3201
Sök

MB e420 -94 (w124) går dåligt ibland!?

90 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
som rubriken lyder så går bilen dåligt ibland.. den tappar kraft och går oroligt. Men vid minsta lilla gas pådrag så går bilen som vanligt.

vid ett tillfälle körde nog i 10km/h så dara dog den men det va bara att vrida på tändningen så startade den. dock gick den lite dåligt i typ 20min. nästa dag gick bilen som vanligt och började inte gå dåligt för än en vecka senare....

motorn har varit varm ett bra tag då detta händer..

2 656 Inlägg
8 december 2010
xantee skrev:
som rubriken lyder så går bilen dåligt ibland.. den tappar kraft och går oroligt. Men vid minsta lilla gas pådrag så går bilen som vanligt.

vid ett tillfälle körde nog i 10km/h så dara dog den men det va bara att vrida på tändningen så startade den. dock gick den lite dåligt i typ 20min. nästa dag gick bilen som vanligt och började inte gå dåligt för än en vecka senare....

motorn har varit varm ett bra tag då detta händer..

kollat stift och dylikt ?

5 111 Inlägg
8 december 2010
De där hade problem med att kabelstammen till motorn vittrade sönder vilket ger diverse skumma fenomen (och det är inte frågan om OM utan NÄR det händer) så i värsta fall...ja...vet du vad du har att vänta. sad

280 Inlägg
8 december 2010
lambda?

90 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
har kollat stiften och dom såg fina ut.. relativt nya..

är det kabelstammen så dööör jag.. hoppades att ingen skulle skriva om den i tråden..
man blir ju nervös av bara tanken!

tackar för svaren.

90 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
De där hade problem med att kabelstammen till motorn vittrade sönder vilket ger diverse skumma fenomen (och det är inte frågan om OM utan NÄR det händer) så i värsta fall...ja...vet du vad du har att vänta. sad

vet du några specifika symptom när kabelstammen ger upp??

90 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
worlax skrev:
lambda?

har funderat på det med.. och lmm, igensatt filter, bränsle pump...

Sök