tänkte mer att då kan det vara den i tanken?! förpumpen som gått för då kan den få slava hårt den under sätet men kan ju vara jordfel med inget ovnaligt på gammla volvos;) hehe
du har en poäng där kan man kolla på något sätt om den fungerar?
ingen som kanske kan komma på vad felet e?? kollat allt nu! det enda ja inte kollat e vevhuset och spridarna och spridarna verkar ju konstigt att alla lagt av samtidigt. hade felkoder på lambdan och lufttrycksgivaren("LMM") nu innan ja radera igen sen har ja inte kollat men lambdan har inte börjat lysa än iaf. ja mätte ström fram till lufttrycksgivaren och hade 4,85??? stämmer det? kan det vara nått relä? förutom det vid vattenhållarn.
bytt ALLA givare nu och boxar. bytte även insugspackningen för den hade börjat läcka utan resultat. ska kolla igenom avgassystemet (grenrör till missen) imorn noga så det inte har börjat läcka elle så. kanske byta topppackning pga brist på ide'er....
Senast redigerat av traktor_power (16 november 2010)
Hjälpte det inte med att lossa tomgångsmotorns elkontakt?
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Starta motorn, ta bort spridar kabel nr 1, händer det något med motor varvet, den borde gå sämre då den bara har 3 spridare. Prova samma sak på alla spidare och se om du får samma resultat. Prova även ta bort 2 samtidigt.
Jag har haft samma problem på Volvo 945a, det visade sig efter mkt om å men, att det va bränsle-reläet som va nerslitet. Lite lödning senare så gick bilen klockrent igen! =] (Ursäkta småländskan)
Jag har haft samma problem på Volvo 945a, det visade sig efter mkt om å men, att det va bränsle-reläet som va nerslitet. Lite lödning senare så gick bilen klockrent igen! =] (Ursäkta småländskan)