3731
Sök

Mercedes 200t laddningsregulator fel.

1 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
HEjsan jag köpte en mercedes 200t -88 i fredags kväll, den funkade prima förutom att batteriet var lite dåligt. så när jag kom hem på kvällen så satte jag batteriet på laddning, och dagen efter(lördagen) så var det full laddat, fine tänkte jag och satte i batteriet och körde ungefär 4 mil utan problem,

men när jag väl skulle hem så höll bilen på att dö när jag hade fläkten igång, så jag stängde av fläkten och då funkade den prima. sen så började den dö igen, så jag stängde av lysena på den, och då funkade det igen, när jag var ungefär 30 meter hemifrån så dog bilen helt, och det gick inte att starta.

så jag ringde till han jag köpte bilen av och frågade varför bilen dör hela tiden, och då berätta han att hans son hade samma problem tills han bytte ut laddningsregulatorn(relä) till en Volvo 740 laddningsrelä, och sa att att de borde funka med att köpa ett nytt sådan.

Så idag åkte jag och köpte en laddningsregulator från biltema för dryga 100-lappen, men nu är problemet var jag ska sätta in denna:o.. kan inget om bilar, de jag vet är att de antagligen ska sitta på regulatorn, men har inte den blekaste om var den är eller hur den ska sitta. så jag undrar om någon kan ge mig en bild på hur det ser ut på ett ungefär hur det sitter?

Mvh Mercedes200T

Sök