Stoppa buskörning?

Andromeda Rumpmas
21 november 2010 · 3 860 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Eller så skiter man i det och låter idioterna få stå sitt kasst och ta ansvaret när det väl händer nått.

Givetvis ser du till att dina anhöriga inte håller sig där.

Leka polis hjälper inte och leder bara till att du blir betraktad som idiot.

Alla är lyckligtvis inte givna förmågan att helt kallsinnigt tycka att allt är någon annans problem. Jag skulle inte heller må så bra om jag hade varit medveten om buskörning i mitt närområde men inte gjort något, och någon oskyldig sedan skulle förolyckas. Men det betyder ju inte att man behöver stå och hytta med näven och svära som kvarterets tjuriga gubbe eller ringa ungdomarnas föräldrar och "skvallra". Barnvagnen med dockan tycker jag låter som en bra idé, ungarna lär skita på sig smile
Risken är förstås att någon väjer och kör in i ett träd och skadar sig.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
RinorGDI
21 november 2010 · 338 Inlägg

själv kommer du aldrig få stopp på de men ring polis o ta kontakt med kommunen för de måste göra något ...köra fort är kul men ska göras på säkrast möjligast plats i stan o där de finns barn ska man avstå för barn kan inte akta sig .....

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
Putteliten
21 november 2010 · 9 073 Inlägg

Bygg en fin blomlåda med lite betong i botten och ställ ut. Kommer ta ganska stumt för den som kör emot + att den kommer orsaka en hel del skada på bilen om man kör på dom. Annars skaffar du ett gammalt besiktat lik till bil och ställer i böjen där, kan vara värt 2000-3000:- för att det ska bli lugnt på gatan, bäst av allt är att du får försäkringspengar om dom kör på din bil! Eller så kräver du ungjävla på pengar för att laga bilen, dom kan nog betala bra för att slippa bli av med kortet!

Senast redigerat av Putteliten (21 november 2010)

zovix Maskinbefäl
21 november 2010 · 1 038 Inlägg

MurranBoy skrev:
Jadu kära Svåger, vet precis vilken kurva du snackar om och den har jag också legat brett igenom. Även förbi ditt hus har jag en gång i tiden kört väldigt brett wink
Vilka är det som åker? Det är inte så många småungar som bort i Grisslehamn samt att alla känner ju alla. Det är iof inte det som är problemet, utan hur du ska gå till väga.

Det jag spontant kommer på, är det som tidigare har nämnts att göra något med en barnvagn..
Skaffa en gammal barnvagn och ställ dig i kurvan med en termos kaffe och invänta den som sladdar, sedan är det bara o skicka ut vagnen framför bilen när den kommer.
Det lär TA ordentligt på den som sladdar!

Eller så VATTNAR du i kurvan, så den som ska sladda brakar utanför vägen och skämmas för polarna lol

Till er andra: Polisen tar 20min på sig att komma och innan dom kommer vet man om att dom är på väg, har lockat polisen dit själv X antal gånger tidigare vid första snön och när gruset försvinner på våren (Nöta in nya sommardäcken)

Jo jag vet iprincip vilka det är; men att gå och hugga tag i nackskinnet på dem kommer nog inte göra situationen bättre, dessutom kommer det nya hela tiden, fan vad folk skaffar sig körkort.... men behövs det kan polisen få regnr på de bilar som buskör...

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
myran Foto/Bilnörd
21 november 2010 · 1 541 Inlägg

Stor skylt.  "Lek gärna, Men inte här!"

Alternativt vattna vägen så den blir blank o fin smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
PMPerformance
21 november 2010 · 2 266 Inlägg

farsan hade problem förut med två bröder som träna rally genom byn, han bor ute i skogen till sist tröttna han och ställde sin bil lite snett på sidan av vägen så att fronten peka mot dom.
Och när han hörde dom var på gång så invänta han och sen slog han på hellyset precis när dom syntes var ett litet krön där han stod då, det vart pallnit och sen åkte dom aldrig genom byn mer
de är effektivt iallafall

svetsdiff !!!
gamlingen
21 november 2010 · 5 198 Inlägg

zovix skrev:
Hej

Har en enkel män ändå svår fråga; hur stoppar man buskörning.

Jag bor i ett litet samhälle; Grisslehamn ca 500m bakom skolan och där finns en lång och trevlig kurva där alla ungdomar brukar åka brett, speciellt nu i vintertid.

Jag har absolut inget emot att man åker och sladdar, det gör jag själv, men jag tycker man kan hålla sig på parkeringar eller på skogsvägar utanför samhället, vilket det finns gott om, även asfalterade kurviga och bra, där man kan hålla goda hastigheter och bara behöva vara rädd för vilt, granen och ev. mötande. (en gång var tredje palmsöndag)

Inne i ett bostadsområde tycker jag man kan hålla hastigheterna hyffsat och ge fan i att köra brett, tänk om ett barn springer ut?

Vad har ni för förslag; hur att gå till väga?

Jag hatar fartgupp, är orolig att ev. blomlådor blir till en chikan och polisen vill jag inte blanda in. Tror inte att de kan stävja verksamheten eftersom djungeltrumman funkar bra här ute...

Kom med tips och förslag på hur jag kan göra.
(det finns en grusplan ca 250m bort så skulle vara ypperlig att sladda på och färjans parkering är också bra ställe att sladda på)

Mvh Magnus

Kasta ut en fotboll några gånger..

BrajjAxx 040 RedLine
21 november 2010 · 1 219 Inlägg

Kan säga att jag ibland kör på bredden på mycket olämpliga ställen där mycket och många kan komma till skada faktiskt. Jag är ärlig bara... och det ändå jag är riktigt rädd för det är polisen, vet inte hur många jag talar för, men antagligen en hel del!

Ett tips bara...

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
Navkapsel
22 november 2010 · 4 637 Inlägg

Jo, fy faan för folk som tror de kan köra som idioter där det kan finnas barn, vuxna, djur, andra bilar o s v och dessutom inte fattar att det kan släppa mer än beräknat. Bara för att man är tonåring och kör en Volvo med tre extraljus och bortplockad ljuddämpare betyder det inte att man får bete sig hur som helst...

Stora, tomma parkeringar med bra sikt är något jag rekommenderar. Då slipper man även bucklor i bakskärmarna och sneda fälgar...

Senast redigerat av EmilHammarlund (22 november 2010)

Slash Saabifierad
22 november 2010 · 2 026 Inlägg

Detta är vad du kan göra:
Prata med kommunen.
Prata med polisen.
Få tag på personerna som kör så här och ta ett snack med dom.

Annars kan du inte göra något utöver detta.

Tipsen om att du själv ska sätta upp blomlådor alternativt betongsuggor är en usel idé då det inte är du som äger vägen och du saknar tillstånd för att göra detta. När det är snö så kan dessa dessutom sabba både oskyldiga bilister samt plogbilarna vilket kan leda till att du åker dit för det.

Tipset med att skjuta ut en barnvagn ska man akta sig för riktigt noga. Förutom att du skrämmer livet ur dom som kör skrämmer du dessutom omgivningen då dom inte vet att det inte finns ett levande barn där i samt att du kan åka dit rätt rejält. Visst kommer du säkert få Sveriges pensionärer på din sida samt NTF och garagets anonyma användare men det räcker inte långt i en rättegång.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
caromania Forummoderator
22 november 2010 · 9 296 Inlägg

Slash skrev:
Detta är vad du kan göra:
Prata med kommunen.
Prata med polisen.
Få tag på personerna som kör så här och ta ett snack med dom.

Annars kan du inte göra något utöver detta.

Tipsen om att du själv ska sätta upp blomlådor alternativt betongsuggor är en usel idé då det inte är du som äger vägen och du saknar tillstånd för att göra detta. När det är snö så kan dessa dessutom sabba både oskyldiga bilister samt plogbilarna vilket kan leda till att du åker dit för det.

Tipset med att skjuta ut en barnvagn ska man akta sig för riktigt noga. Förutom att du skrämmer livet ur dom som kör skrämmer du dessutom omgivningen då dom inte vet att det inte finns ett levande barn där i samt att du kan åka dit rätt rejält. Visst kommer du säkert få Sveriges pensionärer på din sida samt NTF och garagets anonyma användare men det räcker inte långt i en rättegång.

Bra skrivet!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
PerfectionR Japanese Engineering
22 november 2010 · 690 Inlägg

Antingen låter du ungdomarna köra och ha kul (Vilket jag skulle gjort)

Eller så säger du till de och om de fortsätter så blir det ett snack med farbror blå!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
ironhead volvoraggare
22 november 2010 · 4 776 Inlägg

BrajjAxx skrev:
Kan säga att jag ibland kör på bredden på mycket olämpliga ställen där mycket och många kan komma till skada faktiskt. Jag är ärlig bara... och det ändå jag är riktigt rädd för det är polisen, vet inte hur många jag talar för, men antagligen en hel del!

Ett tips bara...

det är just det  dära kör på bredden på olämpliga ställen i bland som du kan råka köra på nån

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
JaggaChafen Tesla Senior Technician
22 november 2010 · 2 307 Inlägg

Fösök snacka med dom försiktigt fram bara va inte arg eller så å säg som det e att du också gärna sladdar å förstår dom mkt väl.

Dra sedan upp riskerna med att köra brett i den kurvan å fråga dom om dom hade mått bra av å köra på ett barn eller liknande.

Det viktiga e att inte dömma nån för fort förmodligen tänker dom inte ens på vad som kan hända för dom e det helt enkelt en underbar kurva å hänga ut den på å det måste du förstå.

Sen e det ju mkt roligare å leka i en go kurva en på en stor plan å det e väll också nått du får tänka på om du vill hänvis dom till en annan plats.

Men som sagt förklara för dom ordentligt att du varken vill förbjuda dom å köra där för du e ingen Polis å det e inget du kan göra bara upplys dom om riskerna å din önskan å låt dom sedan själva ta beslutet.

Hota inte med Polis det har du förmodligen inget för mest troligt e att det blir värre för dig eller dom själva för som du säger så förstår du dom väl.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
22 november 2010 · 548 Inlägg

Har haft problem jag med, med liknande fast det var mopeder som kom i 60 knyck förbi min trädgård. Jag vet av egen erfarenhet att det inte hjälper att skälla på dem för jag var likadan när jag var liten så jag förklarade för dem att jag vill inte ny kör så fort förbi här då mina barn kan springa ut framför er och då har ni inte en chans att göra ngt i den farten ni har och det vill ni inte ha på erat samvete kan jag lova. De har kört förbi några gånger men då har det precis varit med styrfart. En höll på att ramla när han såg att jag var ute i trädgården då det gick så. Lycka till

-Mike-
BMW 320i (2003)
holyday Mek
22 november 2010 · 88 Inlägg

Ta och ställ dig och filma dom med regnr väl synligt, sen pratar du lugnt o fint med dom och talar om vad du har o vill. Borde ge resultat.

Senast redigerat av holyday (22 november 2010)

Livet börjar vi 2 bars ladd
Audi RS4 Biopower "Performance made by Holyday" (2001)
Navkapsel
22 november 2010 · 4 637 Inlägg

Du kan göra kaos med han!

Funkiee Saab älskare!
22 november 2010 · 4 597 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
Du kan göra kaos med han!

lol lol hhhaha BÄST! big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Mojfen
22 november 2010 · 40 Inlägg

Känns inte som att den kurvan är nå bra att sätta ut betong suggor i då de kan vara en hel del trafik där.
Till å från färgan.
Antar du menar kurvan efter macken om du kommer från älmsta hållet?
Kasta ut nått framför bilen å hoppas dem blir tillräckligt rädda.
Polisen lär man inte få mycket hjälp av där ute.
Då dem har så "mycket" å göra inne i norrtälje

snoddas
22 november 2010 · 1 142 Inlägg

lägg salt i halva kurvan:P då får dom sladd sen hugger de satan och dom åker av 1 efter 1 sen slutar dom nog

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang