Här hade jag då ett litet problem då spjället tog i "kamdrevsgivaren".. På bilden så ligger den redan emot men finns ca 10mm till den ska spännas ner.. Fick höra runt lite om det gick att köra utan den med det sprutet jag ska köra med ha och det gick men rekommenderades endå att inte tas bort..Så det blev spjället som fick moddas lite
kändes när man satte igång med bågfilen kan jag säga men vad ska man göra...
passade till en liten bit som får ersätta det gamla fästet..
Svetsat o klart ska nog funka fint tror jag
Sen var det dags för ett antal timmars slipande! Porta både spjällsidan och plenumet..
' Resultatet då! Slipa ner till i princip 0! lär inte bli mkt turbolens här!
Passade på att göra en fläns till returen på turbon...varför köpa när man kan göra själv?
När man endå hade burken framme så fick den bli svart Röret är 22mm invändigt så är lite oversize! Dom man frågat om hur stor den ska vara har bara svarat att returen kan aldrig bli för stor
Ventilkåpan är klar för montering..gamla Vevhusvent tätat och målad igen
Likaså är detta paketet klart för montering.. noga tvättat så all alu-stoft från portningen är borta:) sen har jag även kapat av den rörbiten på generatorn så nu ska det också gå fritt