4808
Sök

Volvo duett 63 b18 dricker sjukt mycket

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Som topic lyder den dricker sjukt mycket la i igår 8 l bensin idag e dem förbrukade o har  kört så 30 km o ja e för snål för tung högerfot

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

297 Inlägg
7 november 2010
Drfrasse skrev:
Som topic lyder den dricker sjukt mycket la i igår 8 l bensin idag e dem förbrukade o har  kört så 30 km o ja e för snål för tung högerfot

Du tankade bilen med 8 liter igår, sen körde du 3 mil. Och du är för snål för att gasa.??
Eller tanka du 8 liter igår, och idag är det slut. Och du har bara kört 30km/h för du är för snål?

Ursäkta, men snälla. Lägg ner lite energi när du skriver så folk kan läsa!

1 035 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
sthlm_145 skrev:
Drfrasse skrev:

Du tankade bilen med 8 liter igår, sen körde du 3 mil. Och du är för snål för att gasa.??
Eller tanka du 8 liter igår, och idag är det slut. Och du har bara kört 30km/h för du är för snål?

Ursäkta, men snälla. Lägg ner lite energi när du skriver så folk kan läsa!

var lite stressad vid tillfället så jag måste be om ursäkt!
nu börjar jag om!
jo för igår tankade jag i 8 L bensin i duetten. igår körde jag ca 3-4 mil och då var dem 8 Litern förbrukade. den brukar egentligen dricka ca; 0,8-1L milen(e för snål för att ha tung höger fot). men på sisttonde har den blivit allt mer bränslekrävande. kollade runt lite efter inlägget och såg att igentäppta luft filtret kan ha ett finger i spelet,så jag gick ut och  upptäckte att bensin filtret och luft filtret var lite väl smutsiga. kan detta vara problemet må nu tro?
Senast redigerat av Drfrasse (7 november 2010)

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

21 761 Inlägg
7 november 2010
Ett igentäppt luftfilter är aldrig bra, motorn kan inte "andas" ordentligt och det bidrar säkert till högre förbrukning. Är filtrena mycket smutsiga eller igentäppta så är det byte som gäller, sedan får du se om dessa saker var "hela sanningen" eller om det kan vara andra saker också. smile

Med "sista tiden", menar du tex sista månaden eller så?

Finns det ingen motorvärmare så är det väl för närvarande en massa choke inblandat vid start och körning de första minuterna, sånt påverkar naturligtvis.
Senast redigerat av Drönirettab (7 november 2010)

1 035 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
ska kanske köpa nytt bensin och luft filter idag smile  med sista tiden menar jag typ senaste 2 veckorna. hehe visst används choken vid start sen körs det utan smile ska fixa motorvärmare e sjukt sugen på en Defa warm up paket men hittar ej var man kan köpa det sad

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

21 761 Inlägg
7 november 2010
Om du kör en hel del korta sträckor så märks det ordentligt i soppaförbrukningen när det blir kallstarter varje gång. Jag kikade på deras hemsida nyss, Automekano i Landskrona ska tydligen sälja Defas sortiment. Kolla med dem om det finns till din bil, kanske inte komplett kit men åtminstone blockvärmare. smile

1 035 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om du kör en hel del korta sträckor så märks det ordentligt i soppaförbrukningen när det blir kallstarter varje gång. Jag kikade på deras hemsida nyss, Automekano i Landskrona ska tydligen sälja Defas sortiment. Kolla med dem om det finns till din bil, kanske inte komplett kit men åtminstone blockvärmare. smile

du tusen tack för hjälpen big_smile en block värmare måste införskaffas för jag har märkt att den dricker mer under korta sträckor på morgonen typ som till plugget (5 km) smile ska kolla in dem snarast smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Sök