Volvo s80 diesel har tappat motoreffekt????

Jontelarsson
2 december 2010 · 6 Inlägg

Har en s80 diesel som där tändes en motorlampa sen försvann turbotrycket, va inne på mekonomen men dom kunde inte se va det va för felkåd och dom smarta människorna tog väck den så nu kan inte volvo se vad det är men lampan tänds inte igen men där e fortfarande inget turbotryck, vad kan det va? mvh jonte

BMW 335d "glidaren" (2007)
jok3 Lastbilsschaffis
2 december 2010 · 886 Inlägg

Det är nog någon slang som lossnat. Förmodligen då efter turbon. På min lossnade slangen till icn lite. Det stod typ begränsad motorprestande och det gick inte varva över 1500 rpm. Vet inte hur det ser ut på diesel men du har ju något att börja med. Jocke

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Muttley
2 december 2010 ·

Koll ditt accelerationsspjäll. Staget som sitter kan ha gått av. De är motorns största misstag på volvodieslar. Den går hela tiden på v70 diesel. Min är av på taxin dock funkar den ordentligt då spjället antagligen ställt sig "rätt" Felet på min är nog att spjället är sletet och sönder. Dock är den relativt dyr så de knappt är lönt att bytta.
Så billigast är att bytta staget bara.

kadden
2 december 2010 · 62 Inlägg

exakt så gör min 850 efter att jag förställde den lite för mycket igår och motorlampan tänds och jag får felkod på insprutnings justering utanför område kanske är nåt sånt på din också?

antelarsson
3 december 2010 · 8 Inlägg

kadden skrev:
exakt så gör min 850 efter att jag förställde den lite för mycket igår och motorlampan tänds och jag får felkod på insprutnings justering utanför område kanske är nåt sånt på din också?

Jag var uppe på rejems och kollade min felkod idag och det visade sig vara regulatorn till ekr-ventilen som va paj

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang