Min VOLVO 740 har motorfel. ibland misständer den och går knappt att göra! hjälp! bes snart!

vagermo
21 november 2010 · 26 Inlägg

den har börjat när den står på tomgång att den låter konstigt.. misständer ibland. när man kör på låga varv så hoppar den och hackar. men sen när jag skulle hem igår så gick den knappt alls den misstände som fan och de gick knappt att gasa och de small och levde fan i avgasröret? men jag ville hem så jag ba fortsatte och då va de som om man släppt handbromsen den fick ett jävla ryck och funka helt normalt igen så jag körde lite och sen kom de tillbaka? har bytt fördelarlock och tändkablar. vad kan det va för fel?

Nissan skyline r33 "black betty" (1994)
Darkie dARKiE
21 november 2010 · 5 031 Inlägg

Har samma problem med min 740..

Riktigt störigt är det. Vissa dagar funkar den helt normal andra så kommer man knappt framåt så mycket den hoppar/hackar.  Precis bytat motor också trodde jag missat någon vakuum slang men kollat allt med startgas,+  bytat samma saker som du. Men får den fan inte att gå bra sad

Hoppas på fler förslag.. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
PerArne Mycke vill ha mer...
21 november 2010 · 611 Inlägg

vagermo skrev:
den har börjat när den står på tomgång att den låter konstigt.. misständer ibland. när man kör på låga varv så hoppar den och hackar. men sen när jag skulle hem igår så gick den knappt alls den misstände som fan och de gick knappt att gasa och de small och levde fan i avgasröret? men jag ville hem så jag ba fortsatte och då va de som om man släppt handbromsen den fick ett jävla ryck och funka helt normalt igen så jag körde lite och sen kom de tillbaka? har bytt fördelarlock och tändkablar. vad kan det va för fel?

Kom felet efter byte av lock och kablar eller va det före också??

Är det förgasare eller insprutning?

//Per-Arne
vagermo
21 november 2010 · 26 Inlägg

det är en insprutare. och felet va före bytte igår

Nissan skyline r33 "black betty" (1994)
denton
21 november 2010 · 214 Inlägg

jag har exakt samma fel. bytt det mesta tongue jag hittar inget fel? har du en -88A?

vagermo
21 november 2010 · 26 Inlägg

japp de e en 88a.

Nissan skyline r33 "black betty" (1994)
denton
21 november 2010 · 214 Inlägg

min me tongue jobbigt när man inte kan läsa felkoder sad funderar på om det är nån styrenhet

daajvid Elektriker
21 november 2010 · 1 138 Inlägg

Går den på alla cylindrar? kolla så du har tänding på alla stiften..

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
denton
21 november 2010 · 214 Inlägg

på min bil missar den som fan på ettan på låga varv men verkar inte som om den gör det på högre

båge montör och hobby mekaniker
21 november 2010 · 2 672 Inlägg

har liknande problem fast på en 92:a, har kollat felkoder och fixat dom, men blev ingen skillnad..

kompisen hade samma problem, han bytte fördelarlock och motorkuddar, vilket löste det.. (motorkuddarna var slut, så locket tog i torpeden vid acc)

själv har jag bytt varenda givare på motorn, bytt lmm, bränslerelä, komptestat, kollat gnista. det jag har kvar är bränslefilter och pumpar, kan dom orsaka svårstart vid varm motor och misständning med mera?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
joQue Game On!
21 november 2010 · 244 Inlägg

Inte nån fukt nånstans vid tänddelarna ? fick in vatten vid tändstiften en gång på min S13 och det vart liknande symtom smile

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
Darkie dARKiE
22 november 2010 · 5 031 Inlägg

denton skrev:
på min bil missar den som fan på ettan på låga varv men verkar inte som om den gör det på högre

Samma som på min.
Hade dock den inne i garaget inatt och idag gick den mycket bra. Den lilla biten jag körde..

Måste komma fukt någonstans roll

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Sharky
22 november 2010 · 10 287 Inlägg

Kan vara en massa olika orsaker. och bara för att två bilar har samma symptom så behöver det inte vara ens i närheten av samma fel.

Dock ligger fukt/glapp i tändsystem högt upp på listan. Man få byta allt inklusive tändkablar och tändstift.

Men annars kan det vara glapp i kabelhärvor, dålig tändlägesgivare, tändlägesgivare som sitter löst, tändslutsteg som är dåligt, etc

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Zahiden
22 november 2010 · 36 Inlägg

Titta boxen på passagerar sidan..  höger sida vid golvet..

Volvo S70 GLT "Grodan" (1998)
vagermo
24 november 2010 · 26 Inlägg

hittade felet det va kamremmen som va dålig... det märkte jag när den gick av och toppen gick åt helvette!

Nissan skyline r33 "black betty" (1994)
NSS207
24 november 2010 · 514 Inlägg

vagermo skrev:
hittade felet det va kamremmen som va dålig... det märkte jag när den gick av och toppen gick åt helvette!

16v? tongue

§9 Annonsering gäller även signaturen!
grindborg1
24 november 2010 · 326 Inlägg

en 8v klarar sej ju tongue men inte 16v smile

Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
NSS207
24 november 2010 · 514 Inlägg

grindborg1 skrev:
en 8v klarar sej ju tongue men inte 16v smile

Tänkte precis samma. så om det är en 8v byt bara remmen och kör på igen

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Marginalen83 den smarige
24 november 2010 · 102 Inlägg

hej har en volvo 745 88 med b23k motor i å för ett tag sen så började den strula för mig.. stannade helt plötsligt drog manuella tjoken då började den åka igen . men nu vill den inte starta alla byt soppa pump bränsle relä. går på lite på start gas.  SNÄLLA HJÄLP MIG yikes.

grindborg1
24 november 2010 · 326 Inlägg

de är väl k motorn som är dryg att skruva med tongue jag har alltid fixa ny motor ist för att skruva på den gamla motorn smile

Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang