det som går göra är att bygga dubbla kretsar bak, en för fotbroms och en för handbroms. Det kan göras med bromsok som har flera kolvar eller dubbla bromsok.
detta är väl det "godkända" sättet har jag för mig, ifall man ska besikta o.s.v
blir ju helgrymt detta kul att det fortfarande är igång
Tackar kul att ni följer det än!!
hewra skrev:
det som går göra är att bygga dubbla kretsar bak, en för fotbroms och en för handbroms. Det kan göras med bromsok som har flera kolvar eller dubbla bromsok.
detta är väl det "godkända" sättet har jag för mig, ifall man ska besikta o.s.v
Jag har orginalOK bak vet inte om det går på dem...Denna bilen är inte direkt laglig så behöver inte göras på ett laglig sätt vill bara att den ska fungera jag har en bromsledning bak som delar sig i ett T-kors som det är nu...borde det inte fungerat att sätta den där bak nånstans och sätta en backventil mellan bromscylindern och T korset? eller är jag helt ute o cyklar...Där är ju 2 utgångar på D2handbromsen...
Lemheden_ skrev:
Kolla hur det ser ut på tobbes 240! Måste gå att bygga något liknande med dubbla ok!
Annars finns det tråd på ppf där dom diskuterar det!
Ja det går säkert att bygga med dubbla ok men det är lite mer jobb än vad jag är villig att ha.. Kollade på PPF där diskutera dom bara system med ABS jag har ingen ABS
Tacksam om någon kan skissa upp hur man ska koppla det.
Ser riktigt bra ut robin ska bli kul att få se den i sommar angående de med handbromsen så är de jag har fått fram att bromsröret ska gå in i handbromsen och sen ut igen och bak för där är ju 2 ingångar på handbromsen!
Har inte kollat in här på länge nu så tog mig tid att kolla igenom HELA tråden på nytt! Haha Riktigt fint är de, du gör ett bra jobb!
Oj! hela tråden lär tagit en stund! Tack ska du ha
timmi89 skrev:
Ser riktigt bra ut robin smile ska bli kul att få se den i sommar smile angående de med handbromsen så är de jag har fått fram att bromsröret ska gå in i handbromsen och sen ut igen och bak för där är ju 2 ingångar på handbromsen!
Så som du säger så beskriver dom exakt på streetperformance med! men får testa det! tänkte först att kanske inte den skulle bromsa bak på fotbromsen sen då men kom på att trycket bara går igenom D2 handbromsen och vidare bak! så det borde funka! och är dessutom det enklaste att göra
Lemheden_ skrev:
Jaa precis som timmie säger. Fattar inte varför folk klyddar med Backventiler o grejer.. Rent logiskt borde det fungera iallafall..