Besikta en uppgraderad bil

Dahl_S4
5 november 2010 · 114 Inlägg

Tjena, lägger upp en tråd här då jag är orolig att min bil inte längre kan gå igenom besiktningen.

Har nu uppgraderat min S4 med egen byggt grenrör, större turbo Garrett GT37 465cc spridare?

Om den nu inte går igenom besiktningen, finns de andra alternativ för att bilen ska gå igenom utan att sätta tillbaka original delarna?

Har ingen koll på de där och därför ber om hjälp om de finns något man kan göra för att få igenom den.

Bilder hittar ni på min sida garaget.org/dahl_s4

Tack på förhand
// Dahl_s4

alexbenhard Hemlig Agent
5 november 2010 · 1 115 Inlägg

Nej, det finns ingen annan väg att gå än att sätta tillbaka originaldelar om man får anmärkning på besiktningen.


Men du kan ju göra en värmeplåt som täcker turbon innan du åker in så kanske de inte tänker på det.
Spridarna lär dom inte lägga märke till.

Senast redigerat av alexbenhard (5 november 2010)

Dahl_S4
5 november 2010 · 114 Inlägg

Hmm, kul! Har inge original delar kvar. Bytte o uppgraderade för att original grenröret var slut. Kul kul!

alexbenhard Hemlig Agent
5 november 2010 · 1 115 Inlägg

Men det behöver inte betyda att du får anmärkning.
Inte säkert att de ens bryr sig.

Men gör turbon och grenröret mindre synligt bara innan du åker in på bilprovningen så är det nog inga problem.

JaggaChafen Tesla Senior Technician
5 november 2010 · 2 307 Inlägg

Altså om bilen inte går helt överjävulskt å allt ser hyffsat original ut å avgasvärdena e som dom skall så brukar det inte vara några problem..

Kanske det hade vart fint med en besiktningsmapp iaf

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Dahl_S4
5 november 2010 · 114 Inlägg

Om ni tittar hur jag byggt så är de svårt att få de mindre synligt tongue Har lagt 3 mån att bygga och de har kostat många lappar att bygga detta, tänkte inte ens på besiktningen innan jag byggde om !

Finns de ingen som känner någon besiktnings man som tar imot någon tårta och godkänner min bil ? tongue


Vore otroligt schysst de hmm Vill gärna ha den laglig på vägen.

Senast redigerat av Dahl_S4 (5 november 2010)

JaggaChafen Tesla Senior Technician
5 november 2010 · 2 307 Inlägg

Den där blir problem du. Å besiktingsmän som tar imot tårtår e det ont om det fanns en del förr men dom flesta har åkt dit å dom som inte har åkt dit har ingen lust å skitna ner sig eftre att kontrollen på dom blev ganska hård.

E nog dessvärre bara å hitta lite originalprylar. Men testa först dom skjuter ju dig inte direkt.

Men tänk själv om du hade vart besiktningsman hade du trott att detta va original??

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Dahl_S4
5 november 2010 · 114 Inlägg

Jag skulle kanske inte kunna påstå att de där jag gjort ser original ut. Just därför undrar jag om de finns möjlighet att besikta bilen som den är just nu. Svårt att hitta bra K24or till bra priser, sålde just min till bra pris utan glapp, samt spridarna! Grenröret har jag kvar. Men de är allt! :S

Pro_fxr jobbar påre
5 november 2010 · 751 Inlägg

är väl inte alltid dom öppnar huven på bilen..mig gjorde dom de endast för att ena lyset var lågt.annars hade dom aldrig öppnat den..
så har du tur så öppnar dom inte=)

Audi A5 (2008)
Dahl_S4
5 november 2010 · 114 Inlägg

hehe, ja jag gäller väl testa ! Skadar ju inte att testa! Ska se till att allting fungerar när jag besiktar den igen tongue

och så öppnad dom huvet och säger " Your fu**t" ska bli kul de!

Senast redigerat av Dahl_S4 (5 november 2010)

Aerodynamik ...
5 november 2010 · 7 120 Inlägg

Ställ ner laddet, ta med några kakor och ha bra avgasvärden så är det lugnt! (Kan ju skita sig men inte så troligt)

Hör runt bland folk om dem känner till snälla bes. stationer i din trakt är ju inte heller helt fel!

Janken Driver
5 november 2010 · 2 111 Inlägg

Pro_fxr skrev:
är väl inte alltid dom öppnar huven på bilen..mig gjorde dom de endast för att ena lyset var lågt.annars hade dom aldrig öppnat den..
så har du tur så öppnar dom inte=)

Jo dom öppnar alltid huven.

Gör dom det inte så har de inte gjort en fullständig besiktning av din bil = slarv.

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Dahl_S4
5 november 2010 · 114 Inlägg

Dom öppnar huvet för att titta oljor, vatten, kylarvätska samt avgasläckage. tongue Så jag gäller ju inte missa att de öppnar huvet, men tack för förslaget iaf! big_smile

Janken Driver
5 november 2010 · 2 111 Inlägg

Dahl_S4 skrev:
Dom öppnar huvet för att titta oljor, vatten, kylarvätska samt avgasläckage. tongue Så jag gäller ju inte missa att de öppnar huvet, men tack för förslaget iaf! big_smile

Även nå nummer som dom är intresserade av...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Anuslainen
5 november 2010 · 59 Inlägg

Ta sönder huvlåset wink På min 240 lossnade vajern just när jag kom till besiktningen, så slapp öppna huven och den gick igenom ändå   lol Fast det där numret som dom vill titta på sitter ju inte under huven på den...

Henka_ Slav
5 november 2010 · 1 454 Inlägg

nu kanske du förstår att ja inte bara snackar skit emil...

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Dahl_S4
5 november 2010 · 114 Inlägg

Har inte sagt att du snackar skit lilla vän! Henka_

flexenan
5 november 2010 · 4 Inlägg

Emil prova att besikta bilen din i tierp för där är dom inte så hårda tongue.. jag har fåt igenom många bilar där som knappt höll ihop.. bmwn jag hade för något år sedan den kom igenom besiktningen i tierp och den var det sönder rostat golv o massa mer jag fick bra att veta på en balk tongue. värt att prova

MVH

Oves_Bror
5 november 2010 · 456 Inlägg

Sen hänger det ju en del på om den besiktningsman du får  kan nåt om Audi. Inte säkert att han kan skilja på original/ej original på en sån modell(s4).... Sen finns det ju dom som är AUDI intresserade och dom kan säkert påpeka allt som är ändrat från original så det är lite av en chansning....
Kan bli allt från godkänt till föreläggande om regbesiktning....

growing old is mandatory growing up is optional
myran Foto/Bilnörd
5 november 2010 · 1 541 Inlägg

Som alltid är det ett jävla lotteri att besiktiga.

Men följer besiktningsmanen reglerna till punkt o pricko.. så ska den inte gå igenom.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang