3693
Sök

Stålmarcks Bmw E30 Goes M50 Turbo , Mappning avklarat!! 519hk 643nm! :D

404 Inlägg
2 mars 2011
Hoppas du får ihopa den till ystadträffen!!! big_smile

Four wheels move your body, Two wheels move your soul.

1 067 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Vinne skrev:

Vet inte när den är men siktar på början av maj men man vet aldrig kan ju både bli klar före och efter det smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

354 Inlägg
2 mars 2011
fint att det närmar sig uppstart robin! smile blir intressant sen att se hur detta monster rör på sig!! big_smile fint med ett seriöst sprut också! tummen upp och önskar all lycka till i framtiden!

MVH. Mattias

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

1 067 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
maattias skrev:
fint att det närmar sig uppstart robin! smile blir intressant sen att se hur detta monster rör på sig!! big_smile fint med ett seriöst sprut också! tummen upp och önskar all lycka till i framtiden!

MVH. Mattias

Tusen tack! big_smile Ja jag är verkligen nyfiken på hur den kommer gå, låta o kännas o köra big_smile

Tack för alla fina kommentarer alla ger behöver lite push nu i slutet så man orkar slutföra detta slitet tongue

Blir en runda till garaget idag i alla fall finns väll nått att hitta på smile

1 513 Inlägg
2 mars 2011
RobinS2 skrev:
maattias skrev:

MVH. Mattias

du har nog mer än lite mer än nått att hitta på wink

1 067 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
evo_krolle skrev:
RobinS2 skrev:
maattias skrev:

MVH. Mattias

haha mjo har ju det! Ska ringa Finess imorgon och beställa 3 m rakt rör så får vi se när man får det tongue har i alla fall börjat smida planer så smått för bagaget! Tror jag vet hur det kommer se ut nu, Slänger upp nån skiss på det smile

230 Inlägg
2 mars 2011
RobinS2 skrev:
evo_krolle skrev:
RobinS2 skrev:

haha mjo har ju det! Ska ringa Finess imorgon och beställa 3 m rakt rör så får vi se när man får det tongue har i alla fall börjat smida planer så smått för bagaget! Tror jag vet hur det kommer se ut nu, Slänger upp nån skiss på det smile

Att du inte går in på rupes och köper rör. De har hemma sa far smile Håller också på o skissar på rörbygge i bagaget big_smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE

1 067 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Lemheden_ skrev:
RobinS2 skrev:
evo_krolle skrev:

Att du inte går in på rupes och köper rör. De har hemma sa far smile Håller också på o skissar på rörbygge i bagaget big_smile

Nej Rupes har bara rostfritt har varit där.. sad Mm nu kommer snart min "skiss" i Paint! Lova att inte skratta tongue haha

1 067 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Skissen är vad det är men ni kanske förstår iden ändå smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-12de380d078847fff70f4fd82dedf6a4.jpg
Såhär ser det ut i bagaget, Platjärnet är en föörstärkning för själva upphängningen av diffen så tänkte styva upp det ytterliggare...

https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-b07c0c060c40e459461eda6d8ab66cb8.jpg
Tänkte använda mig av "toyotastagen" som jag hoppa över att använda vid burbygget.

https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-85a7240a790d440e090ce3ed131a8b63.jpg
Kapar upp bägge två så att dom blir totalt 580mm innan knäcken kommer..

https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-3ba05a67bbcb5457e8c63fb761c201aa.jpg
Nått i den här stilen hade jag tänkt mig...Låter bilden tala för sig själv fattar ni inte så får jag försöka förklara smile
vad tror ni om det? Annars om ni har ideer eller förslag så kom med det smile
(Tumstocken skulle agera Röret mellan fjäderbenstornen)  smile

230 Inlägg
3 mars 2011
Blir säkert skitbra big_smile men du ska bara ha ett rör emellan tornen väl?

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE

1 067 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Lemheden_ skrev:
Blir säkert skitbra big_smile men du ska bara ha ett rör emellan tornen väl?

Ja det blir bara ett rör där smile

368 Inlägg
3 mars 2011
förstår inte riktigt din skiss men de gör inget wink gillar iden att styva upp det ännu mer big_smile

4 260 Inlägg
3 mars 2011
Har du tänk skaffa vettiga däck och fälgar som kan matcha väghållningen lr blir det 15" gamla vinterdäck i början?smile

1 067 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
hemmafixarn skrev:
förstår inte riktigt din skiss men de gör inget wink gillar iden att styva upp det ännu mer big_smile

Hehe nä min skiss var inget att hurra över du får se när det är färdigt smile

1 067 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
zemet skrev:
Har du tänk skaffa vettiga däck och fälgar som kan matcha väghållningen lr blir det 15" gamla vinterdäck i början?smile

Fram kommer jag köra 18'' med R-däck och har en uppsättning med 18 bak också dock inte R.. Bilen ska ju användas till främst drifting så kommer nog bli mkt 16 tum bakdäck så kommer gå upp i rök smile Jag köper allt jag kommer åt så har ni liggande så hör av er wink

404 Inlägg
4 mars 2011
RobinS2 skrev:
Vinne skrev:

Vet inte när den är men siktar på början av maj men man vet aldrig kan ju både bli klar före och efter det smile

Jag hoppas att man kan få en åktur iaf när den är klar! big_smile

1 067 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Vinne skrev:
RobinS2 skrev:
Vinne skrev:

Jag hoppas att man kan få en åktur iaf när den är klar! big_smile

Ska vi nog kunna ordna vid nått tillfälle och då uppskattar du nog att det är bur i bilen cool haha

404 Inlägg
4 mars 2011
Hahaha big_smile Ja de tror jag med wink

1 067 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Kan stolt presentera min nya sponsor till projektet big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-2ca53988d5d3f82404edd59ee49167d3.jpg

AD Center i Trelleborg kommer sponsra med Castrol olja till mitt lilla monster big_smile

Tack Till Ulf på AD Center som fixa detta! smile

Sponsorlista:
AD center i Trelleborg
Do88
Stålmarcks Mekaniska

Skulle behöva en däcksponsor också! tongue

19 Inlägg
5 mars 2011
Var är gilla knappen som på facebook?

Sök