Jag är ute efter en S2 diff för jag vill ha den låsbara diffen som dom slutade med 1996 då s2/rs2 slutade tillverkas.
ska du åka gata? annars går det ju fint att svetsa om du ska åka bana eller strippen, borde det inte sitta torsendiff eller liknande i rs4:ans tror du annars? känns ju lite B om en top-of-the line modell har öppen diff..
yes bilen skall kunna brukas på allmänväg för den vägreggas på tisdag ^^ vet ej om jag är först å göra detta men vore kul å få va det:)
jo det sitter diff i dom men inge låsbar, Audi S6 C4 gjordes oxå utan låsbar diff vilket suger då man vill köra hårdare å bredare med kontroll
ok:) jo jag vet, förstår inte hur dom kunde ta bort låsbarheten utan att sätta i lsd eller torsendiff bak när dom kom med s6:an..
det borde gå att trolla dit en diff från nån annan modell, kenneth alm kör väl med s2 coupe bakdiff om jag inte fattat fel i sin a4.. eller om du tar innanmätet från urs4 el liknande och sätter ihop i klumpen från en 80 avant, misstänker starkt att alla ser likadan ut inuti, bara utvxl som kan skilja, för på 80 avanten har du vä'l låsningen?
va ju en rs2 i delar nyligen på NA, men tror priserna va lite väl höga på allt, std motor för 40k osv, antar att du sett den med?
ja 80 avant har ju det men utväxlingen stämmer inte tyvärr.
mjo kikat in den annonsen å pm å sms men inget svar...Har kolla med en annan kille oxå men inväntar bilder på den samt miltal. lite lotteri å köpa en diff för man vet ju inte hur slut dom är
ja 80 avant har ju det men utväxlingen stämmer inte tyvärr.
mjo kikat in den annonsen å pm å sms men inget svar...Har kolla med en annan kille oxå men inväntar bilder på den samt miltal. lite lotteri å köpa en diff för man vet ju inte hur slut dom är
jo, men säg att urs4 diff innanmätet passar i 80 avant grejorna, då får du ju 4.11, är väl den utvxl du är ute efter antar jag? bara brainstormar lite här:p
jo tyvärr vet man ju inte vad man får, det är inte säkert att säljaren vet heller för den delen, men tro dom håller rätt bra även om dom är glappa och allmänt slitna faktiskt, går ju att sätta i en sliten provisoriskt och köra tills den går sönder i värsta fall.
Skall fota de andra grejorna när jag monterat in de i bilen. Är lite nervös inför regbesikningen i morgon Jag borde inte vara det för allt skall vara godkänt men ändå liksom.!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Tackar Allihop. Bilen fick påpekan på att ett en säkerhets spärr för huven måste finnas sen så hade den för hög vikt på fram axel i jämförelse vad man får ha på en Audi A4 1.8Tq men jag har bytt till S4a Bi-Turbon men vad den klarar fick inte bilprovningen fram eftersom den är tillverkad efter -98 SJuka är ju att A4an har 15" som standard och mindre bromsar m.m å min bil som har S4 grejor och 19" väger ju mycke mer fram om man skulle lyfta ur motorerna Obromsad vikt kallar man väl de men det spelar ändå roll men det är ju ingen belastning på framvagn men ändå vägs det in? Så nu måste jag ta in bilen på Audi och dom måste kolla så jag bytt alla saker som jag säger att jag gjort å redovisa högsta tillåtna axelbelastning på S4 framvagnen och skriva det på ett dokument samt styrka med underskrift och stämpel...
Sen har Damen gått upp 120kg i total vikt å väger nu 1610kg ufff ufff inge bra det inte men men sånt är livet, jag får satsa på mer effekt sen istället då