Mercedes 200e -85 w123 blir sur!

Alviggen
19 november 2010 · 17 Inlägg

Uppstått ett lite problem, nu är det så att bilen startar hur bra som helst. Men dock vissa fall då jag går ut startar bilen far och handlar så stänger man ju såklart av bilen, väl då man handlat klart och ska starta bilen så är bilen helt genomsur, stinker bensin och man får stå och gnugga till den starta eller bara vänta tills det torkat i förgasaren osv.

Jag tror att det är automat choken som strular men har inte en aning hur den sitter och hur den funkar. Om någon har något annat tips på vad det kan vara så får ni gärna tillägga det smile

Mycket tacksam för hjälp!

Kavli Motborgare
19 november 2010 · 1 099 Inlägg

Om det är en 200E, så har den väl ingen förgasare? (och då heller ingen automatchoke)

Förmodligen så är det en temperatursensor som aktiverar kallstartventilen i onödan, eller så kan det vara läckande injektorer.

-- K

Alviggen
19 november 2010 · 17 Inlägg

Så vitt jag vet är det förgasare på 85erna. Kan ha fel men det ser ut som en förgasare iaf hehe

Senast redigerat av Alviggen (19 november 2010)

Kavli Motborgare
19 november 2010 · 1 099 Inlägg

200:na (utan E) hade Strombergare, har jag för mig. E-varianterna har väl KE-Jetronic och kom väl inte förän i -89, eller nåt?

Mycket talar vär för att du har en Strombergare då. Kolla flottören, så den inte flödar över.

K-

Alviggen
19 november 2010 · 17 Inlägg

Är ingen hitt på motorer men lite kan man väll. Men ska undersöka saken mer imorgon!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang