3678
Sök

Skrap ljud från broms?

1 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
Jag har en Mitsubishi Galant från 99 och det är ett jäkla skrapljud från vänster backhjul hjul. Tog bort däcket. Tycker att skivan ser sliten ut. Men bromsen ligger inte på. Den går lätt att snurra på men låter illa då. Har svårt att lokalisera om ljudet kommer där ifrån eller bakom vid drivningen. Det låter mycket när jag bromsar. Men låter även när jag kör. Särskilt i låga hastigheter. Vad tror Ni experter? Bilen drar inte heller snett.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
5 december 2010
troligtvis är beläggen slut, byt snarast så kanske du slipper byta skivan, beroende på hur sliten den är.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
5 december 2010
Det är beläggen som är slut, har samma på min 740 tongue bara byta skiva o belägg tyvärr!

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 december 2010
byta belägg som blir det som nytt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Saab älskare!
4 597 Inlägg
5 december 2010
ironhead skrev:

inte om skivan är allt för söndertrasad, för då kommer han bara förstöra de nya beläggen direkt, bättre o köpa en skiva från skroten i såna fall

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 december 2010
Funkiee skrev:
ironhead skrev:

inte om skivan är allt för söndertrasad, för då kommer han bara förstöra de nya beläggen direkt, bättre o köpa en skiva från skroten i såna fall

hur långt har han kört på ändast metalen tro

Saab älskare!
4 597 Inlägg
5 december 2010
ironhead skrev:
Funkiee skrev:
ironhead skrev:

jo det kan man undra, samt hur mycket han har bromsat, dom slipas ju ner rätt så fort när beläggen är slut tyvärr

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 december 2010
Funkiee skrev:
ironhead skrev:
Funkiee skrev:

jo det kan man undra, samt hur mycket han har bromsat, dom slipas ju ner rätt så fort när beläggen är slut tyvärr

min askorkade polare körde så ett tag med sen vart skivan så slut så det såg ut som att man hade kört med en vinkelslip och gjort skårer i

Sök