Då fortsätts det... Honda Civic 97 [Bagage ljud bygge]

Bilen ska få ett fint ljudsystem i bagaget, ny inredning, nya stolar och mycket mycket mera.
  • 36 Följare
  • 605 873 Visningar
  • Projektet avslutat 14 augusti 2017
ToXtreme
27 augusti 2006 · 3 627 Inlägg

Glimbrant skrev:
de kommer nog bli bra med ljudbygget.. men de skulle va coolt om du byggde in slut stegen i glas där reserv hjulet brukar sitta.. fast de kanske är så vanligt.. men annars skulle de va coolt med ett steg under plexi vid hjulet o ett i bagageluckans tak..

Fina idéer, men om du läst/tittat igenom hela tråden så skulle du lagt märke till att han skurit ut japanska tecken och belyst dessa med dioder, och eftersom man läser det som man gör så måste dem stå upp, och jag tkr inte att vi ska klaga på hans layout nu. Den e riktigt genomtänkt och detta kommer vara ett sånt där bygge där du slår i haken så hårt i marken att du måste åka t sjukan;)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
27 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

he he, tack för den kommentaren ToXtreme smile
Jag tänker inte andvända hjulbaljan till slutsteg eftersom mitt projekt går ut på 2 saker, detta ska bli ett väldigt snyggt OCH praktist projekt. Så jag tänker bygga en lucka så jag kan utnytja baljan för tx domkraft, förstahjälpen kit etc etc, sånt man inte vill ha synligt men som är väldigt bra att ha med. Ganska roligt att du nämner dock baljan för jag har faktist hafft 1 slutsteg i baljan baki ett plexiglas i just denna bil big_smile fast de var inte nog snyggt och kändes lite amatörmässigt och vela ta det till lite mer elit nivå så jag bygger nu om wink

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
ToXtreme
27 augusti 2006 · 3 627 Inlägg

U R welcome;) Följer detta projektet stenhårt.. hugger som en cobra så fort det händer nåtwink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
28 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

Eftersom min brilljanta far hade lånat ut sin maskin så fick jag köpa en ny, köpte en B&D maskin för 800kr, efter det blev jag tbungen att inhandla saker för 900kr till så notan idag hamna på 1700 hmm ush

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Glimbrant
28 augusti 2006 · 12 Inlägg

okay.. då förstår jag.. men lycka till med projektet iaf.. de ser bra ut.. big_smile

Kenny-83 Företagare & YouTuber
28 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

Ja ha, ni kommer nog få vänta ett tag på en uppdate. Hitils har jag mekat och donat på hos min far fast idag rök vi ihop rejält så jag tog mitt pick och pack och drog därifrån för gott! Just nu har jag alvarliga problem med alla jävla saker som jag ska förvara nånstans med tanke på att jag inte har plats i lägenheten samt att mitt föråd är proppfult så nu ska jag annonsera om att hyra ett garage är nånstans i närheten. Bara den är innom en mils radie så borde det vara ok.

Vad ligger månadspriset på hyran av ett garage man kan hyra privat av nån skulle ni tro? Kravet är att den ska ha el!

Jag LOVAR er alla att detta projekt SKA SLUTFÖRAS, men som sagt så kan det dröja en liten stund nu tills jag hittar ett ställa att hålla på med projektet.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
ToXtreme
28 augusti 2006 · 3 627 Inlägg

Sherlia skrev:
Ja ha, ni kommer nog få vänta ett tag på en uppdate. Hitils har jag mekat och donat på hos min far fast idag rök vi ihop rejält så jag tog mitt pick och pack och drog därifrån för gott! Just nu har jag alvarliga problem med alla jävla saker som jag ska förvara nånstans med tanke på att jag inte har plats i lägenheten samt att mitt föråd är proppfult så nu ska jag annonsera om att hyra ett garage är nånstans i närheten. Bara den är innom en mils radie så borde det vara ok.

Vad ligger månadspriset på hyran av ett garage man kan hyra privat av nån skulle ni tro? Kravet är att den ska ha el!

Jag LOVAR er alla att detta projekt SKA SLUTFÖRAS, men som sagt så kan det dröja en liten stund nu tills jag hittar ett ställa att hålla på med projektet.

Aj fan låter inte bra! Vart bor du nånstans? Varierar la lite men kan tänka mig att d kostar en 4-800kr! Riktigt synd att höra allt detta mannen:/

MVH Falk

(e d nåt så e d bara att fråga;) )

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
28 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

i en norllands stad med runt 20000 invånare på sin höjd tongue, borde vara lite billigare hära än i södra sverige.

