Var hittar jag en Universal motorvärmare? (MB w124 200D 94)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 november 2010 · 17 485 Inlägg

Gammelmersan startar snällt men värmen tar tid att komma. När den väl är varm är värmen kanon men då är jag framme på jobbet.... (10-15 minuters körning) Funderar på en motorvärmare. Biltema verkar inte ha någon som passar min släde (eller?) Men en universal som man ansluter till en kylslang kan ju duga. Var hittar jag dessa? Billigt!? Har provat att starta bilfan 20 minuter innan jag åker men den hinner inte bli tillräckligt varm. Oekonomiskt och miljöfientligt dessutom. Kan ju dra upp tomgången till typ 2000 varv men varva en kall diesel som är 16 år är väl inte så smart?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
OpelMannenRacing Allmänt galen
7 november 2010 · 219 Inlägg

Mekonomen har

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 november 2010 · 17 485 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:
Mekonomen har

Ok. Tack. Ska köra förbi imorgon!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Drönirettab
7 november 2010 · 21 761 Inlägg

Enligt Calix.se så ska deras modellnr RE 187A passa till en massa motorer hos Mercedes, bla W124.

OpelMannenRacing Allmänt galen
7 november 2010 · 219 Inlägg

Drönirettab skrev:
Enligt Calix.se så ska deras modellnr RE 187A passa till en massa motorer hos Mercedes, bla W124.

Fick pris på komplett slangvärmare till min gamla 200TE på just 2k, tror de var Defa, allt taget från Mekonomen, de var komplett sats, värmare, förgrening, kabel till fronten med uttag + in i bilen med uttag där, såklart ingen kupevärmare men de hade jag, så en sådan tycker jag trådskaparen ska satsa på till sin oljebrännare

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 november 2010 · 17 485 Inlägg

Swedenrockers skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192683

Den satt som en smäck! Tack!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang