Saras
Stertman Motorsport AB
21 december 2010
· 246 Inlägg
rian skrev:
Saras skrev:
rian skrev:
Jag vet att cellpaketen är viktigt, jag vet inte vad Forge respektive VF använder för cellpaket
Jag vet att dragningarna (rör, silicon) inte är optimala för flödet (luften tar alltid lättaste vägen)
Sen går jag på ren fakta när det gäller 335or, hur dom presterar helt enkelt och där är Bigtom i särklass
med en IC för drygt 2000 kr likaså Martin och hans bil med Forge presterar otroligt stabilt.
Men det är väl bara komma med en 335 Giac Stage2+ eller3 å köra med Meth eller RF och bevisa
vilka som är bäst snabbast osv det väntar vi alla på..
Vi kommer inte att använda Meth, men vi kommer att komma med en 135;a nästa sommar och testa hur bra den står sig mot övriga, dessutom kommer vi att komma med en snabb Golf mk5 samt vår RS4 samt en 997 Turbo med lite åka i för att visa vårt breda utbud.
Angående fakta så måste man ju lägga i hop fakta och då ser man genast att Forge troligen levererar bättre än Big Tom´s IC paket om man inte användet Meth, då vi vet att Martin´s bil går fint med Forge och TC mjukvara!
Dock så tror jag att den skule bättre med GIAC men det är ju bara vad jag tror!
Men som sagt kolla informationen om dom olika cellpaketen och lösningarna från Forge vilket även gör en vis prisskillnad och prestanda skillnad.
Riktigt kul att få se era monster bilar, eran bilpark imponerar tummen upp, Ska bli kul å se
hur långt efter Serkan man är med pirellin.. God jul på dig
Serkans kommer inte att gå som Din, han planerar vad jag vet kanske ett VF insug och S3 IC så det räcker inte långt, den kommer att gå "sämre" än Din & Martins gjorde... Men dock trevligt ändå!
Vi har en annan Golf som ligger och väntar på att köra, den verkar gå som en steg 2+ 335/135 så ska bli trevlig och GIAC & vi har hittat mycket mer effekt i mitten registret samt 5-10hk mer med några små modifikationer på topp registret oxå så nog kommer en bil som har samma hårdvara som Din f.d att gå så jävla bra, eller som GIAC & AWE säger efter att ha testat Mattias & Garret´s senaste fil, det blir en helt ny motor med om möjligt sjukt mycket mer effekt över hela registret!
Ska se om Mattias och Garret hinner göra en fil för race soppa oxå så kommer vi nog att hitta 20+hk mot Din f.d bil (med race soppa)...
Så ska verkligen bli kul, GIAC jobbar vidare på 2,0T FSi motorn och tänker inte låta någon annan komma om som den bästa tunern för denna motorn!
RS4;an ska mest bli kul att se hur den går mot övriga, tror den kan gå nästan jämnt med Enrico det är iaf målet!
997 Turbon vore kul att visa vad den levererar då jag tror att den kan köra ifrån alla andra Porschar i Sverige med liknande effekt och vikt!
750hk rör ändå på sig!
God Jul!
Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.