Opel omega a -88 som ej startar

DusanMandick Random Hero
7 december 2010 · 4 047 Inlägg

Tjena! Har en opel omega A 2.0gl -88 som inte vill starta!

För nån vecka sen hade ja samma problem, och då visade det sig att bränsleslangen under BTR som sitter
som ett V på de här bilarna hade spruckit så bilen starta inte även om ja fick bränsle o gnista.

Nu har ja bensin, kört på starten o skruvat ur stiften o de luktar bra mkt bensin o är våta. Ja har gnista.
Men ändå gör den inte ens ett hostande, har kollat efter läckage i bränslesystemet men hittar inget, har ganska dåligt med bensin i bilen men 5L ska väl räcka för att den ska kunna göra ett hostande tycker jag ?

Är tacksam för snabba svar och hjälp då ja behöver bilen i jobbet.

Mvh Dusan!

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
DusanMandick Random Hero
7 december 2010 · 4 047 Inlägg

Kan tillägga att bilen står i varmt garage just nu så det inte kan va nån ispropp eller liknande smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
fredde85
7 december 2010 · 1 798 Inlägg

lyser den gula lampan för motor elektroniken när du vrider på tändningen slocknar när man startat gör den inte det har du nog samma fel som jag hade mitt var krångel med reläet som sitter under ett plastlock bakom vänster fjäderbens torn reläet längst bort från skärmen så att säga. Bytte till ett annat beggat har iallafall startat ett par dagar utan problem ännu

Senast redigerat av fredde85 (7 december 2010)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Alka0512
7 december 2010 · 474 Inlägg

har du gnista då? Vad jag kunde läsa stod de bara att du hade det förut, står inget om att du kollat nu.. wink

BMW 540 e34 (1994)
DusanMandick Random Hero
7 december 2010 · 4 047 Inlägg

Japp ja har gnista nu igen, sry glömde skriva ut det smile

Fredde85 Ja den lampan lyser faktiskt när ja kör på tändningen, vilket av reläerna bytte du ? de långa längst fram är ju till bränslepumpen smile det andra vet ja inte vad det är..

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
DusanMandick Random Hero
8 december 2010 · 4 047 Inlägg

Börjar fundera på om det är min bränsletrycksregulator som gått, o den ska bytas vid 30k mil som min bil gått nu. kan de va så lätt ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Alka0512
8 december 2010 · 474 Inlägg

DusanMandick skrev:
Börjar fundera på om det är min bränsletrycksregulator som gått, o den ska bytas vid 30k mil som min bil gått nu. kan de va så lätt ?

Skulle ju kunna vara det.. eftersom den får gnista och luktar mycket bensin borde det ju nästan va nå sånt.. :p

BMW 540 e34 (1994)
GonFreaks
8 december 2010 · 11 Inlägg

Jag tror helt enkelt det är så att bilen blev lite pissed för att du rollade den mattsvart.

DusanMandick Random Hero
9 december 2010 · 4 047 Inlägg

GonFreaks skrev:
Jag tror helt enkelt det är så att bilen blev lite pissed för att du rollade den mattsvart.

hahaha får hoppas den blir glad snart då. den ville inte starta efter mitt mästerskruvande häromdan hmm

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang