tjenare. bilen är lite konstig. den går bara igång om man kopplar ur lmm annars är det nästan omöjligt. det spelar ingen roll om man har full gas eller bara ger lite . blir likadant endå . låt mig pressentera ångloket
Din motor går inte på alla 4.... Har du gnista på alla tändstift ? Längesen du gjorde en service ? Byt tändstift, tändkablar, fördelarlock, rotor o luftfilter, om det är längesen.
Din motor går inte på alla 4.... Har du gnista på alla tändstift ? Längesen du gjorde en service ? Byt tändstift, tändkablar, fördelarlock, rotor o luftfilter, om det är längesen.
Kolla felkoder och testa med en annan LMM.
ja jag har gnista på alla 4. gjorde nyss service har provat att tagit rotor. fördelare. tändmodul.tändspole.tändkablar från en annan bil. har kollat felkoder. och bilen ska funka utan att LMM är ikopplad. gjorde ett kompprov innan det blev såhär och då vat det bra. kan ju säga att den funka skit bra innan den blev sådär och det blev bara under natten. verkar vara mycket soppa i oljan också för den är utspädd och luktar bensin som fan.
nej lär koppla ur den innnan jag startar dem. och jag kan inte släppa gasen innan den dör och den går inte att gasa upp den i varv heller och med LMM ikopplad från start så går den inte ens att starta. man kan trampa full gas och den bara står sådär som i filmen. och har kollat felkoder och det gav inget. och inga lampor lyser
gör komp prov igen. tänkte mest för att de va soppa i oljan. de går ju fort att göra de nån kabel som hoppat ur någonstans? då där gick min när jag bytte motor, då hade jag blanda ihop 2 kablar så kallstartsventilen va öppen hela tiden. men bytte plats och så funka den som den skulle igen kan vara värt att kolla kablar. testa byt lmm iaf.
så nu har jag gjort ett nytt komp prov och som högst kom det upp i 14bar på en cylinder. är det inte lite väll högt. och lägsta låg på 12 och dom andra 2 därimellan med så det skillde ju aldrig mer än 2 bar. tror även toppen är portad. och kamremmen stog rätt. men tror felet kom efter det blev kallt ute. men soppa har jag kollat så det kommer så nån isprop är det inte
Om det inte gör nån skillnad när du byter LMM och du hade prövat med en annan tändmodul så kanske det kan va värt att pröva databoxen om du har möjlighet? Att det kommer bensin i oljan är ju inte konstigt om du har prövat att starta den en massa gånger och den inte går igång...
Skillnaden som blir när du drar ur kontakten på LMM är ju att den slår över till Limp home läge vilket gör att den fetar på lite mer bensin än vanligt. Kanske nåt som gör att den får för lite bensin? Isf är väl steg ett att mäta upp hur mycket pumparna ger så det inte är nåt där som strular...
pumparna är det inget fel på dom sprutar fram soppa som f*n. kollade spridarna nu och när man kör på starten så sprutar dom hela tiden. vad är det för fel då? för det kan ju inte vara normalt.
om spridarna står öppna konstant så brukar det vara ett tecken på att databoxen är bränd... Du har inte bytt några spridare eller några andra ändringar när det här började?