745 -91 dör vid 3000 men hoppar igång igen ?

Holmberg_90
8 november 2010 · 90 Inlägg

tja har en 745 med det "legendariska" regina sprutet wink felet är att när man håller gasen fullt så kommer den upp till 3000 sen dör den men hoppar igång vid typ 2500 igen och varvar upp till 3000 och håller på så, släpper man gasen efter den dött vid 3000 så lägger den sig på tomgång som att inget e fel. någon som kan regina sprutet? har fått felkoder med, 223, 321, 121. har bytt grejer som luft givarn, styrenheter, lambda och tagit isär kontakter och fixat. funderar om det kan va hallgivaren elle nått.

tacksam för svar smile

PowerSlave
9 november 2010 · 51 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=196429  har samma fel smile jäkligt tacksam för svar med

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
9 november 2010 · 1 948 Inlägg

Prova byt styrbox, när farsans gamla 740 gjorde likadant så var det boxen som hade hamnat i ett "nödläge" så man kan ta sig hem. Då gick det bara varva den till typ 2500 eller nått liknande.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
PowerSlave
9 november 2010 · 51 Inlägg

Var sitter styrboxen på en 740? dum fråga men orkar inte leta och hålla på hehe

Holmberg_90
9 november 2010 · 90 Inlägg

har testat att byta boxen tongue den sitter vid golvet på passagerar sidan bakom några plast detaljer till höger smile har även testat att byta luftgivarn och lamdan och hallgivarn(elle vad den kallas tongue)

PowerSlave
10 november 2010 · 51 Inlägg

ingen som vet eller tror något annat än styrboxen?

blabban85 Svensk Mästare Bassrace 129,9
10 november 2010 · 111 Inlägg

hade samma fel på min 745 turbo! Det är slangen mellan luftfilter å turbo som suger ihop sig! man kan lägga i en bit 2,5" (Tror jag) avgasrör i slangen så det inte kan sugas ihop!

förutsatt att det är en turbomotor...

MVH // Blåberg

Senast redigerat av blabban85 (10 november 2010)

Volkswagen Transporter T3 "CampingFyrkant" (1983)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
10 november 2010 · 1 948 Inlägg

Bränslepump och relät till den är väl det ända andra som jag vet vi har haft problem med på en bil.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Holmberg_90
10 november 2010 · 90 Inlägg

tror det e så att min bil får dåligt med luft. vad styr det på det här sprutet? ska byta en givare imorn som ja har beställt det e en biege givare som sitter under insuget. vet inte vad den gör men man får ju börja chansa. sen tänkte ja map sensorn, ere den som sitter vid databoxen som man läser ut felkoder? isåfall vad gör map sensorn, kan det vara den??

tacksam för svar!smile

PowerSlave
11 november 2010 · 51 Inlägg

min varvar ju upp till 3000 sen så stendör den o blir svårstartad, eller så kan man vänta i typ 15 minuter så startar den igen och gör samma skit igen. tror ni de kan vara pumpen i tanken för den har jag inte bytt har bara bytt den under bilen?

torpis Forummoderator
11 november 2010 · 10 572 Inlägg

koppla ur tomgångsmotorns elkontakt och prova

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
PowerSlave
11 november 2010 · 51 Inlägg

var sitter den?

smekallracing
12 november 2010 · 385 Inlägg

PowerSlave skrev:
min varvar ju upp till 3000 sen så stendör den o blir svårstartad, eller så kan man vänta i typ 15 minuter så startar den igen och gör samma skit igen. tror ni de kan vara pumpen i tanken för den har jag inte bytt har bara bytt den under bilen?

kan vara så lätt som att byta soppa filter om du inte gjort de?tongue låter som liknande fel som jag har:9 xD rätt tröttsamt när det händer till och från jobbet på 90 vägen;) xD

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
PowerSlave
12 november 2010 · 51 Inlägg

har bytt soppa filter dock till ett begagnat filter, så de känns ju konstigt om de är samma fel på två filter? tongue

Holmberg_90
12 november 2010 · 90 Inlägg

då har man även bytt map sensor, kallstartsventil, gaslages givare elle vad det heter. inget resultat. märkte idag att om man gasar med typ halv gas jätte försiktigt så kommer den över 3000 trycker man fullt så dör den.... knepigt yikes snart blir det skroten för du har ja snart bytt hela bilen tongue

blabban85 Svensk Mästare Bassrace 129,9
12 november 2010 · 111 Inlägg

kolla på insugsslangarna! KAN vara någon som suger ihop sig!

Volkswagen Transporter T3 "CampingFyrkant" (1983)
smekallracing
12 november 2010 · 385 Inlägg

PowerSlave skrev:
har bytt soppa filter dock till ett begagnat filter, så de känns ju konstigt om de är samma fel på två filter? tongue

okej, ja då kan du nog utesluta det:P ska bli kul och se va det är för fel när du hittat de!! hehe men tjeter pumpen under framsätet?!

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
smekallracing
12 november 2010 · 385 Inlägg

traktor_power skrev:
då har man även bytt map sensor, kallstartsventil, gaslages givare elle vad det heter. inget resultat. märkte idag att om man gasar med typ halv gas jätte försiktigt så kommer den över 3000 trycker man fullt så dör den.... knepigt yikes snart blir det skroten för du har ja snart bytt hela bilen tongue

nej synd att skrota när du snart bytt hela byt allt då så funkar de nog sen och då vet du ju att du ju att hon ska gå sen då allt e nytt och bytt;)

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
PowerSlave
12 november 2010 · 51 Inlägg

VolvoCarlzzon skrev:

PowerSlave skrev:
har bytt soppa filter dock till ett begagnat filter, så de känns ju konstigt om de är samma fel på två filter? tongue

okej, ja då kan du nog utesluta det:P ska bli kul och se va det är för fel när du hittat de!! hehe men tjeter pumpen under framsätet?!

Bytte precis den pumpen till en begagnad men den låter fortfarande lite:P tro ni de kan vara typ något jordfel? för den stod i över ett år innan jag började köra med den (dock funkade den då felet kom inte förens typ 3 månader senare)

smekallracing
12 november 2010 · 385 Inlägg

tänkte mer att då kan det vara den i tanken?! förpumpen som gått för då kan den få slava hårt den under sätet men kan ju vara jordfel med inget ovnaligt på gammla volvos;) hehe

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang