3832
Sök

Astra -92, centrallås/larm trasigt

388 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
yo!

Köpte mig en jädra opel astra för nån dag sen men redan hare uppstått problem hmm

Är så att först ida när ja skulle sticka hem från min praktik så går larmfanskapet igång o de hela slutar med att jag får bogsera den te farsans jobb då startspärren hoppar i hela tiden man försöker starta den.

Vi lät den stå där någon timme för att låta den torka upp innan ja börja felsöka lite o kom fram till detta :

*Centrallåset fungerar ej, låser man upp så låses bara förardörren upp.

*Larmet/startspärr hoppar i oavsett om man låser den på sättet att larmet hoppar i eller att det inte ska hoppa i!

*Det verkar som att "motorerna" i alla dörrar utom förardörren får en "signal" att den ska hålla "låst" då man kan dra upp låsplupparna dock med mkt mostånd o om man släpper dem så åker dom ner igen. : (

*Om man öppnar dörren, trycker ner låspluppen o håller yttre dörrhandtaget öppet (Som när man öppnar dörren) medans man slår igen den och låser den på det sättet så kan man låsa upp förardörren o starta bilen utan att larm o startspärr hoppar i, man kan köra den då med andra ord!

*Bagageluckan kan man låsa upp som vanligt utifrån och öppna utan problem, larmet går ej.

Började fundera på om det kan vara något knas med nåt till centrallåset?

Några idéer eller lösningar på vad man kan göra för o få fanskapet o fungera igen, vill ju trots allt kunna svina runt i min lilla opel. roll

Mvh

Forummoderator
18 395 Inlägg
8 december 2010
Har inte den två låslägen  i dörrlåset? Ett där man bara låser bilen och drar man ett steg till går larmet på plus att bilen inte går att låsa upp inifrån alls? Nåt som kan spöka? Min 94:a hade det så.

388 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
Mm exakt så äre men e så att larmet drar igång oavsett om man låser den i läget då larmet ej ska hoppa igång... tongue

Men snackat me lite folk ida o ska visst kunna va nån mikrobrytare som spökar oxå, får forska vidare om inte någon annan har nån lösning. smile

Sök