4032
Sök

Motorproblem, saab 9-5 aero-01

AULARENSET
9 december 2010
Trådstartare
hej
har köpt en saab 9-5 aero-01 och nu när jag startade bilen märkte jag att det tickade som fan ett par sekunder, sen blev det normalt, och när man gasar rasslar det lite i motorn, och när man släpper gasen helt så knäpper det till rätt ordentligt ett par sekunder efter, är detta normalt?

kan väll berätta att det är steg 3 iden

mvh robin

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 december 2010
Att det tickar är normalt då de är hydraliska lyftare! Dock låter det som du borde byta olja samt filter i den. Detta kan även göra att motorn rasslar lite extra. Dock ditt knäppande har jag ingen aning om

Mvh Patrik

1 271 Inlägg
9 december 2010
ett tips är att lägga ner pengar på den nya vevhusventilationen. sparar många mil på motorn.

1 498 Inlägg
9 december 2010
Tycker du ska mäta hur långt sträckaren till kjedjan är ute.

AULARENSET
9 december 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
Att det tickar är normalt då de är hydraliska lyftare! Dock låter det som du borde byta olja samt filter i den. Detta kan även göra att motorn rasslar lite extra. Dock ditt knäppande har jag ingen aning om

Mvh Patrik

jag tror att lyftarna är kassa, ska byta dom
ska även byta olja och filter

det kan inte vara ett vevstakslager?

AULARENSET
9 december 2010
Trådstartare
-stoffe- skrev:
ett tips är att lägga ner pengar på den nya vevhusventilationen. sparar många mil på motorn.

okej, var kan man investera i en sån?

AULARENSET
9 december 2010
Trådstartare
ascona-tic skrev:
Tycker du ska mäta hur långt sträckaren till kjedjan är ute.

den byttes vid 20.000 mil, den har gått 31.000 nu, kan hända att det behövs:P

1 271 Inlägg
9 december 2010
ZvenZZon skrev:
-stoffe- skrev:

okej, var kan man investera i en sån?

saab själv och på speedpart vad jag vet finn säker fler ställen

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 december 2010
De flesta saabvärkstäder brukar ha hemma, annars kan du höra med maptun, speedparts, mekonomen, saab, osv wink

Vevlager är det inte, efter som det slutade efter ett tag! Ska starta min gröna 9000 idag, o den har stått några månader, så den kommer ticka på samma sätt som din gjorde!

Pedal To The Metal
750 Inlägg
9 december 2010
Ja.. Rasslandet på Tryckarna (som det heter med OHC, till skillnad från UHC då det heter lyftare tongue) brukar somsagt infinna sig när bilen inte varit servad på ett slag. Går om när man byter olja + Filter

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

AULARENSET
15 december 2010
Trådstartare
har nu kommit fram till att min dump är kass, så den måste bytas.
men nu har ett annat ljud uppstårr, när man drar på så hör man ett "rasslande" ljud från filtret, och den dumpar konstigt, kan turbon vara kass?, där är LITE olja i tryckrören

Sök