3214
Sök

Stålmarcks Bmw E30 Goes M50 Turbo , Mappning avklarat!! 519hk 643nm! :D

74 Inlägg
28 februari 2011
RobinS2 skrev:
aerojonas skrev:
Buren ser ut att bli riktigt bra tycker jag! Kör på nu så vi får se denna live i sommar!

Kul att höra smile Ja hade man haft pengar till det så hade man kunnat få klart detta ganska så snabbt men tyvärr så har jag en del dyra grejer att inhandla innan det är klart! men siktar på uppstart innan maj smile Det är ju innan sommaren i alla fall smile

Det som är kvar att inhandla är
Sprut: Link g4 Storm, samma som vipec v44..
VAG spolar
Precision 1260cc
618 tryckplatta med 6 puck sinterlamell
IC + tryckrör
Massa smådetaler till motorn..

Tyvärr ganska dyra saker som tar tid att spara ihop pengar till..Men ska göra allt jag kan för att få den körbar smile En sponsor hade inte varit fel tongue hehe

Riktigt imponerade Bygge du har! Ser väldigt seriöst o fint ut smile Mvh Robin

Tack så mycket! Är första bygget jag gjort, men är störtnöjd så här länge. Finns ju självklart saker man vill ändra på, men det får bli i version 2wink Får se hur det fungerar i sommar först.

Nackdelen med denna hobby är ju som du säger, allt smått kostar pengar, stora pengar.
Men lovar att det är värt varenda krona när du klämmer till gasen och pressas fast i stolen första provturen sen!

Litet tipps, kolla efter spridare i USA. Kan tjäna ganska mycket pengar på att handla dem därifrån. Annars finns det killar på savarturbo och rejsa som ordnar spridare för bra pengar.

/Jonas

Skam den som ger sig!

1 067 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
aerojonas skrev:
RobinS2 skrev:
aerojonas skrev:
Buren ser ut att bli riktigt bra tycker jag! Kör på nu så vi får se denna live i sommar!

Kul att höra smile Ja hade man haft pengar till det så hade man kunnat få klart detta ganska så snabbt men tyvärr så har jag en del dyra grejer att inhandla innan det är klart! men siktar på uppstart innan maj smile Det är ju innan sommaren i alla fall smile

Det som är kvar att inhandla är
Sprut: Link g4 Storm, samma som vipec v44..
VAG spolar
Precision 1260cc
618 tryckplatta med 6 puck sinterlamell
IC + tryckrör
Massa smådetaler till motorn..

Tyvärr ganska dyra saker som tar tid att spara ihop pengar till..Men ska göra allt jag kan för att få den körbar smile En sponsor hade inte varit fel tongue hehe

Riktigt imponerade Bygge du har! Ser väldigt seriöst o fint ut smile Mvh Robin

Tack så mycket! Är första bygget jag gjort, men är störtnöjd så här länge. Finns ju självklart saker man vill ändra på, men det får bli i version 2wink Får se hur det fungerar i sommar först.

Nackdelen med denna hobby är ju som du säger, allt smått kostar pengar, stora pengar.
Men lovar att det är värt varenda krona när du klämmer till gasen och pressas fast i stolen första provturen sen!

Litet tipps, kolla efter spridare i USA. Kan tjäna ganska mycket pengar på att handla dem därifrån. Annars finns det killar på savarturbo och rejsa som ordnar spridare för bra pengar.

/Jonas

Okej Tusen tack för infon ska kolla dom ställena först smile varenda sparad krona är värd mkt för mig smile Man vill inte tänka på hur mkt pengar som går men som du skrev kommer nog bli svinball när man väll sitter där i sen o trycker på gasen wink

Var i sverige håller du till då? köra på några events i sommar? smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

74 Inlägg
28 februari 2011
Okej Tusen tack för infon ska kolla dom ställena först smile varenda sparad krona är värd mkt för mig smile Man vill inte tänka på hur mkt pengar som går men som du skrev kommer nog bli svinball när man väll sitter där i sen o trycker på gasen wink

Var i sverige håller du till då? köra på några events i sommar? smile

Jag bor strax utanför Örebro. Ska åka så mycket som möjligt här ikring. Rätt nära till flera banor härifrån. Blir väll mest strippen köra, men ska testas på bankörning med hoppas jag.

