Skulle få en VW Golf 1 Diesel. Den har varit avställd några år, och körd lite på skogvägar då och då på sommaren. Vet att stötdämarna börjar vara slut iaf, men sen vet jag inget mer. Kan ju kolla upp senaste besiktnigen vad dom säger. Men finns det nå standar fel på dom? Är det värt att repa upp den?
Det som e lite surt, skulle ha lite lust att köra till besiktnigen direktoch kolla upp felen. Fast det e klart, man kan ju ganska enkelt avgöra om det e mycket fel om man tiitar på den lite, och kollar framvagnen och så
Klart du ska ta den! Dieseln är sjukligt snål också
Kolla efter vattenläckage, vik undan vindrutelisten o kolla efter rost, kolla golv, skärmkanter, trösklar och reservhjulsbaljan. Kolla noga på infästningen till bakaxeln, där är det vanligt att de rostar där.
Annars lär du behöva se över bromsarna då den stått, byta olja, kylvatten, bromsvätska, etc. Sen bör du ju göra komptest.
Du kan även se de senaste besiktningsprotokollen på bilprovningens hemsida.
Finns ju delade meningar om delar från biltema. Jag skulle säga att de har en hel del bra saker, men även en del som man ska akta sig för..
Det är ingen utställningsbil eller räser antar jag, så tycker nog att det mesta från biltema duger.. tänkte du på bromsskivor, belägg osv? stötdämpare?
kostnadsfråga kontra kvalitet.. som sagt, många saker funkar säkert bra till vanlig/lugn körning.. det om är relativt allmänt känt är att tex deras bromsbelägg är dåliga och dammar mkt.
dämparna vet jag ej, beror väl på körning och hur låg du ska ha den.
Jag kan tipsa om flertalet sidor som säljer väldigt mkt till bra priser, men vet inte hur garaget ställer sig till reklam i forumet.. man får ju ha sponsorlänkar i signatur så..