4744
Sök

Saknar gnista på 850 t5?

496 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
hej alla forumare !.

Behöver hjälp med att få fram gnista till tändspolen, precis satt i en 2,3L motor , hade en 2.0 italien import innan, så lite mera krut ! men saknar gnista så jag kan få igång bilen ?

Plus när jag kollar felkoder så lyser den bara, vad är detta?

jag vet att varvlägesgivare ger men den sitter ju på kontakten så varför kommer inget ? Förslag !! smile
Senast redigerat av haggen90 (5 november 2010)

8 282 Inlägg
5 november 2010
Om felkodsdioden bara lyser så har du missat nåt när du kopplat in härvan. Så steg 1 är at gå igenom allt.

496 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Om felkodsdioden bara lyser så har du missat nåt när du kopplat in härvan. Så steg 1 är at gå igenom allt.

jag vet att jag har missat kabeln till oljan, men jag hittar den inte? helt borta. helt skumt.

8 282 Inlägg
5 november 2010
Till nivågivaren på tråget? Det är inte så konstigt. Dem brukar inte finnas kvar eftersom volvo byggde bort den funktionen tidigt. Och är det kabeln till oljetrycksgivaren så lär det ju bara vara att rota runt lite.

496 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Till nivågivaren på tråget? Det är inte så konstigt. Dem brukar inte finnas kvar eftersom volvo byggde bort den funktionen tidigt. Och är det kabeln till oljetrycksgivaren så lär det ju bara vara att rota runt lite.

Oljetrycksgivarn vart sitter den? lite halvkass på det. hmm

jag har läst runt massa på sidan, ska jorda bättre, tändmodul bytas samt tändlägesgivarn och svänghjulet, för att kunna få gnista till tändspolen. Mvh Jocke

8 282 Inlägg
5 november 2010
Oljetrycksgivren sitter på sidan av blocket som är mot kylaren till. En svart plaststrut som sticker ut med en stor mutter kan man väl kalla det i botten mot blocket till.

kulel tippa på att du glömt nån av jordningarna runt där kabeln till oljetrycksgivaren sitter. Och innan du fått alla kablar att sitta där den ska så är det ingen större ide att börja byta saker.

496 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Oljetrycksgivren sitter på sidan av blocket som är mot kylaren till. En svart plaststrut som sticker ut med en stor mutter kan man väl kalla det i botten mot blocket till.

kulel tippa på att du glömt nån av jordningarna runt där kabeln till oljetrycksgivaren sitter. Och innan du fått alla kablar att sitta där den ska så är det ingen större ide att börja byta saker.

den är rätt stor den givaren ? den sitter mot kylet, jag vet att jag inte har satt dit den men det vart den du menade att den inte fanns kan den få bilen att inte starta också? mvh Jocke

jag får helt enkelt ta en dubbelkoll igen. Tack i förhand !

Sök