5344
Sök

Motor hackar vid 3000rpm men fortsätter varva ut efter några hack (B230FK)

601 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
Hejsan!
Har problem med en 945 LTT -95.
Problemet är att om man segdrar från cirka 1500 och uppåt på 3an,4an och 5an så på nästan exakt 3k rpm så hugger den 3-5 gånger och forstätter sedan varva ut till varvstoppen. Alltså, precis som att den slutar tända under några tiondelar sedan går sedan hugger... Men däremot 1an och 2an där den bara rusar förbi 3k rpm så hugger den nästan aldrig. Hänt någon gång på 2an.. Men ALLTID när man segdrar upp över 3000 rpm. Bytt tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock, LMM,soppafilter...
Kan tillägga att det är bytt turbo till en annan pga turboras. Tror den är från 740 tic eller liknande. Iallafall större än original med extern dump. Monterat dump, "plastanka" kallar jag den, liten svart.. Dock monterat den återcirkulerande. Turbon är inställd på 0.5 Bar
Någon med några idéer, börjar få slut...

Hittade en bild nu på hur den ser ut : http://www.speedparts.se/kat/parts/images_3/10,1157.jpg
Senast redigerat av Pedaal (16 november 2010)

402 Inlägg
17 november 2010
Hur menar du med segdrar? full peta från låga varv?
Är bilen chippad?
Om du laddar 0.5 med en större turbo så blir det jue helt annorlunda än att ladda 0.5 med en orginal (13c)
Så mer soppa kanske behövs, och orginal så laddar dom jue bara ca 0.3 med en putteliten turbo tongue
Ut o gasa lite o kolla stiften direkt efteråt (stanna ganska omgående efter att du gasat ur den en stund så du ser hur dom ser ut då), är dom vita så går den för snålt.

//Jocke

601 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
Alltså med segdra menar jag som du säger, full gas från 1500 rpm och uppåt.
Bilen är ej chippad.
Tycker det låter konstigt den ska få för lite soppa när andra kan ladda 1 bar me org turbo och den går ändå utan att hacka.. Men värt att prova

2 230 Inlägg
17 november 2010
Pedaal skrev:
Alltså med segdra menar jag som du säger, full gas från 1500 rpm och uppåt.
Bilen är ej chippad.
Tycker det låter konstigt den ska få för lite soppa när andra kan ladda 1 bar me org turbo och den går ändå utan att hacka.. Men värt att prova

jo men laddar man 1bar så har man ju chippat bilen med, och det bör du med göra om turbo är större och även att du laddar mer då den org laddar 0.3 som tidigare sa. så jag tror på soppa eller liknande.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

601 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
Kanske ska prova att bara vrida ner laddet till ungefär 0,2-0,3 och se om hacken upphör?

Sök