Skam den som ger sig!

1 067 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
Ska träffa en dansk kille som kommer över bron idag med lite saker till mig big_smile den som kikar in här ikväl får se vad som inhandlats wink

368 Inlägg
1 mars 2011
ne inga hemligheter nu wink

230 Inlägg
1 mars 2011
AMEEN!!?? big_smile Vad nu? Saaatan att man inte är hemma idag. Kommer det inte upp bilder idag så kör jag dit o bryter upp dörren inatt! big_smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE

1 067 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
hemmafixarn skrev:
ne inga hemligheter nu wink

haha big_smile Okej ska avslöja mig smile

Lemheden_ skrev:
AMEEN!!?? big_smile Vad nu? Saaatan att man inte är hemma idag. Kommer det inte upp bilder idag så kör jag dit o bryter upp dörren inatt! big_smile

hahah big_smile Lugnt i fin nu wink Råkade bara somna därför jag inte lagt upp det men här kommer de wink

1 067 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
Åkte in med Gabbe och träffa den här dansken idag efter jobb. Han lägger ner ett helt underbart bygge som var klart..700hk M50 motor med bara dom bästa delarna...Körde 4 månader i sommras efter att PPF mappat den men har nu snart såld allt utom karossen och ska lägga ner en S85 V10 istället tongue
I vilket fall som så Köpte jag hans Vipec För ett väldigt schysst pris! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-becd7ca511ace1155f19f80701558928.jpg

Vipec V44 , Fick även med en extra extern mappsensor, Elektronisk laddtrycksstyrning o diverse givare smile
Nypris ca 15k , Gav totalt 7,5k smile

18 Inlägg
1 mars 2011
fan att man inte va snabbare där ahha=)

206 Inlägg
1 mars 2011
Härligt! big_smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..

1 067 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
G3kkO skrev:
fan att man inte va snabbare där ahha=)

Det har legat inne ganska länge faktiskt inne på PPF wink Men har velat fram o tillbaka ang vad jag ska köra med om jag skulle ha Nira i3+ Eller Link G4 storm som motsvarar ett Vipec V44...Så låg ju detta inne och det verka vara en seriös kille och allt var som nytt o fungera felfritt..Den stackars dansken har kör över bron två gånger nu först köpte leo lite delar av honom och sen nu jag en vecka senare tongue Men han hade  15mil tur retur smile

230 Inlägg
1 mars 2011
Oooh gutt big_smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE

368 Inlägg
1 mars 2011
härligt big_smile bra pris på bra grejor va de ju me smile

1 067 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
Jo tack det känns som ett vettigt köp faktiskt smile Vill ni veta en cool sak? wink Är bara spridarna ifrån att kunna starta motorn big_smile Vi närmar oss slutet gott folk, sakta men säkert wink
Senast redigerat av RobinS2 (1 mars 2011)

Pedantisk Perfektionist
232 Inlägg
1 mars 2011
Hääärligt! kämpa på big_smile

BMW/Alpina - Only the best is good enough

4 260 Inlägg
1 mars 2011
YES:) En burnfilm snart nu då:)

1 067 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
JHarnborg skrev:
Hääärligt! kämpa på big_smile

Ja vi ska nog kunna få fart på detta bygget snart wink Väntar på lite material till buren och till bagaget där det ska byggas nån rörhistoria också smile Sen när buren är svetsad kommer jag bo, äta , sova i garaget för att sätta ihop allting igen big_smile

zemet skrev:
YES:) En burnfilm snart nu då:)

Jo det kan jag lova dig denna bilen byggs för enbart det skälet, att bränna däck wink

514 Inlägg
2 mars 2011
Föresten har det inte blivit en första start än?
Senast redigerat av DeFlo (2 mars 2011)

BMW = Bil Med Wasakredit

1 067 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
DeFlo skrev:

Nej har inte varit i närheten, bilen har inte ens org styrbox kvar så hade varit rätt svårt :p men är ju ett steg närmare nu smile

514 Inlägg
2 mars 2011
RobinS2 skrev:
DeFlo skrev:

Nej har inte varit i närheten, bilen har inte ens org styrbox kvar så hade varit rätt svårt :p men är ju ett steg närmare nu smile

okej smile

BMW = Bil Med Wasakredit

Sök