Jo kan ju medela att bygget slutar inte när detta lådbygge är klart, så ska ett body kit på som ser uty så hära smile, (bilden har annan huv och skrämar så det kommer jag inte ta med)
https://www.cervinis.com/Files/Image/products/151_(820x446).jpg

Senast redigerat av Sherlia (28 augusti 2006)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
ToXtreme
28 augusti 2006 · 3 627 Inlägg

riktigt schysst front;) Jasså okaj, själv bor man nere på västkusten^^ I en ort på 15000 pers;)

skaffa RamAir huv vetja;)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
AlvereZ
31 augusti 2006 · 787 Inlägg

Nu vill vi se lite resultat hörru smile
Har ju gått flera dagar nu.

Heinevik busare
5 september 2006 · 157 Inlägg

HUr i hela livet fick du in bått ljus i plexiglaset, Otrligt Snyggt ;D

Calibra <3
Andreas79
6 september 2006 · 3 968 Inlägg

Sherlia skrev:
i en norllands stad med runt 20000 invånare på sin höjd tongue, borde vara lite billigare hära än i södra sverige.

Jo kan ju medela att bygget slutar inte när detta lådbygge är klart, så ska ett body kit på som ser uty så hära smile, (bilden har annan huv och skrämar så det kommer jag inte ta med)
https://www.cervinis.com/Files/Image/pr … 0x446).jpg

fint bygge men skippa bmw-look-a-liken i fronten (grillen) tycker
det påminner för mycket om en bmw tyvärr där.. känns inte som
en honda om du tänkt ha det så ...

bra bygge i övrigt med ljud o neonljus o allt! smile

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
12 september 2006 · 1 940 Inlägg

Ja tack för fina kommentarer. Idag så fick jag mail om en snubbe som vela hyra ut sitt garage till mig för 1000kr månaden eller 4000 för 6 månader, funderar på att ta erbjudandet för 6 månader , 666kr månaden är inte så farligt när den har rubbet.

Ang bmw fronten så håller jag inte med dig att den liknar bmw bara för att den är delad, den har sitt egna unika look vilket jag gillar. Min bil har inte många emblem där det säger honda och eftersom det inte är så vanlig bil tror deflesta att det är en bmw lustig nog ^^.

Jag är väldigt sugen på att forsätta mitt projekt och funderar på att lägga ett bud på 2000kr för 3 månader vilket jag skulle kunna leva med, 1000 lät saftigt för att vara månadsprist så 2k för 3 månader skulle väll vara ok wink, tror inte mitt projekt skulle möjligtvis ta mer än 3månader att få klart men man vet aldrig tongue

Mer dåliga nyheter, jag är utan jobb vilket medför till att jag har 0kr i månads inkomst och att hitta ett jobb kommer som första prioritet och när jag väl har det så då jävla är det bygget som kommer att bli klart big_smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Armada
23 september 2006 · 97 Inlägg

Hoppas du hittar ett jobb snart så man får se forsättningen! smile

Senast redigerat av Armada (23 september 2006)

nixon89 klabbarpan
23 september 2006 · 3 041 Inlägg

har följt din tråd här nu, är verkligen impad av vad du har åstadkommit. jag kan bara säga, fy fan vad snyggt! Om det inte är förmycket begärt så skulle jag gärna ta emot lite tips om plastningen.. är sugen på att göra detta sj men har inte riktigt grepp om det... Du kan la skicka ett pm om du vill? tack på förhand och "keep up the good work"

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Heinevik busare
24 september 2006 · 157 Inlägg

Fina grejjer, jag ska bygga liknade sätt innuti, vi får se smile

Calibra <3
Glimbrant
24 september 2006 · 12 Inlägg

Inga uppdateringar på länge. Har de hänt nåt?

gard Fartsyndare
25 september 2006 · 278 Inlägg

Inga nyheter ? yikes

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Heinevik busare
7 oktober 2006 · 157 Inlägg

när kommer mer tongue big_smile

Calibra <3
ghost_boy83 CREW
7 oktober 2006 · 2 594 Inlägg

Sherlia skrev:
samma färg som jag har den nu i, silver smile

ok varför just silver den är ju så vanlig ta nån grymm i stället våga släppa loss smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang