4034
Sök

Volvo 850 t5 laddar lite (FILM)

1 142 Inlägg
19 november 2010
min saab laddade ja 1bar med förut och helt plötsligt så började sen ladda 0.3-0.4 och när ja röck wg-slangen så laddade ja 0.8 efter mycket jox så prova ja annan dump ventil och efter de så gick den som en dröm igen. så de skulle kunna vara något.

878 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
Har ingen dump på bilen:P

All The best
MVH
Jonas .L

7 282 Inlägg
19 november 2010
ejon_850 skrev:
Har ingen dump på bilen:P

Har du tagit bort orginaldumpen?

878 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
Sitter ingen dump på 850 originalt?:S

All The best
MVH
Jonas .L

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
20 november 2010
Jodå, det sitter en dump på turbon.

878 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
hehe ofan.

All The best
MVH
Jonas .L

1 142 Inlägg
22 november 2010
ejon_850 skrev:
hehe ofan.

hehehehe där har du problemet. om du inte har dump ventil och bilen inte går bra så kanske de är dax att byta turbo och montera en dump!!!

878 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
turbon är bra och laddade bra innan..

All The best
MVH
Jonas .L

878 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Har även testat koppla ur magnetventilen och höjja laddet med pysventil men den vägrar vilja höjja mer än 0,6.

All The best
MVH
Jonas .L

8 282 Inlägg
26 november 2010
Öppnat dumpvenilen och kollat om membranet är helt? Är det trasigt så sjunker ju laddtrycket + att det skulle kunan förklara ljudet.

Tekniker
552 Inlägg
26 november 2010
Har du kollat om dumpventilen tätar?

Kollat efter glapp, kassa lager i kompressorhuset?

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre

878 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Hur öppnar man dumpventilen på 850n?, har aldrig gjort och vet inte vart den sitter eller om det är svårt.

All The best
MVH
Jonas .L

8 282 Inlägg
26 november 2010
Man lossa på 3 bultar och drar locket utåt från turbon. Den sitter på kompressorhuset in mot blocket på ovansidan

Tekniker
552 Inlägg
26 november 2010
Den sittet ihop med insuget till motorn och inloppet till turbon. Själva dumpen sitter på turbon men det går en vakuumslang till insuget från denna.

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad

878 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Okej...
Asså jag kan få den att ladda MAX 1.5 bar är det för lite för kalla skenladd?
med ryckt wastgate slang så kör jag med 2an med höga varv och gasar brukar den gå till 1.2, men sedan med 3an och jag har låga varv och pressar gasen går den till 1,4 , 1.5 bar ?
Men den låter fortvarande konstigt:S

All The best
MVH
Jonas .L

8 282 Inlägg
26 november 2010
Med skenladd så trycket egentligen bara fortsätta at öka så länge varvatelet ökar oh turbon orkar få ur sig nån luft. Men det du ska koncentrera dig på för tillfället är dump och när du ändå är där nere och rotar passa på att känna om hur hur mycket  axeln i turbon glappar.

Tekniker
552 Inlägg
26 november 2010
Jag vet att s40 t4 laddar original 0.6 bar och med enkel pystrimning 1.3 bar. 1.5 bar är alltså ganska bra

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad

878 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Med skenladd så trycket egentligen bara fortsätta at öka så länge varvatelet ökar oh turbon orkar få ur sig nån luft. Men det du ska koncentrera dig på för tillfället är dump och när du ändå är där nere och rotar passa på att känna om hur hur mycket  axeln i turbon glappar.

Har öppnat turbon och axeln glappar inget ut och in, och upp och ner glappar den JÄTTE JÄTTE lite, känns knappt, hört att dom ska göra det, snurran går runt jätte lätt.

All The best
MVH
Jonas .L

8 282 Inlägg
26 november 2010
ejon_850 skrev:
Marlboroman skrev:

Har öppnat turbon och axeln glappar inget ut och in, och upp och ner glappar den JÄTTE JÄTTE lite, känns knappt, hört att dom ska göra det, snurran går runt jätte lätt.

Det låter ju som om turbon är frisk. Då är det membranet i dumpen kvar att kolla.

878 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
ejon_850 skrev:
Marlboroman skrev:

Det låter ju som om turbon är frisk. Då är det membranet i dumpen kvar att kolla.

Okej.
Härligt kollar upp det ikväll eller imorgon bitti så hör jag av mig:)
Tack för att du hjälps åt.

All The best
MVH
Jonas .L

Sök