3346
Sök

740 som är LITE konstig

26 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Kanelbullen skrev:
jag kom på att tänka på Kanske tändstifthattarna i fel ordning tongue?

nope dom har jag kollat cool

1 722 Inlägg
10 december 2010
Hehe big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

26 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Oves_Bror skrev:
om spridarna står öppna konstant så brukar det vara ett tecken på att databoxen är bränd...
Du har inte bytt några spridare eller några andra ändringar när det här började?

tomgångsmotorn var jag väll o pilla på men det var väll nån dag efter det som den började att krångla hmm

456 Inlägg
10 december 2010
Och du har inte kommit åt nån av jordpunkterna till insprutningen, eller skadat nån kabel?
På B230F så sitter det en jordpunkt skruvad i en av fästskruvarna till Fuelrailen, om det blir dålig kontakt där så kan databoxen ta skada(gäller alla jordpunkter) Vet det av egen erfarenhet.....

growing old is mandatory growing up is optional

26 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Oves_Bror skrev:
Och du har inte kommit åt nån av jordpunkterna till insprutningen, eller skadat nån kabel?
På B230F så sitter det en jordpunkt skruvad i en av fästskruvarna till Fuelrailen, om det blir dålig kontakt där så kan databoxen ta skada(gäller alla jordpunkter) Vet det av egen erfarenhet.....

okej. ja jordningen till spridarna sitter där. så du tycker att jag ska köpa en ny data box på skroten då?
den som sitter under handsfaket till höger?

456 Inlägg
10 december 2010
Nej det bästa är väl om man kan låna en först så man kan konstatera att det verkligen är det felet.
Sen så gäller det ju att du kollar så det inte är nån kabel som är lös eller skadad så du inte bränner den nya boxen isf!

Va det här en vanlig 8V eller en 16V?
Senast redigerat av Oves_Bror (10 december 2010)

26 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Oves_Bror skrev:
Nej det bästa är väl om man kan låna en först så man kan konstatera att det verkligen är det felet.
Sen så gäller det ju att du kollar så det inte är nån kabel som är lös eller skadad så du inte bränner den nya boxen isf!

Va det här en vanlig 8V eller en 16V?

okej det är en 16v och jag känner ingen som har en sån. så det blir väll att chansa på att köpa en på skroten då. men hur kollar man upp om alla kablar är hela då. finns väll hur mycket som helst att kolla upp då

456 Inlägg
10 december 2010
Men vart hade du fått alla delar som du hade provat att byta då?

Angående kablar och kopplingar så det ju inte så mycket som har med insprutningen att göra.
Och skulle nåt vara löst eller skadat så är det ju antagligen där du varit och pillat, och det var väl vid tomgångsmotorn sa du va?

26 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Oves_Bror skrev:
Men vart hade du fått alla delar som du hade provat att byta då?

Angående kablar och kopplingar så det ju inte så mycket som har med insprutningen att göra.
Och skulle nåt vara löst eller skadat så är det ju antagligen där du varit och pillat, och det var väl vid tomgångsmotorn sa du va?

ja får väll ta och titta till kablarna där. jag har för mig att tomgångsmotorn är koppladd till data boxen stämmer det?. och grejerna jag hade provat från en anna bil var fördelare rotor tändkablar. men det vart samma symtom endå:cool:

456 Inlägg
10 december 2010
ja tomgångsmotorn är ihopkopplad med databoxen.
Men själva kontakten till den är inte så viktig, databoxen går inte sönder även om den är urdragen(körde min 240 E85 Turbo utan den) utan det är om du kommit åt nån jordpunkt som är viktigt!

Men du hade ju bytt LMM och tändningsbox oxå skrev du ju?!?

26 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Oves_Bror skrev:
ja tomgångsmotorn är ihopkopplad med databoxen.
Men själva kontakten till den är inte så viktig, databoxen går inte sönder även om den är urdragen(körde min 240 E85 Turbo utan den) utan det är om du kommit åt nån jordpunkt som är viktigt!

Men du hade ju bytt LMM och tändningsbox oxå skrev du ju?!?

japp LMM och tändmodulen. cool

26 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
men om kablarna till tomgångsmotorn kommer åt varandra så kan det väll kortsluta?

456 Inlägg
10 december 2010
men det är väl inte samma LMM och tändmodul på en 16V som på en 8V??

Jovisst kan ju va värt att kolla.
Senast redigerat av Oves_Bror (10 december 2010)

26 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Oves_Bror skrev:
men det är väl inte samma LMM och tändmodul på en 16V som på en 8V??

Jovisst kan ju va värt att kolla.

köpte en ny tändmodul. och en polare hade en LMM som funka och med samma nummer på.

456 Inlägg
10 december 2010
Ahh okey. Ja tyvärr går det ju inte att garantera att det är databoxen som är trasig, bara att det låter troligt.

26 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Oves_Bror skrev:
Ahh okey. Ja tyvärr går det ju inte att garantera att det är databoxen som är trasig, bara att det låter troligt.

får väll prov att köpa en på skroten och se om det blir nå bättre. men det blir väll billigare i slutändan att köpa en handgranat och kasta under bilen. cool

456 Inlägg
10 december 2010
Ja tyvärr så brukar dom vilja ha lite pengar för dom boxarna och det är ju surt när man inte vet om det är det som är felet.
Det finns ingen som du kan muta för att få låna en box och kolla?
Vill inte va den som blåser dig på en massa pengar på fel grej!

26 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Oves_Bror skrev:
Ja tyvärr så brukar dom vilja ha lite pengar för dom boxarna och det är ju surt när man inte vet om det är det som är felet.
Det finns ingen som du kan muta för att få låna en box och kolla?
Vill inte va den som blåser dig på en massa pengar på fel grej!

hmm kanske vet en kille som har en som står på gården men sen ska ju bosch nummerna stämma också hmm
kan tänka mig att skroten tar en fin slant för boxen + att det är ju inte vanligaste 740 heller.

sen är det ju inte du som lurar av mig pengar. är ju aldrig fel att ha en extra endå om det inte skulle stämma. cool

456 Inlägg
10 december 2010
Är inte alltid som numret måste stämma!
Ibland skiljer det bara mellan automat och manuell på några siffror även fast motorn går lika bra ändå.
Har man bara lite tålamod så brukar det gå att luska ut om man kollar laga.se och TPC.com och liknade sidor.
Har kollat på boxar till vanlig 8V och där finns det 3-4 fyra olika som går att köra med, det som skiljer är växellåda och även abs och i vissa fall även antispinn. Men dom grundläggande funktionerna finns där iaf!

26 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Oves_Bror skrev:
Är inte alltid som numret måste stämma!
Ibland skiljer det bara mellan automat och manuell på några siffror även fast motorn går lika bra ändå.
Har man bara lite tålamod så brukar det gå att luska ut om man kollar laga.se och TPC.com och liknade sidor.
Har kollat på boxar till vanlig 8V och där finns det 3-4 fyra olika som går att köra med, det som skiljer är växellåda och även abs och i vissa fall även antispinn. Men dom grundläggande funktionerna finns där iaf!

okej låter ju nästan omöjligt:/

Sök