4051
Sök

Volvo 850 t5 laddar lite (FILM)

878 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Tja.
Idag slutade volvon plötsligt gå bra.

Laddar inte lika mycket och är ingen drag i den mer. Den får ett vissel när väl turbon kommer men låter inte hela vägen när den ska ladda utan bara i början.

Är det turbon eller kan det vara något annat jag bör titta på ?

Har även ryckt W-slangen från turbon och då ska den skenladda men då laddar den endast 1.0 bar vilket är lite då med.. när jag köpte den laddade den 1.2

Film hur det låter när den är kall, dock behöver turbon ej ens ladda när det låter så..
http://www.youtube.com/watch?v=-XFE85Ice5Y

MVH
Senast redigerat av ejon_850 (18 november 2010)

All The best
MVH
Jonas .L

UNDERGROUND
649 Inlägg
7 november 2010
ejon_850 skrev:
Tja.
Idag slutade volvon plötsligt gå bra.

Laddar inte lika mycket och är ingen drag i den mer. Den får ett vissel när väl turbon kommer men låter inte hela vägen när den ska ladda utan bara i början.

Är det turbon eller kan det vara något annat jag bör titta på ?

MVH

hehe läkage ? annars turbon !!!!

536 Inlägg
7 november 2010
Du kan alternativt kolla om wastgaten sitter som den ska ordentligt, och om där är motstånd i den ( du lossar staget från turbon och drar i det, där ska vara rätt mycket motstånd )

Mvh

904 Inlägg
7 november 2010
om du har org slangar runt ic rören så är det säkert ett hål på baksidan av den slangen där tomgångs motorn går in i ic röret

AUTOTECH S60 power

878 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Skall titta på slangarna idag.
Det är väl lite konstigt att det plötsligt hände?, bilen gick liksom som ett skott 1 minut innan?:S

Bilen har inte heller rykt mycket tänkte om det är turbon då.

All The best
MVH
Jonas .L

7 282 Inlägg
7 november 2010
Saker brukar inte direkt ge någon förvarning innan dom går sönder wink
Förmodligen har du ett läckage.

878 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Har tittat lite på slangarna ser inte hål eller hör ingen luft heller om jag bilen igång och är i motorrymmet och lyssnar.

Den avgassmällde lite när jag drog på med 2an ett tag efter turbon hade laddat så avgassmällde den eller rättare sagt bluddrade?:S

All The best
MVH
Jonas .L

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
7 november 2010
Gissar på något läckage eller att något tryckrör har hoppat loss. Om den blåryker så är förmodligen turbon kass.

Edit: Läste precis ditt senaste inlägg. Kanske stiften som börjar ge med sig?
Senast redigerat av Merc_ (7 november 2010)

878 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Lossat varenda slang nu som har me det att göra och absolut ingen skillnad...
Laddar 0.5 och laddade innan 1,2 vilket är rätt lite jämfört med innan...

Kan man inte lossa någon slang till turbon och se om den laddar över 0,5 då?, då ser man ju om det är turbon eller inte? skenladda alltså.

All The best
MVH
Jonas .L

546 Inlägg
7 november 2010
du kan ju ta bort wastegat slangen men då kommer du ju får MAX ladd om du gör det ta det VÄLDIGT FÖRSIKTIGT

878 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Äntligen kommit vidare i felsöknandet!

Jag ryckte wastgate slangen så bilen skulle skenladda och då laddar den bra!.

Vad ligger felet i då?smile hmm...

Jag tänkte om jag skulle köpa pysventil till bilen och ställa upp laddet till 1.2 igen?, tror ni det kommer fungera då om man tänker logiskt?

Måste även tillägga att bilen har luktat lite krut i avgaserna ?tongue

//

Jonas
Senast redigerat av ejon_850 (7 november 2010)

All The best
MVH
Jonas .L

546 Inlägg
8 november 2010
kollat så det inte är nå fel på MV?

878 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
Problemet är att den laddar inte mer än 1.0 även fast jag rycker W-Slangen..

Här är en film hur det låter ibland när den är kall:S eller oftast:S, turbon behöver inte ens ladda och det låter så inne i cupe...

http://www.youtube.com/watch?v=-XFE85Ice5Y

All The best
MVH
Jonas .L

8 282 Inlägg
18 november 2010
Laddar den bara en bar med ryckt wg-slang så är det dags att kolla hur wastgateklockan mår. Tar du tag i staget på den så misstänker jag att detkomemr röra sig ganska enkelt och då är det ny klocka som är det enda lösningen.

878 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Laddar den bara en bar med ryckt wg-slang så är det dags att kolla hur wastgateklockan mår. Tar du tag i staget på den så misstänker jag att detkomemr röra sig ganska enkelt och då är det ny klocka som är det enda lösningen.

När jag drar i staget finns det motstånd i den...

All The best
MVH
Jonas .L

8 282 Inlägg
18 november 2010
SuperGnaget skrev:
kass magnetventil?

Laddar den bara en bar med ryckt wastegateslang så är inte magnetventilendet stora problemet.

Efetr att ha tittat på filmen och hört ljduen så skulle jag börja leta vart läckaget är nånstans

878 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
SuperGnaget skrev:
kass magnetventil?

Laddar den bara en bar med ryckt wastegateslang så är inte magnetventilendet stora problemet.

Efetr att ha tittat på filmen och hört ljduen så skulle jag börja leta vart läckaget är nånstans

Har sprutat startas på varenda slang och blir absolut ingen skillnad på tomgången reagerar inte alls...

Läckaget måste väl vara nånstans på grenrörssidan då det hörs så tydligt i cupen.
Senast redigerat av ejon_850 (18 november 2010)

All The best
MVH
Jonas .L

575 Inlägg
19 november 2010
Tätningen i kompressorhuset, lr packningen till AV,n på turbon?

MSCR

878 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
vart sitten den då?

All The best
MVH
Jonas .L

Sök