3627
Sök

Stålmarcks Bmw E30 Goes M50 Turbo , Mappning avklarat!! 519hk 643nm! :D

1 067 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
Dajb skrev:
Okej, kanon, då får det bli lite såna fina rör då smile tänkte bara bygga det där bak, sen kommer jag köra med skruvbur, jag har inte tålamod till att bygga en bur själv som du hehe smile

det där med att bygga ihop det där bak med resten av buren beror nog på vad du ska ha för bussningar till diffen?
kör du metall eller delrin så tror jag att det blir ett visst ringande i buren från det
ska du köra med gummi eller powerflex så tror jag det kan funka

men det e bara vad jag tror

lycka till

mvh

Okej smile Jag kör med powerflex i hela bakvagnen men just diffupphängningen är stum i karossen så den ger nog lite ljud ifrån sig får nog ha det var för sig känns det som smile Man vill ju inte ha allt för mkt malande inne i bilen smile
Senast redigerat av RobinS2 (11 mars 2011)

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

70 Inlägg
11 mars 2011
okej, jaså den är stum tongue ja då kan du nog räkna med lite malande om du drar ihop rören där bak med buren tongue

inget jag hade gjort iaf, det låter tillräckligt i en skalad bil med bur som det är så hehe

Mvh

1 067 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
Dajb skrev:
okej, jaså den är stum tongue ja då kan du nog räkna med lite malande om du drar ihop rören där bak med buren tongue

inget jag hade gjort iaf, det låter tillräckligt i en skalad bil med bur som det är så hehe

Mvh

Jo det kan jag tänka mig tongue Men ska som sagt in matta inne i bilen så gör nog rätt mkt på sig, ljudet lär väll inte studsa på samma sätt smile

1 067 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Har varit lite dålig på att updatera men har hänt lite i alla fall smile
Har tagit ledigt imorgon (Onsdag) och ska Helsvetsa hela buren imorgon med hjälp av Lasse från Stålmarcks Mekaniska smile kommer lite bilder imorgon förmodligen smile dags att sova nu vi börjar redan 06.00 wink

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
16 mars 2011
Ser bra ut. Nej du får inte andvända buren för att staga upp fram och bakvagn. (det har jag faktiskt läst tongue) (Står i reglerna för racing)

Däermot får du sätta en platta brevid den andra plattan och sätta röret i. Kan eventuellt till och med vara okej att sätta din bakvagns förstärkning i samma platta men inte ihop med bur rören.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

German Engineering
9 083 Inlägg
16 mars 2011
Du jobbar på bra, Robin. Fortsätt med det big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 067 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
ToTTeN skrev:
Ser bra ut. Nej du får inte andvända buren för att staga upp fram och bakvagn. (det har jag faktiskt läst tongue) (Står i reglerna för racing)

Däermot får du sätta en platta brevid den andra plattan och sätta röret i. Kan eventuellt till och med vara okej att sätta din bakvagns förstärkning i samma platta men inte ihop med bur rören.

Okej tack för info! Men Buren är nu helt svetsad o klar! känns så jäkla gött big_smile

1 067 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Ja väntar med updatera er så ska ni få er en FET updatering till helgen big_smile Bara idag var jag i garaget från 06.00-22.00! Inte illa för en Onsdag wink Kika in här till helgen så ska ni få se vad som gjorts wink

1 067 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
CarpeDiem skrev:

mjo blev 14 timmar idag  cool

German Engineering
9 083 Inlägg
16 mars 2011
RobinS2 skrev:
CarpeDiem skrev:

Ojojoj, inte illa wink Jag är inspirerad, att du orkar lägga ner så mycket tid på E30:in. Håller tummarna att den är klar snart så att du kan inviga säsongen big_smile

Fortsätt med projektet.

*Klappar händerna*

1 067 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
RobinS2 skrev:
CarpeDiem skrev:

Ojojoj, inte illa wink Jag är inspirerad, att du orkar lägga ner så mycket tid på E30:in. Håller tummarna att den är klar snart så att du kan inviga säsongen big_smile

Fortsätt med projektet.

*Klappar händerna*

Tack kul o höra! Ja vet heller inte varför jag orkar men det är väll så när man tycker det är kul det man gör smile Sen är det skitkul at få så mkt peppande kommentarer här också, gör jättemkt faktiskt!

1 067 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Okej jag kan inte hålla mig lägger upp EN bild! Vill så gärna höra vad ni tycker wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-cddf63a0c27852935043db37bafb5509.jpg
Tyck till nu! Resten kommer i helgen wink

German Engineering
9 083 Inlägg
16 mars 2011
RobinS2 skrev:
Okej jag kan inte hålla mig lägger upp EN bild! Vill så gärna höra vad ni tycker wink

http://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-cddf63a0c27852935043db37bafb5509.jpg

Fyfan vad grymt med bur big_smile Men hur lyckades du få in den?

368 Inlägg
16 mars 2011
riktigt snyggt med färg på buren smile bra jobbat o keep going big_smile

1 067 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
hemmafixarn skrev:
riktigt snyggt med färg på buren smile bra jobbat o keep going big_smile

Ja det gör så oehört mkt med lite färg! big_smile Har målat den en gång bara tar en gång till imorgon smile  Tack smile

1 067 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
RobinS2 skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-cddf63a0c27852935043db37bafb5509.jpg

Var det en seriös fråga? tongue

37 Inlägg
16 mars 2011
det är ju så fint att man blir kåt big_smile ses 5 över 4 i garaget imorgon ;wink??

70 Inlägg
16 mars 2011
CarpeDiem skrev:
RobinS2 skrev:

tror att någon tror att du tagit ut den och lackat sen lyckats stoppa in den igen haha tongue

för den kan ju INTE!! vara målad på plats winkwinkwink

1 067 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Dajb skrev:
CarpeDiem skrev:
RobinS2 skrev:

tror att någon tror att du tagit ut den och lackat sen lyckats stoppa in den igen haha tongue

för den kan ju INTE!! vara målad på plats winkwinkwink

hahah! Helt riktigt buren är penselmålad på plats wink

1 067 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Gabbe92 skrev:
det är ju så fint att man blir kåt big_smile ses 5 över 4 i garaget imorgon ;wink??

Det gör vi wink

Sök