2011
Ser bra ut big_smile Noterade vart du sladdade i början av tråden och såg att det vad där min morsa jobbar. Har ni garaget i närheten eller? Det är min moder som har loppisen haha big_smile

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)

922 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Lille_Skorpan skrev:
Ser bra ut big_smile Noterade vart du sladdade i början av tråden och såg att det vad där min morsa jobbar. Har ni garaget i närheten eller? Det är min moder som har loppisen haha big_smile

loppis inte tänkt å direkt ska kolla detta har garage i svaneholm vid mekonomen om du vet vart det är

sponsor

922 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
4 januari

Hämtade ut mitt packet från kl i dag med lite avgas prylar så sättigång direkt med det så det är gjort
hoppas dom andra delar jag  beställt kommer i morgon så man kan pilla lite med det med!

delarna  dp fläns flexmuff 3 "   sen t3 packning och dp packningen me
https://www1.garaget.org/gallery/archive/39682/1036257_f1w4v5.jpg

efter en stunds kaande och slipande för få det till ligga rätt och se någorlunda ut så  ser det ut så här bara lamdamutter kvar sen blir det 3" vband vid flexmuffen till resten av systemet om skall byggas med måste fixa mer 3 " rör med
https://www1.garaget.org/gallery/archive/39682/1036263_878t72.jpg

sponsor

Sök