Snyggaste japsarna med bästa möjligheter att plocka ut effekt?

camaro67 Meister
15 november 2010 · 6 763 Inlägg

NeoSWE skrev:
Supran är väldigt lättrimmad, att den är tung känns inte som nåt större problem med 400hp i den. Ja e helnöjd me min, sen tål de mkt "stryk" (lådan mm).

Kanske inte känns jätte mycket rakt fram men det lär kännas när det svänger. Speciellt om man stöter på en s14 med samma effekt. Då får man skämmas både rakt fram och när det svänger

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Newguy
16 november 2010 · 98 Inlägg

luunggan skrev:

Newguy skrev:
Om du tänker bygga en motor på dom billigaste delarna, inte bry sig värst mycket om smörjning och kylning så klarar motorn att rulla ut ur garaget innan de är dags att renoverar den.. Lägger du en tjock slant på de delar som ofta går sönder.. ventiler, vev, stakar, kolvar, kompression, bultar etc etc.. Så kan du ha bilen relativt driftsäker och du kommer inte behöva spendera mycket tid i garaget..

De handlar om hur mycket kärlek du ger bilen..

Vart kan man köpa hållbarare kompression då? Min Har pajat hmm

Pajas, du har inte tänkt på att ja menade att sänka kompet?

edit: Toyota Soarer? Buttsy Butler driftar ju för Monster Energy me en sådan.
Låter som en 2jz på ljudet, men vågar gissa att de är en 1jz.

Senast redigerat av Newguy (16 november 2010)

camaro67 Meister
16 november 2010 · 6 763 Inlägg

Newguy skrev:

luunggan skrev:

Newguy skrev:
Om du tänker bygga en motor på dom billigaste delarna, inte bry sig värst mycket om smörjning och kylning så klarar motorn att rulla ut ur garaget innan de är dags att renoverar den.. Lägger du en tjock slant på de delar som ofta går sönder.. ventiler, vev, stakar, kolvar, kompression, bultar etc etc.. Så kan du ha bilen relativt driftsäker och du kommer inte behöva spendera mycket tid i garaget..

De handlar om hur mycket kärlek du ger bilen..

Vart kan man köpa hållbarare kompression då? Min Har pajat hmm

Pajas, du har inte tänkt på att ja menade att sänka kompet?

edit: Toyota Soarer? Buttsy Butler driftar ju för Monster Energy me en sådan.
Låter som en 2jz på ljudet, men vågar gissa att de är en 1jz.

Yes. 1jz i soarer

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Newguy
16 november 2010 · 98 Inlägg

Föresten. Som jag sa.. Den ultimata japsaren enligt folk på Zatzy skulle vara en 200sx med Rb26DET motor.

Verkar som att de blev ett missförstånd! Jag menade inte en S14 som har ALU SR20 utan S13 som har en CA18det med järnblock! smile

I sådana fall ska de väll inte vara ojämn viktfördelning?

Reyez Svets specialist
16 november 2010 · 680 Inlägg

Min favorit är ju då en helt orginal Eclipse års modell 95-99! Just 4G63T motorn som sitter i dessa bilar och även Evo.. Är väldigt lätt trimmade.. Men hur mycket de klarar av och så vidare överlämnar jag åt experter här... GSX finna ju bland Eclipser då den har 4WD.


Men såg nu att du ville ha RWD wink

Senast redigerat av Reyez (16 november 2010)

Sponsorer: Meguairs,PBZ,Carsound
Miss_Evo_TME
18 november 2010 · 96 Inlägg

Jag har presis köpt en evo 6a och det kan anbefales, jag tycket det är beste bilen jag har haft + 4 hjuls drift och jette rolig i snö

BMW E30 340 "4.0L V8 Drifter" (1986)
Nissan Skyline R33 GTR "Manga edition" (1996)
calle2jz
20 november 2010 · 371 Inlägg

S U P R A
eller en s14

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang