Konstigt fel på min volvo 945GL

eejah
23 november 2010 · 82 Inlägg

Har skaffa mig vinterpärla som funkade klockrent utan problem tills för någon dagsen då bilen började bluddra lite sedan blev de värre och de resulterade att den inte svarar på gas knappt den suger som faan från luftfiltret och lamnda lampan lyser, sen ger den retursmällar lite här i där från motorn, Vi har kolla igenom bilen hela dagen och hitta att den läckte från en spridare och från insugspackningen, så vi bytte insugspackning, lmm, o-ringarna till spridarna, och lamndasonden, men den blir fan inte bättre, den går typ bra när den är kall, och om man stänger av den och slår igång den så går de bra i ca 3sek när den är varm sen krånglar den igen, Kan de vara så att katten är igensatt eller om de är å annat fel?

Volvo 245 "eejah skrotad" (1990)
Volvo 740Turbo "3dagarn" (1990)
BMW 330D (2006)
turboforssen Telge Drifting Team
23 november 2010 · 5 398 Inlägg

börja med att kolla fel koderna

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
eejah
23 november 2010 · 82 Inlägg

turboforssen skrev:
börja med att kolla fel koderna

Kolla dom och den visa fel blandning och sen luftmassemätaren.

Volvo 245 "eejah skrotad" (1990)
Volvo 740Turbo "3dagarn" (1990)
BMW 330D (2006)
Tonycrona
23 november 2010 · 401 Inlägg

Pröva att dra ut kabeln till motortempgivaren, då får bilen fullt med soppa hela tiden smile

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
eejah
23 november 2010 · 82 Inlägg

Tonycrona skrev:
Pröva att dra ut kabeln till motortempgivaren, då får bilen fullt med soppa hela tiden smile

har bytt till en ny där med så kan inte va de felet heller

BMW 330D (2006)
Volvo 245 "eejah skrotad" (1990)
Volvo 740Turbo "3dagarn" (1990)
Tonycrona
24 november 2010 · 401 Inlägg

Nee men asså  bilen får mer soppa om man kör med kabeln urdragen, men den blir dock svårstartad, så dra ur den när bilen är på och kolla om det blir skillnad.

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
Pendulum
24 november 2010 · 1 298 Inlägg

Prova att rycka kontakten till LMM, går den då ännu sämre kan du utesluta den. Går den likadant så kanske det är den som gett upp.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
eejah
24 november 2010 · 82 Inlägg

Tonycrona skrev:
Nee men asså  bilen får mer soppa om man kör med kabeln urdragen, men den blir dock svårstartad, så dra ur den när bilen är på och kolla om det blir skillnad.

Men vi har ju gjort en felsäkning att den för dör fet blandning varör ska de då få mer bensin?

Volvo 740Turbo "3dagarn" (1990)
Volvo 245 "eejah skrotad" (1990)
BMW 330D (2006)
eejah
24 november 2010 · 82 Inlägg

chrillzter skrev:
Prova att rycka kontakten till LMM, går den då ännu sämre kan du utesluta den. Går den likadant så kanske det är den som gett upp.

Har bytt två st ingen skillnad om man varken stoppar i en ny eller drar ur kabeln :S

Volvo 740Turbo "3dagarn" (1990)
Volvo 245 "eejah skrotad" (1990)
BMW 330D (2006)
Tonycrona
24 november 2010 · 401 Inlägg

Ok men värt att pröva vafan tar 1 sec o dra ur;P

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
eejah
25 november 2010 · 82 Inlägg

Tonycrona skrev:
Ok men värt att pröva vafan tar 1 sec o dra ur;P

Men är inte så dum så ja ger bilen mer bensin när den visar tydligt att den får för mycket bensin tongue men har ordna felet nu, en spridare stängde inte

Volvo 740Turbo "3dagarn" (1990)
Volvo 245 "eejah skrotad" (1990)
BMW 330D (2006)
Tonycrona
25 november 2010 · 401 Inlägg

Äh ju mer ju bättre.D haha

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang