Min VOLVO 740 har motorfel. ibland misständer den och går knappt att göra! hjälp! bes snart!

andreas1
24 november 2010 · 1 020 Inlägg

byt förgasare k motorns förgasare var enormt dåliga många byggde om dom till b230 a förgasare den fungera bättre

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
andreas1
24 november 2010 · 1 020 Inlägg

k motorn e som vilken motor som men massa vaccumslangar till förgasaren dömt att misslyckas längesen jag byggde om en men man fick ta insug förgasare o något rör för ombyggnaden som sagt ca 8 år sen sist

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Marginalen83 den smarige
24 november 2010 · 102 Inlägg

grindborg1 skrev:
de är väl k motorn som är dryg att skruva med tongue jag har alltid fixa ny motor ist för att skruva på den gamla motorn smile

a fast vet du va som va kan vara fel på min ??

Marginalen83 den smarige
24 november 2010 · 102 Inlägg

ja k motor smile men den vill inte starta . men på start gas vill den lite

grindborg1
24 november 2010 · 326 Inlägg

kanske någon packning under förgasaren? de felet va de på en bil som en polare skulle köpa förut. den gick på startgas fast dåligt. sen bytte ägaren packning mellan fögge och insug så funka den bra sen

Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
PerArne Mycke vill ha mer...
25 november 2010 · 611 Inlägg

mange745 skrev:
hej har en volvo 745 88 med b23k motor i å för ett tag sen så började den strula för mig.. stannade helt plötsligt drog manuella tjoken då började den åka igen . men nu vill den inte starta alla byt soppa pump bränsle relä. går på lite på start gas.  SNÄLLA HJÄLP MIG yikes.

Prova rengöra förgasaren eller skaffa en ny på skroten.

//Per-Arne
andreas1
26 november 2010 · 1 020 Inlägg

tag först av bränsleslangen o vrid på starten då ska det pulsera ut bensin mekanisk pump på den motorn vad jag kommer ihåg får den bensin rengör alla hål med tryckluft den får uppenbarligen ej fram bensin av någon anledning om den startar på gas

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Marginalen83 den smarige
29 november 2010 · 102 Inlägg

andreas1 skrev:
tag först av bränsleslangen o vrid på starten då ska det pulsera ut bensin mekanisk pump på den motorn vad jag kommer ihåg får den bensin rengör alla hål med tryckluft den får uppenbarligen ej fram bensin av någon anledning om den startar på gas

.. de är en sprilans ny soppa pump. å har gjort allt tagit bort slangen å de kommer ändå ingen bensin när man vrider på starten...

Marginalen83 den smarige
29 november 2010 · 102 Inlägg

grindborg1 skrev:
kanske någon packning under förgasaren? de felet va de på en bil som en polare skulle köpa förut. den gick på startgas fast dåligt. sen bytte ägaren packning mellan fögge och insug så funka den bra sen

dom har redan bytt förgasare på denna bil

andreas1
29 november 2010 · 1 020 Inlägg

är det mekanisk pump på den ? och nytt bränslefilter ?
är slangen hel hela vägen bak till tanken?
sitter en rund platta i bagagen under den sitter ev förpump o tankgivaren plocka upp den kolla så ev förpump fungerar är där bensin i tanken?
lita ej på bensinmätaren är du osäker tanka 15 liter då e du säker på det räcker att en mek pump ger upp är väldigt sällsynt att desutom 2 pumpar ger upp det finns inte  fyll annars en flaska med bensin koppla en slang i flaskan till pumpen o vrid till startläge pumpar den inte då e pump kass eller ditsatt fel eller nocken som ska gå till pumpens arm kass

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
andreas1
30 november 2010 · 1 020 Inlägg

har du kollat så kamremmen verkligen e hel? eller har hoppat?

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang