4740
Sök

Volvo 855 -94 Tvärdog!

4 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Hej!
Jag måste verkligen få lite hjälp här!
Annars kommer de bli en tung helg hemma med barnen och gnäll om att få träffa tomten!

Skulle köra ut bilen ur garaget, fick igång den men när jag skulle lägga i backen så tvärdog den!
De är en 855 -94 automat.

Den har gnista på tändstiften, bensinen fram till spridarna.
Kollat fördelaren och de var inge fukt i den.

Felkoderna som kommer fram är dessa

Block A
1: 3-1-3
7: 1-2-2

Block B
1: 4-1-4
2: 1-2-2

Bilen kördes igår utan problem, har aldrig haft problem tidigare att starta den och vi bor ändå vart de är kring -20 hela vintern.

Så hjälp hjälp hjälp!

8 282 Inlägg
26 november 2010
Den kodar ju på växellägesgivaren. Så steg 1 är ju att sätta dig och bara lägga i de olika växellägen en massa gånger hit och dit. Sen får man försöka starta, och gör den inte det fast man har P eller N i så får man försöka föra spaken lite fram och tillbaks medan man startar.

4 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Springer och provar de på en gång!

4 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
De fungerade inte. Beter sig precis som innan, den antyder till att starta, men den kickar som inte igång.
Växellägesgivaren har strulat lite till och från, men har aldrig gjort så att bilen inte har startat.

4 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
Ingen annan som kan ha en aning om vad de kan vara för fel, Har provat att starta med andra nyckeln, och de hjälpte inte heller.
Har haft löst batteriet i ca 30 min och provat att starta bilen efter de, och de funkade inte heller.....

Sök