3678
Sök

Audi Q7, får inte ut nyckeln, förglödningslampan blinkar

4 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
Hej, är det någon som vet hur man får ut nyckeln? Förglödningslampan blinkar hela tiden,
bilen går att starta, lätt, och köra utan problem men lampan blinkar och blinkar och nyckeln
sitter fast. går inte att låsa heller då nyckeln sitter inne, suck. Är sen med servicen, kan det ha påverkan? 

Tacksam för svar och hjälp

4 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
Snälla...!!
Ingen som kan hjälpa mig????

Administratör
2 992 Inlägg
4 december 2010
Bilen måste stå i P om det är automat i alla fall.... mer än så kan jag inte säga "över nätet"

En kopp av den svarta såsen...

338 Inlägg
4 december 2010
om det är automat så måste den stå på P annars är nycklen låst....en sak jag råka göra så min nycker fasta va att ja råka låsa bilen medans nycklen satt i men de gick ut sen när ja tryckte på att låssa upp bilen konstigt inte ens audi själv kunde förklara varför de hade blivit så

Audi S4 SuperCharged

4 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
Joo jag vet det...:-)
Men detta hände igår. Helt plötligt börjar denna symbol blinka, som jag har förtått nu är förglödningslampan. Jag körde utan problem hem, stannar, slår av motorn, lägger i P, då det är en automat, och får inte ut nyckeln!! Helt omöjligt...
Nu har den stått hela natten med nyckeln i inne på tomten....

4 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
Jag har verkligen testat allt. Låst och låst upp på nyckeln medan den var i, men bilen reagerar inte ens.
Jag hämtade extranyckeln och provade det, men inget. Lirkade lite, startade stängde av. Men nyckeln är kvar i låset....

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
4 december 2010
hur gammal är bilen? för är det garanti kvar så är det ju bara att åka in till audi verkstaden så fixar de det åt dig?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

338 Inlägg
4 december 2010
stick in till audi den kan väl inte vara äldre än 07 så garanti kanske finns kvar

Audi S4 SuperCharged

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
4 december 2010
SaabIV skrev:
Ursäkte om det här verkar vara ett dumt svar, men det är inte så att man måste trycka ner nyckeln typ ett "hack" eller vad man ska säga ner i själva tändningslåset för att den ska gå att vrida ur?

det gör man på jappebilar (typ min subba) på audi vrider man motsols tills det tar stopp och drar ut nyckeln...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Administratör
2 992 Inlägg
4 december 2010
troligen har det hänt nått med växelväljaren "därför motorlampan blinkar" som gör att stydonet inte registrerar lägget P och därför går inte heller nyckeln att ta ur....

En kopp av den svarta såsen...

Sök