1803
Sök

Skrämma upp en D24 tic

50 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
Hej !
har en D24tic som jag funderar om jag ska sätta på en större turbo, då nuvarande är slut.
hur stor risk är det att toppen går? det är nyaste motorn av D24 (96a) nån som provat på det?

MVh Tommy:)

Egen företagare
864 Inlägg
2 november 2010
De är inga problem om motorn är i bra skick. Det går att köra på 1,8 Bar innan det ska gå sönder nått, så länge den är i bra skick alltså.

Ska du ha en stor turbo får du ställa upp pumpen också. inte den vanliga skruven som sitter under rökbegränsaren som alla tror man ska skruva på.
Den är bara för hur mycket diesel den ska få innan turbon laddar.
Men om du tar av locket på rökbegränsaren så finns en bricka under där som du kan ta bort, vilket resulterar i mer diesel när turbon laddar.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

50 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
okej tack för det svaret=)

31 Inlägg
7 november 2010
snurbo_diesel skrev:
De är inga problem om motorn är i bra skick. Det går att köra på 1,8 Bar innan det ska gå sönder nått, så länge den är i bra skick alltså.

Ska du ha en stor turbo får du ställa upp pumpen också. inte den vanliga skruven som sitter under rökbegränsaren som alla tror man ska skruva på.
Den är bara för hur mycket diesel den ska få innan turbon laddar.
Men om du tar av locket på rökbegränsaren så finns en bricka under där som du kan ta bort, vilket resulterar i mer diesel när turbon laddar.

Inte så gött o sätta på lika turbo som ja gjorde ändå. Gick som en sug till 4500 rpm. sen Stackan som satan O lät som en cummins. Va inte så gött. ska försöka satsa på en tds turbo eller något dyl i stället på de nuvarande bygget smile

Fattig student
1 282 Inlägg
12 december 2010
Pallade inte ta detta i min projekt tråd eller skapa en ny.. Ska plocka av mitt oljetråg och svetsa retur till turbon i dagarna och tänkte kolla vad vad man kan göra för att få några fler hästar än orginal..
Är det som en vanlig bensin turbo? Tänker på kringutrustning som dump större system mm.. Tänkte åka med runt ett bar i laddtryck och det sitter öppet filter i nuläget.. Några tips?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Egen företagare
864 Inlägg
13 december 2010
Tiger1978 skrev:
Pallade inte ta detta i min projekt tråd eller skapa en ny.. Ska plocka av mitt oljetråg och svetsa retur till turbon i dagarna och tänkte kolla vad vad man kan göra för att få några fler hästar än orginal..
Är det som en vanlig bensin turbo? Tänker på kringutrustning som dump större system mm.. Tänkte åka med runt ett bar i laddtryck och det sitter öppet filter i nuläget.. Några tips?

Är ingen dump på en diesel.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Sök