Problem med gnisslande bromsar!

Proby Knegare
11 juli 2006 · 139 Inlägg

Jag har ganska nyligen bytat ut bromsarna runt om på min bil, skaffade EBC skivor och Green Stuff bromsbelägg, och man märker verkligen att de är bättre än original, riktigt bra är dom..

Men....frambromsarna gnisslar nästan alltid när man bromsar,
o till o med när man kör med låg hastighet så kan bromsarna börja gnissla oavbrutet när man inte bromsar, men så fort ja rör bromsen försvinner det..

Finns det någon som vet vad man kan göra åt detta?? Ingen fara eg men de låter lite pinsamt när man bromsar in vid torget tongue

Tack på förhand
Mac

En gång V6, alltid V6 =)
Ford Probe GT "Black Line" (1995)
-Ncs-
11 juli 2006 · 321 Inlägg

Mac G skrev:
Jag har ganska nyligen bytat ut bromsarna runt om på min bil, skaffade EBC skivor och Green Stuff bromsbelägg, och man märker verkligen att de är bättre än original, riktigt bra är dom..

Men....frambromsarna gnisslar nästan alltid när man bromsar,
o till o med när man kör med låg hastighet så kan bromsarna börja gnissla oavbrutet när man inte bromsar, men så fort ja rör bromsen försvinner det..

Finns det någon som vet vad man kan göra åt detta?? Ingen fara eg men de låter lite pinsamt när man bromsar in vid torget tongue

Tack på förhand
Mac

Hmm, trodde först att det hade nåt å göra med om du kanske inte har några skrikplattor på dom nya beläggen ? då kan det ju gnissla en del, ja smorde in mina racebelägg med fett som fungerar på samma sätt i stort sätt.... hoppas det löser sej iaf smile

Mvh / Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!
Miklen
11 juli 2006 ·

..så vitt ja vet så gnisslar alla sportbromsar mer eller mindre smile iaf så säger mina öron d

epapower
11 juli 2006 · 593 Inlägg

köp skrikdämpplattar, fungerar det inte då, så får du ta isär bromsarna och smärgla av anliggnigsytorna på klostar och ok, sedan på med nytt kopparfett, o se till att kolvarna i bromsoken går lätt o fint mä så ska de nog bli tyst,

hade själv samma problem på min, satte dit nya bremboskivor och orginalbelägg med skrikdämpare från Volvo,, kontrollera även så kolvarna gick fint i oken,, 

o sen gick de la 1,5-2 mån så gniisslade det,, rev isär det och så att de hade kommit in lite smuts som gjorde att klotsarna kärva lite och därmed låg "på" lite,

men men, ge det ett försök iaf

lycka till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang